Citroën Xantia Activa, Audi A4 1.8T og BMW~
Fra : Per Wildau

Dato : 12-11-04 12:33

Prøv at se den her artikel hvor man sammenligner Citroën Xantia Activa, Audi
A4 1.8T og BMW 320i.

http://www.citroen.mb.ca/Documents/Car/1.html

--
Per Wildau
psykolog@perwildau

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 12-11-04 12:52

Per Wildau wrote:
> Prøv at se den her artikel hvor man sammenligner Citroën Xantia Activa, Audi
> A4 1.8T og BMW 320i.

Perler for svin...
Der er alligevel ingen af VW/Audi/BMW-menneskerne der tror på at en
fransk bil overhovedet kan køre - slet ikke en Citroën da :)

--
Hey hey

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-04 16:34

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
Audi

> Perler for svin...
> Der er alligevel ingen af VW/Audi/BMW-menneskerne der tror på at en
> fransk bil overhovedet kan køre - slet ikke en Citroën da :)

Sådan lidt hen af: "hvis det er fakta, så benægter a fakta"
--
Møller

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-11-04 16:41

> Sådan lidt hen af: "hvis det er fakta, så benægter a fakta"

Ære være Erhards minde..

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-04 17:48

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> wrote in message

> Ære være Erhards minde..

Jæ og han havde det fra Holberg
--
Møller

Fra : Per Wildau

Dato : 12-11-04 18:31

Møller wrote:
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> wrote in message

> Jæ og han havde det fra Holberg

Nej det blev sagt i folketinget:

"Ja, hvis det er fakta, så benægter A fakta," Jens Busk, 1893/1894

http://www.djh.dk/ejour/arkiv/Citater.html

--
Per Wildau
psykolog@perwildau

Fra : Allan Bojesen

Dato : 12-11-04 19:28

Lars L. Hansen wrote:

> Perler for svin...
> Der er alligevel ingen af VW/Audi/BMW-menneskerne der tror på at en
> fransk bil overhovedet kan køre - slet ikke en Citroën da :)

Jo da - jeg har stor respekt for Citroen (har godt nok kun erfaring fra 2
BX'er). Det er en billig glimrende bil, der er bare så forb.......... mange
fordomme.

Allan Bojesen
Ex Citroen
Ex BMW
Nu Audi

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-11-04 16:33

> Prøv at se den her artikel hvor man sammenligner Citroën Xantia Activa,
> Audi
> A4 1.8T og BMW 320i.
> http://www.citroen.mb.ca/Documents/Car/1.html

Jeg har ikke læst testen - men undrer mig indledningsvist over, hvem der mon
står bag den..?

Jeg har aldrig prøvet en Xantia med Activa-udnervogn - men husker fra
AutoBilds test af den (midt i 90´erne engang) at Activaen i modsætning til
den almindelige Xantia (og formentlig mange andre biler) havde en anelse
hurtigere kurvehastighed (måske 88,5 mod 86,0 i en given kurve) - men at den
havde det med at "smutte", når den endelig nåede sin grænse.

Man får ikke det store "sikkerhedsspænd" med en Activa, som man gør i en
almindelig Xantia - med skrubbende, pibende dæk et stykke tid for det
endelige slip.

Men derfor kan det jo stadig være en fin undervogn.

/Jan W Nielsen

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 12-11-04 19:30

"Per Wildau" <xy@z> skrev i en meddelelse

> Prøv at se den her artikel hvor man sammenligner Citroën Xantia Activa,
> Audi
> A4 1.8T og BMW 320i.

Hmm, det kunne jo være sjovt at checke værditab på de tilsyneladende lige
gode! biler...
Jeg er f.eks. lige blevet budt 110.000for min ´96 1.8 (uden turbo...) A4.
Gad vide om jeg ikke kunne finde en ´96 Xantia til 30K?

/Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-04 20:41

"Carsten Hjorth" <carstenhjorth@yahoo.dk> wrote in message

> "Per Wildau" <xy@z> skrev i en meddelelse

> Hmm, det kunne jo være sjovt at checke værditab på de tilsyneladende lige
> gode! biler...

