/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Citron zx 1,4
Fra : brian/hon 750


Dato : 12-11-04 18:26

Går og kigger lidt på en citron zx fra 94 1,4 i med 160k på på tælleren
til ca 30,000 kr.(meget bil for pengene)Men er der nogen faldgruber og
generelle problemmer med dem eller virker de bare,eller skal man holde sig
langt fra dem.

--
MVH Brian /hon750
fjern" FJERN" i mail adresse
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=241












 
 
Martin Johansen [600~ (12-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-11-04 22:22

brian/hon 750 skrev:

> Går og kigger lidt på en citron zx fra 94 1,4 i med 160k på på
> tælleren til ca 30,000 kr.(meget bil for pengene)Men er der nogen
> faldgruber og generelle problemmer med dem eller virker de bare,eller skal
> man holde sig langt fra dem.

Du skal ikke holde dig fra en ZX'er men overvej lige en ekstra gang om den
er den rette for dig med kun 1,4 ? Der er ikke meget spræl i sådan en..
slet ikke op af bakke i modvind og med svigermor på slæb.

Rust er ingen problemer men hold øje med trækakslerne da de kan være
svage på modellen. Dertil baghjulsopæng (går hvert 2-3 år) og den kan
IKKE synes hvis der er den mindste slør - du ser det ved at hæve bilen
op.

Dertil kommer alle sædvanlige sliddele som hverken sliddes mere eller
mindre på sådan en end som så mange andre.

Hvis folk fortæller om elproblemer så spark dem For det er ikke
noget en ZX'er lider under generelt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Ukendt (13-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-11-04 10:43



> Dertil kommer alle sædvanlige sliddele som hverken sliddes mere eller
> mindre på sådan en end som så mange andre.

Har haft to ZX'ere, det var hårde ved forbremser og fordæk.

>
> Hvis folk fortæller om elproblemer så spark dem For det er ikke
> noget en ZX'er lider under generelt.

Nej nej! Jeg havde slet ikke elproblemer:
Centrallåse, varmeblæsermotor, ledningsnet i alarm, højtalerledninger i
førerddør, lamper i kontakter der smeltede kontakten, dårlige forbindelser i
stik i motorum, defekt tændspole, slidindikatorer for bremser der lyste
periodisk, defekte ABS føler stik der kun virkede når det var regnvejr !
Lygtehøjderegulering der ikke passede med den ande lygte.

Jeg havde aldrig problemer med mine ZX'ere! NOT.
I min bog er elinstallationen et dystert kapitel, og alle ledninger er gule
elle grønne = dejligt nemt at fejlfinde på.

Men anyway bilen kører kanongodt.
Har faktisk kigget på at anskaffe en til konen, da de jo er billige, og ikke
ruster alverden.
Men så væltede minderne frem og jeg købte en Polo 6N istedet :)
Man kan måske vælge en model uden så meget ekstraudstyr = så er der ikke så
meget der går i stykker.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk








Martin Johansen [600~ (13-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 13-11-04 11:19

Claus Petersen skrev:

> Har haft to ZX'ere, det var hårde ved forbremser og fordæk.

Jeg har haft 3. Alle var også hårde ved dæk og bremser men det var nu
ikke bilens skyld.. host host

> Nej nej! Jeg havde slet ikke elproblemer: Centrallåse, varmeblæsermotor,
> ledningsnet i alarm, højtalerledninger i førerddør, lamper i kontakter
> der smeltede kontakten, dårlige forbindelser i stik i motorum, defekt
> tændspole, slidindikatorer for bremser der lyste periodisk, defekte ABS
> føler stik der kun virkede når det var regnvejr ! Lygtehøjderegulering
> der ikke passede med den ande lygte.

Det er ikke noget jeg kan nikke genkendende til.

> Jeg havde aldrig problemer med mine ZX'ere! NOT.

Læste du hvad jeg skrev? Jeg skrev generelt. Fordi du har haft problemer
er det jo ikke ens betydende med at det er gældende for alle ZX'er!

> I min bog er
> elinstallationen et dystert kapitel, og alle ledninger er gule elle
> grønne = dejligt nemt at fejlfinde på.



> Men anyway bilen kører kanongodt.

Enig!

> Har faktisk kigget på at anskaffe en til konen, da de jo er billige, og
> ikke ruster alverden.

Præcis.

> Men så væltede minderne frem og jeg købte en Polo 6N istedet :)

Hehe - ikke noget dårligt valg! Jeg har selv kigget på sådan en, men
Henrik her fra gruppen har banket fornuft i hovedet på mig så nu står
den på Saab

> Man kan
> måske vælge en model uden så meget ekstraudstyr = så er der ikke så
> meget der går i stykker.

Nja. Tjo. Måske. Meeen.. så bliver den jo lidt kedelig :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Ukendt (13-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-11-04 12:08

> > Nej nej! Jeg havde slet ikke elproblemer: Centrallåse, varmeblæsermotor,
> > ledningsnet i alarm, højtalerledninger i førerddør, lamper i kontakter
> > der smeltede kontakten, dårlige forbindelser i stik i motorum, defekt
> > tændspole, slidindikatorer for bremser der lyste periodisk, defekte ABS
> > føler stik der kun virkede når det var regnvejr ! Lygtehøjderegulering
> > der ikke passede med den ande lygte.
>
> Det er ikke noget jeg kan nikke genkendende til.

Har du spurgt din førehund? :)


> > Jeg havde aldrig problemer med mine ZX'ere! NOT.
>
> Læste du hvad jeg skrev? Jeg skrev generelt. Fordi du har haft problemer
> er det jo ikke ens betydende med at det er gældende for alle ZX'er!

Arhh! Jeg var i sin tid ejer af to nye ZX'ere (altså ikke samtidigt) først
Volcane siden en 16V, hvor stor er chancen for at de begge er lavet på en
mandag? :) En bekendt havde en Furio, den var heller ikke problemfri.


--
/Claus

http://vwfanatic.dk



L.L. (13-11-2004)
Kommentar
Fra : L.L.


Dato : 13-11-04 14:08

En bekendt havde en Furio, den var heller ikke problemfri.
>
>
> --
> /Claus
>
> http://vwfanatic.dk
>
Jeg har haft en 94 Furio. Den var helt problemfri, havde meget højt km-tal,
billig, uden rust, kvik og dejlig at køre.

Det vigtigste:

Tag en god lang prøvetur, så alt bliver gennemvarmt.

Kontroller alt elektrisk. Husk at kontrollere at der er lys i alle
kontrollamper idet startnøglen drejes til positionen inden start. Nogle
"banditter" kan finde på at fjerne pærerne, hvis der f.eks er fejl på ABS,
Airbag, motorstyring osv, istedet for at lave tingene.....

Hvis bilen virker ren og velholdt udvendigt og ikke mindst kabine og
motorrum, så kan du roligt købe den ZX.

Mvh Lars



Martin Johansen [600~ (13-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 13-11-04 16:25

Claus Petersen skrev:

> Har du spurgt din førehund? :)

Den siger wuf wuf og betyder den heller ikke har kunne nikke genkendende
til det

> Arhh! Jeg var i sin tid ejer af to nye ZX'ere (altså ikke samtidigt)
> først Volcane siden en 16V, hvor stor er chancen for at de begge er lavet
> på en mandag? :)

De laver vel mange biler på en dag

> En bekendt havde en Furio, den var heller ikke
> problemfri.

Jeg siger heller ikke de er problemfrie, men direkte elproblemer er ikke
noget de generelt lider af.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste