Bahandling af fuger i brusekabine?
Fra : Nikolaj Vibede

Dato : 12-11-04 10:55

Hej Gruppe

Fugerne i vores brusekabine har en tendens til at blive gule og grimme,
af en belægning som er svær at få af. Den kan skyldes af der i et par
måneder ikke har været varme på i badeværelset, så der har været ekstra
fugtigt på gulvet. Nu er gulvarmen blevet slået til, og jeg håber det
kan tage det værste.

Men er der ikke noget man kan gøre ved fugerne så de ikke er så
modtagelige for skidt?
Jeg så i et andet indlæg at marmor skulle voksbehandles. Kan man ikke
give sine fuger noget af dette voks? Og vil det gøre fugerne mørke eller
noget?

Mvh
Nikolaj

Fra : Byte Me

Dato : 12-11-04 11:34

On Fri, 12 Nov 2004 09:55:15 +0000 (UTC), "Nikolaj Vibede"
<nikolaj@vibede.dk> wrote:

> [...]
>kan tage det værste.
>
>Men er der ikke noget man kan gøre ved fugerne så de ikke er så

Polyfilla Fugefrisk kan ihvertfald gøre fugerne pæne igen, men
om det også modvirker at de bliver grimme igen ved jeg ikke.

Voks vil nok få fugerne til at se ud som om de er konstant våde.

mvh BM

Fra : js

Dato : 12-11-04 12:05

Afvask dem med rent klorin, og lad det sidde i en ½ time Skyld grundig

Husk god udluftning

Der må ikke brug kalkfjerner ca 14 dage før og efter.
da der er risiko for klorgas når disse to emner blande

Hilsen
Jørgen

NB Har brugt det mange gange