Det er netop en af fordelene ved Citroen: VAG har i mange år lavet
pressemedelelser, som "motorskribenter" blot kunne sætte ind i avisen om
alle de ubehageligheder der er ved franske biler, derfor er de så billige.
VW har jo et stort forklaringsproblem med hvorfor de laver det meste af
deres biler lave i udlandet, bl.a har de jo nu lavet stor fabrik i Kina.
Og hvis man ser på lister over tilbagekaldelser og brugertilfredshed, så er
de jo hel ude på tynd is
Se f.eks også hvad svenskerne siger:
http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/1999/9901/990102.html
Eller den fælles nordiske undersøgelse Autoindex 2004:
Vil du anbefale bilen til en ven?
VW (-30) på næstsidstepladsen, kun undergået af Fiat (-30)! 0=gennemsnit!
Så VW ejere sætter trods alt større vægt på venskaber end en skøj-bil.

--
Møller

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-11-04 22:08

> VAG har i mange år lavet
> pressemedelelser, som "motorskribenter" blot kunne sætte ind i avisen om
> alle de ubehageligheder der er ved franske biler.

Det var dog den mest groteske påstand. Har du skyggen af noget, der beviser
dit påstulat..?

Hvis ikke bevæger du dig meget tæt på en overtrædesel af Straffelovens § 267
(injurier), hvor det i øvrigt i stykke 3 nævnes, at det er en skærpende
omstændighed, at fornærmelsen er fremsat i trykt skrift eller på anden måde,
hvorved den får en større udbredelse - for eksempel i en offentlig
nyhedsgruppe.

> VW har jo et stort forklaringsproblem med hvorfor de laver det meste af
> deres biler lave i udlandet, bl.a har de jo nu lavet stor fabrik i Kina.

Hvordan har de det..?

> Og hvis man ser på lister over tilbagekaldelser og brugertilfredshed, så
> er
> de jo hel ude på tynd is

Her har du en pointe - som både er relevant og interessant - men som godt
nok ikke omhandler VAG som sådan - men VW.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-04 20:11

> Det var dog den mest groteske påstand. Har du skyggen af noget, der
beviser
> dit påstulat..?

VW er måske bedre.

Er der en jounarlist der føler sig trådt over tæerne, eller er det blot
almindelig oplysning
(ikke fordi jeg aner hvad du laver, men det smager lidt derhen af)

Overdriver fremmer forståelsen, men har du ikke selv set mange enslydende
"bilanmeldelser" hvor franske biler og "tysk kvalitet" sammenlignes.

> Hvordan har de det..?

Tysk kvalitet

> Her har du en pointe - som både er relevant og interessant - men som godt
> nok ikke omhandler VAG som sådan - men VW.

Sorry, men hvad med tilbagekaldelser af Audi, tæller de ikke med?
Men jeg medgiver, at det især er VW der har et problem, det er jo nok
derfor, at de flytter produktion og udskiftede topledelsen.
--
Møller

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 13-11-04 20:43

> beviser

> Er der en journalist der føler sig trådt over tæerne, eller er det blot
> almindelig oplysning

Det er almindelig oplysning - og borgerlig indignation.

Personligt synes jeg, det er utrolig groft at anklage andre for noget så
grimt. Både VW og journalisterne.

Samtidig synes jeg, det er synd af fylde gruppen med den slags skrammel.
Mange ved formenlig ikke bedre, når de læser den slags. Derfor skrev jeg
det.

> (ikke fordi jeg aner hvad du laver, men det smager lidt derhen af)

Jeg laver i hvert fald ikke noget med biler - rent prof.

> Overdriver fremmer forståelsen, men har du ikke selv set mange enslydende
> "bilanmeldelser" hvor franske biler og "tysk kvalitet" sammenlignes.

Du aner ikke, hvordan medierne arbejder - men jeg kan fortælle dig, at ingen
"normale medier" ville viderebringe den slags materiale, hvis nogen i øvrigt
var så dumme at levere det til dem. Det ville være en PR-mæssig katastrofe
for en hvilken som helst virksomhed.

> Tysk kvalitet

Jeg mener ikke, det har noget med sagen at gøre. Om min Toyota er samlet i
England eller Tyrkiet spiller i princippet ingen rolle.

Det er de samme robotter, og de mennesker, der konstruerer og programmerer
robotterne er de samme. Tolerancerne i kvalitetskontrollen er efter al
sandsynlighed også bestemt på forhånd - centralt fra. Men der kan være
indkøringsproblemer i en produktionsenheds opstartfase.

> Sorry, men hvad med tilbagekaldelser af Audi, tæller de ikke med?

Nej.

/Jan W Nielsen