Xantia 1.8 i 16v 1996
Fra : Rene

Dato : 12-11-04 15:16

Hej Group

Hvem kan hjælpe, min xantia 1,8 I 16V fra 1996 er syg, det startet med
at
bilen begyndte at hakke og køre dårligt. det viste sig at være en
tilstoppet
katalysator, motor kunne ikke komme af med udstødningsgassen, gassen
begyndte at komme ud mellem manifold og forrør.
jeg har udhulet min katalysator, så nu kan den komme af med gasser.
Det
hjalp noget men ikke nok, den kørte stadigvæk dårligt, så fik den en
ny
lambdasonde og fire nye tændrør, det hjalp bilen kørte sku næsten godt
igen, men efter ca. 500 km er den galt igen. begynder så småt at hakke
igen og det
bliver være og være tilsidst bliver det ulideligt, jeg smider 4 nye
tændrør i dyret og vuti den kører næsten godt igen.
Den er også begyndt at blive en smule varm ca 90-100 grader ved
bykørsel på
lige landevej falder temperaturen til normal ca. 80 grader.
jeg vil ikke skifte katalysator før problemet er løst, jeg er bange
for den
også vil brænde sammen.

Gode råd modtages gerne.
eller bedere hvem vil/kan lave min xantia billigt (NordVestsjælland).

Hilsen
Larsen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 12-11-04 18:14

Rene wrote:
> Hvem kan hjælpe, min xantia 1,8 I 16V fra 1996 er syg, det startet med
> at
> bilen begyndte at hakke og køre dårligt. .................

Har før haft problem med at dyret hakkede, og efter nye tændrør var det fint
nogle 100 km - så kom problemet igen. Årsagen var overgang i en
tændrørshætte. Så mit råd er at checke tændkabler, hætter m.v. Overgang i
eldele kan nogle gange lokaliseres ved at studere den kørende motor i mørke.
Det var på den måde jeg fandt min fejl.

Allan Bojesen