Honda Accord symptomer
Fra : LostInSpace

Dato : 12-11-04 10:07

Når jeg starter min bil , så kan den køre ca. 10 km.

Pludselig ville den ikke trække mere. og går til tider i stå.

Efter at jeg har holdt et par minutter kan den så godt starte og køre
igen...
Somme tider kører den perfekt , og andre gange hoster den derudaf..

Er der nogen som kender til det , på især denne bil model.??

Jeg har skiftet .
Tændspole + Rotorhus , samt alle tændkabler.og Tændrør

Alle Benzin filtere.

Automat chokeren virker som den skal.
Vacum reguleringen virker tilsyneladende også perfekt ..

Er der nogen gode ideér.... ?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-11-04 10:27

> Er der nogen gode ideér.... ?

Tilstoppet udluftning i tankdæksel ?

mvh

Andrea M. Hansen

Fra : Kent Nielsen

Dato : 12-11-04 10:32

"LostInSpace" <shivaFJERN@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Alle Benzin filtere.
>
> Automat chokeren virker som den skal.
> Vacum reguleringen virker tilsyneladende også perfekt ..

Hej,
Long shot måske men...
Prøv og tag tankdækslet af og kør en tur.

Kent Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-11-04 16:36

> [...]
>
> Alle Benzin filtere.
>
> Automat chokeren virker som den skal.
> Vacum reguleringen virker tilsyneladende også perfekt ..

Automatchoker! så er den jo ikke helt ny, er det en 12 ventilet model ca.
85-90?

Hvis der har været skruet på bilen kort tid forud for fejlen er det en god
ide at undersøge om et brændstofrør eller slange er klemt, snoet eller
lignende. Du skal selvfølgelig prøve det forslag Andreas og Kent er kommet
med først, det er let og billigt hvis det viser sig at være problemet. Min
fader har haft den model jeg nævner med de samme symptomer, det var
benzinpumpen. Du må ikke lade dig narre af at den livligt spytter benzin ud
i en flaske, problemet kan sagtens være der alligevel (sikkert noget med den
modstand der er IRL). Efter den fik en ny benzinpumpe forsvandt problemet,
der var ved ca. 200.000 km.

Med venlig hilsen Kim

Fra : LostInSpace

Dato : 12-11-04 18:19

> [...]
> den
> modstand der er IRL). Efter den fik en ny benzinpumpe forsvandt problemet,

Hej Ja , det er en 1988 model JHMCA55300 C
Okay , Jeg købte en bedre brugt Benzin pumpe , som havde ligget lidt på en
hylde hos en hugger, efter at min egen var stået af..
Samtidig skiftede jeg lidt benzin slange, ...
Jeg prøvede nemlig at lade den plaske lidt ned i en flaske ..Óg det virkede
fint ..

Det er måske fordi at den strejker periodisk (Benzinpumpen) ?...
Jeg har haft prøvet at løsne Benzin dækslet , så der slet ikke opstod
vacuum...
Og den laver det samme alligevel...
Pumpen koster en halv bondegård , 850,-
Men så er man jo også sikkert på at bundfilteret er rent

Fra : klaus nielsen

Dato : 12-11-04 19:48

og så er det jeg lige ville se om der evt er vand i tanken / det kunne finde
vej videre i systemet... bare en ide...

hilsen klaus

Fra : LostInSpace

Dato : 13-11-04 00:31

> og så er det jeg lige ville se om der evt er vand i tanken / det kunne
> finde vej videre i systemet... bare en ide...
>
> hilsen klaus

Jeg har for et års tid siden da jeg skiftede filtrene , haft bundproppen af
Tanken ..
Nu er det lige at jeg ikke kan huske om Vandet ligger i overfladen , eller
om det ligger i bunden..
Men da jeg satte den brugte Pumpe på..
Så det ud som om at det kun var rent benzin , i tanken , og desuden , har
jeg haft hældt 2 liter karburator-sprit i tanken , for nyeligt i tilfælde af
vand i benzinen...

Og som sagt har det heller ikke hjulpet..

Med det som jeg har prøvet indtil videre .......
Bør det næsten være Pumpen igen...Bare noget skidt , at den ikke vil stå
helt af , så man var sikker.....
Eller den ... Fuel Cut-off valve , som sidder ved siden af....

Er der noget mere ved karburatoren, som man bør tjekke ,
gerne erfaringer fra Honda ejere... !!!!!

Fra : Kim Kristensen

Dato : 13-11-04 11:19

> [...]
>
> Er der noget mere ved karburatoren, som man bør tjekke ,
> gerne erfaringer fra Honda ejere... !!!!!

Ja det kan jo godt være den Fuel Cut-off valve, både den og benzinpumpen kan
jo også have en løs forbindelse.

Prøv evt. at spørge i forumet på www.honda-klub.dk for der er en del som
kører eller har kørt den model.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 13-11-04 11:17

> [...]
> Og den laver det samme alligevel...
> Pumpen koster en halv bondegård , 850,-
> Men så er man jo også sikkert på at bundfilteret er rent

En JHMCA55300 C, så skulle det være en 2,0 ifølge CA5 i numret. Du burde
kunne bruge denne manual, hvis du ikke i forvejen har en
http://www.pauldesign.ru/honda/shopmanual.html

Jeg ved ikke om det er generelt med Accord af den model med benzinpumpen,
jeg har kun hørt om dit og min fars tilfælde. Men en brugt kan jo sagtens
have samme problem, specielt nå man ikke kan teste det på en simpel måde
være 100% sikker på resultatet.

Med venlig hilsen Kim

Fra : LostInSpace

Dato : 14-11-04 02:46

> [...]
> have samme problem, specielt nå man ikke kan teste det på en simpel måde

Takker . Linket og alle filer i PDF formatet , hentede jeg fra Honda klub
danmarks hjemmeside.
Og det er en dejlig værksteds håndbog , og hvis man læser under symptomerne
i den bog , er 1. mulighed Pumpen , 2. mulighed er Fuel cut off ventilen ...
Så derfor spurgte jeg lige til den ...

Tak for din store hjælp .
Jeg vil starte med pumpen endnu engang ,, bare med en helt ny , og hvis den
stadig driller , ville jeg prøve ventilen

Vi snakkes ...
Jeg vender tilbage med et svar på, om det har hjulpet !!!

Fra : LostInSpace

Dato : 23-11-04 01:41

> [...]
> stadig driller , ville jeg prøve ventilen
>
> Vi snakkes ...
> Jeg vender tilbage med et svar på, om det har hjulpet !!!

Sorgen dag..
Idag/igår , lavede den nøjagtig det samme , ..
Heldigvis , var jeg ikke så langt hjemmefra , så jeg vente om , og lånte
konens bil ...

Hvad fand.... kan det så være , jeg har endnu ikke fået skiftet fuel cut off
ventilen , men den er bestilt , samme tid som pumpen...
Men jeg er mere hip på et eller andet...andet..........