Stofa og Mac - hvilket setup?
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 12-11-04 10:58

Min mor er i gang med at flytte til et sted med "Stofa-net". Nogen her
der ved hvad der kommer ud af kablet - almindelig DHCP, eller PPPoe? Og
er der noget særligt jeg skal være opmærksom på ift. MacOSX? Skal nok
hjælpe hende med opsætning pr. telefon.

Janus

Fra : Michael Petersen

Dato : 12-11-04 11:11

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> [...]
> der ved hvad der kommer ud af kablet - almindelig DHCP, eller PPPoe? Og
> er der noget særligt jeg skal være opmærksom på ift. MacOSX? Skal nok

DHCP. Hun får et kabelmodem som har een ethernetudgang. Plug kabel i,
tænd modem og gå ind på signon.stofanet.dk og log in med brugerid og
password. (På stofanet.dk under opsætning (så vidt jeg husker) kan man
vælge 'allways-on' og så behøver man ikke logge på mere end den ene gang
eller hvis man er blevet logget af på en eller anden vis).

Very easy. (Normalt i hvert fald).

Mvh, Michael Petersen