"glemte" 80'er sange
Fra : Morten Nielsen

Dato : 11-11-04 23:58

En lille leg: hvilke sange har i glemt, og kommet i tanker om og tænk: "hold
da kæft, den havde jeg helt svedt ud" med et nostalgisk smil på læben?
Jeg lægger for med Scotch - Take Me Up

Fra : Pipeline

Dato : 12-11-04 00:18

Jeg har lige voldspillet 'Send Me An Angel' med Real Life igennem den sidste
uges tid. Fandt den iblandt de gamle vinyler. Bare det at hive en single ud
af coveret gjorde mig helt rørt! Tænk at man stadig kan huske lige hvor på
pladen der kommer et hak
MVH
Pipeline

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 12-11-04 13:32

"Pipeline" <ng2XXXXXX@odeu.dk> wrote in

> [...]
> en single ud af coveret gjorde mig helt rørt! Tænk at man stadig kan
> huske lige hvor på pladen der kommer et hak

Har deres Master Mix stående blandt maxierne
Men min er sørme dansk: TV2´s Be-bap Megamix, af Sanny-X
Det er dælme dansk nostalgi.

Sejersen.

Fra : Pipeline

Dato : 12-11-04 14:41

"Mr. Sejersen" <tjotjaehem[REMOVE]@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Men min er sørme dansk: TV2´s Be-bap Megamix, af Sanny-X
> Det er dælme dansk nostalgi.
>
> Sejersen.

Det ville være mit næste bud Be-Bap Megamix er for mit vedkommende
knyttet fast til dengangs hal/ungdomklubsfester, hvor man kunne hygge sig
nok så meget med Depeche Mode, Duran Duran, Frankie Goes..., Erasure, Billy
Idol, Thompson Twins, etc. etc. Men når Be-Bap Megamix kom på, så var ALLE
ude på dansegulvet!
Min første "rigtige" koncert var også med TV-2, i en alder af bare 15 år, så
de vil altid have en speciel plads i min musikalske erindring, selv om jeg
ikke bryder mig om deres musik fra "Rigtige Mænd..." og fremefter.
MVH
Pipeline

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 12-11-04 19:11

> [...]
> år, så de vil altid have en speciel plads i min musikalske erindring,
> selv om jeg ikke bryder mig om deres musik fra "Rigtige Mænd..." og

Det sjove ved Be-Bab Megamix er at det faktisk er en B-Side
A siden er faktisk en 12" version af Rigtige Mænd, men det er dælme også
en noget federe version end den originale fra LP´en.

Men hvis der er noget jeg rigtigt nyder at slappe af til, så er det
Rocazino´s gamle albums, synd det kun nåede at blive til 6 stk.

Sejersen.

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 12-11-04 00:25

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 12-11-04 00:27

<klip> En lille leg: hvilke sange har i glemt, og kommet i tanker om og
tænk: "hold
> da kæft, den havde jeg helt svedt ud" med et nostalgisk smil på læben?
</klip>

Øhh...læs lige din egen tekst "hvilke sange har i glemt..."
Svaret er: det kan jeg da ikke huske, fordi jeg har glemt det *G*

Hilsen Heidi
http://chocolade.dk

Fra : Bubble

Dato : 12-11-04 03:39

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4193f53d$0$33733$14726298@news.sunsite.dk...

> <klip> En lille leg: hvilke sange har i glemt, og kommet i tanker om og
> tænk: "hold
> </klip>
>
> Øhh...læs lige din egen tekst "hvilke sange har i glemt..."

Ja,og tænk en gang-så skriver han-"og kommet i tanker om" bagefter.
Har du aldrig "genopdaget" et nummer/en plade du hørte i en anden periode af
dit liv?
Personligt syntes jeg ikke firserne var noget at råbe hurra for rent
kommercielt,men punkerne kunne det.
Dem opdagede jeg dog først da 80'erne var forbi.

> Svaret er: det kan jeg da ikke huske, fordi jeg har glemt det *G*

I think my sides have split......

Fra : Jakob T. Eriksen

Dato : 12-11-04 11:53

> [...]
> "hold
> da kæft, den havde jeg helt svedt ud" med et nostalgisk smil på læben?

Jeg faldt ved et tilfælde over denne side for nogle dage siden:
http://www.pure80spop.co.uk/ Der findes blandt meget andet de britiske
hitlister for alle måneder i 80'erne.

Da jeg kiggede dem igennem, opdagede jeg at jeg havde glemt utrolig mange
gode numre. For mit vedkommende handlede det især om listerne fra 1987 og
1988: http://www.pure80spop.co.uk/chart1987jan-june.htm og
http://www.pure80spop.co.uk/chart1988jan-june.htm - men der er selvfølgelig
mere skidt end kanel :)

Fra : Kristian

Dato : 12-11-04 14:07

Mænd I Blåt med LP'en Mænd I Blåt.................det var fedt.

Kristian

Fra : Niels Overgård

Dato : 12-11-04 20:44

"Kristian" <kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Mænd I Blåt med LP'en Mænd I Blåt.................det var fedt.
>
> Kristian

Jeps sjovt
er der så nogen der husker Trio deBil og Flemming Flying?
hva' dælen var det nu for et nummer med Trio deBil der blev et minihit, også
var der ham der Flying han var ossse med i Trioen, mener jeg. Et eller andet
sted i min dybe kælder har jeg en LP med ham, kan ikk' huske hva' den
hedder. Totalundergrundskult. Den var ovre i danske synthesizerpoprock genre
(kliché, tv2, sw80 etc.)
mvh
Niels

Fra : Jens Hedegaard

Dato : 16-11-04 15:29

Tak!

