Renault 19 1.4. Er det en go' bil?
Fra : Ukendt

Dato : 12-11-04 12:01

Hejsa.

Jeg overvejer at købe en Renault 19, men aner ikke om det er en go' bil eller ej.
Nogen der har erfaring med den? Den har kørt 120.000 km.

mvh.
-Morten

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.72.198.72)

Fra : GiWeo

Dato : 12-11-04 16:10

Hejsa

>Jeg overvejer at købe en Renault 19, men aner ikke om det er en go' bil eller ej.
>Nogen der har erfaring med den? Den har kørt 120.000 km.
Jeg er glad for min - den er fra 1989 og har kørt 260.000 uden de stor
problemer - dog der det nu ved at være tid til udskifting af
støddæmpere - koblingen er stadig den samme

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Mogens

Dato : 12-11-04 16:39

<Morten> skrev i en meddelelse

> Hejsa.

Hej :)

> Jeg overvejer at købe en Renault 19, men aner ikke om det er en go' bil
eller ej.
> Nogen der har erfaring med den? Den har kørt 120.000 km.

Der er nogle biler, som jeg af den ene eller anden grund
her i livet ALDRIG vil eje. Renault 19 er een af dem...

Citat fra tidligere:
"Vi har i familien et bittert eksempel på brændfarligheden i Renault
19. Den er yderst brandfarlig, var politiets kommentar efter ulykken,
hvor bilen efter en kollision med et træ udbrændte totalt. Selve
sammenstødet burde i politiets øjne ikke have startet en motorbrand,
som altså endte med dels en total udbrænding af bilen samt en omkommen
chauffør" :-/

Fra : GiWeo

Dato : 13-11-04 09:52

Hesja

> [...]
>sammenstødet burde i politiets øjne ikke have startet en motorbrand,
>som altså endte med dels en total udbrænding af bilen samt en omkommen

Hvis de kørte efter forholdene var de ikke kørt ind i træet !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-11-04 10:00

GiWeo <giweoFJERN@hotmail.com> skrev :

>Hvis de kørte efter forholdene var de ikke kørt ind i træet !

Hvad i alverden har det med bilens "brandfarlighed" at gøre ?
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mogens

Dato : 13-11-04 10:12

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Helt ærligt, mand...

> Hvad i alverden har det med bilens "brandfarlighed" at gøre ?

Netop

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 13-11-04 15:30

Kender en der har haft en i 10år og kørt 222000km. uden problemer alm slid
udgifter god bil.

Fra : Q

Dato : 13-11-04 19:52

> [...]
eller ej.
> Nogen der har erfaring med den? Den har kørt 120.000 km.

Jeg har en 96'er med ~230.000 km på bagen..

Godt:
Den kører relativt langt på literen
Den kører fint i byen og kortere ture..

Skidt:

Den ruster ( jeg har svejset flere lapper i rundt omkring pga.
gennemtæringer )
Stumperne er ikke så let tilgængelige som f.eks til Toyota, VW osv.. (
Uoriginale )
Originale stumper er pænt dyre
Mange småting i det elektriske system går i stykker..

På nuværende tidspunkt har jeg fået lavet følgende ( udover alm. sliddele )

Brændt udst. ventil
Bremsecylindre, bag
Hjullejer, for
servopumpe
pakdåser ved trækaksler
starter
generator
kobling
lyskontakt
katalysator
bærearm
støddæmpere, bag

Småting som jeg har valgt at leve med:
Uret i bilen virker kun periodisk
Elrude i førerside virker ikke ( syg motor lyder det til )
omdrejningstæller død

Såeh... Hvis det var mig ville jeg kigge efter noget andet.. Jeg køber sku
ikke en fransk bil igen..

/peter