Du fik mig lige til at tænke på Flemming Flyings "Den Blå Planet"
tror jeg nok den hed. Den har jeg kun på et gamelt kassettebånd og
hørte den sidst i en walkman efteråret 90...
mvh.
Jens

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-11-04 20:56

Morten Nielsen <denmark_mn@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4193ee9f$0$189$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> En lille leg: hvilke sange har i glemt, og kommet i tanker om og tænk:
"hold
> da kæft, den havde jeg helt svedt ud" med et nostalgisk smil på læben?
> Jeg lægger for med Scotch - Take Me Up
_________

Nu havde DRs gammel-kommunister jo lukket Dansktoppen ned i 80-erne, så det
var lidt svært at sige hvad der var danske hit i det årti.
Men jeg havde helt glemt Torben Lendagers "Vi holder fest" fra 1980
indtil jeg hørte Kim Og hallo´s genindspilning af den, på deres nyeste cd.
Den med "Tre Bornholmere i en gummibåd".

Hilsen åge

Fra : Søren Rohde

Dato : 12-11-04 20:57

"Morten Nielsen" <denmark_mn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg lægger for med Scotch - Take Me Up

Nu har jeg hængt fast i firserne og ikke rigtigt glemt noget - men jeg har
prøvet noget der minder om det. F.eks. kendte jeg ikke Heaven 17 og A Flock
Of Seagulls da de var fremme, men kan idag blive helt firseragtig når jeg
hører dem.

Ellers har du ret - Scotch var fede (kunne bedre lide Delirio Mind, der lød
som en der synger i badet). Ellers er (nu afdøde) LKaura Branigans Self
Control fantastisk som så meget andet Italo musik. Har faktisk lige rippet
en gammel vinyl med Patrick Colby - Madril (den kender du sikkert ikke..).

Har kun to ord tilbage: Funky Town...

Mvh. Søren

Fra : Bj@arne

Dato : 13-11-04 04:14

Det første som lige slog ned i mig var det her: ACIIIIIIIIIIID!! en pokkers
masse maxier som en af kammeraterne havde fået fat i gu´ ved hvorfra.
Blandt andet var der nogen som hed nitzer ebb som vist aldrig rigtig blev
til noget - jeg ved de spillede opvarmning til depeche mode. Og så var der
jo også Sandra mmmmmm - og så sang hun heller ikke allerværst. Der var jo
også noget inxs indover fra før de for alvor slog igennem, Human League,
Depeche Mode og Earth Wind & fire........... ak ja. Yazoo johhh der er
faktisk ret mange hvis man lige tænker over det. Jeg vil sige at jeg DÆLME
er glad for at jeg ikke var teenager i Halvfemserne.
Tøsedrengene, Halberg Larsen og Nanna faldt også i rimelig god jord her
SSS. Ja jeg kunne sgu blive ved et stykke tid endnu

Hilsen Bjarne som lige blev overfaldet af lidt nostalgi.

Fra : Pipeline

Dato : 13-11-04 12:18

"Bj@arne" <Storkesøen@dyr.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Blandt andet var der nogen som hed nitzer ebb som vist aldrig rigtig blev
> til noget - jeg ved de spillede opvarmning til depeche mode.

Nitzer Ebb blev faktisk til en hel del. Opvarmningen for Depeche Mode gjorde
jo at de fik et stort gennembrud der resulterede i 5 albums og en status af
konger af EBM-genren, inden deres opløsning i 1995. Alan Wilder fra Depeche
Mode producerede et af deres albums. De gav også en del koncerter i DK.
Sidenhen har den ene halvdel (Bon Harris) arbejdet som producer bla. for
Smashing Pumpkins og Marilyn Manson. Forsangeren Douglas McCarthy skiftede
til kortfilm/reklamefilm-branchen, men er for nyligt returneret til musikken
igen, hvor han har dannet en duo sammen med Terrence Fixmer. Forrige torsdag
gav de en forrygende koncert i Templet i Lyngby, hvor de spillede en lige
del egne numre og Nitzer Ebb numre. Tjek evt. deres hjemmeside her:
www.fixmermccarthy.com
MVH
Pipeline

Fra : Bj@rne

Dato : 13-11-04 15:42

Pipeline wrote:
> [...]
> gav de en forrygende koncert i Templet i Lyngby, hvor de spillede en lige
> del egne numre og Nitzer Ebb numre. Tjek evt. deres hjemmeside her:

Nej hvor fedt.... tak for oplysningen. Men man kan vel sige at det så
mere er BAG scenen de blev til noget. Tusind tak for de oplysninger.
Hilsen Bjarne

Fra : Jacob E.

Dato : 13-11-04 12:16

Morten Nielsen wrote:
> En lille leg: hvilke sange har i glemt, og kommet i tanker om og
> tænk: "hold da kæft, den havde jeg helt svedt ud" med et nostalgisk
> smil på læben?

Dejligt at se, at der skulle være god interesse, når dette programprogram
kommer ordentligt igang:

www.defede80ere.dk

Mvh Jacob Ekstrøm

Fra : Per Madsen

Dato : 13-11-04 12:17

Morten Nielsen <denmark_mn@hotmail.com> wrote:

> En lille leg: hvilke sange har i glemt, og kommet i tanker om og tænk: "hold
> da kæft, den havde jeg helt svedt ud" med et nostalgisk smil på læben?
> Jeg lægger for med Scotch - Take Me Up

Savage Progress: "My soul unwrapps tonight"
Bronski Beat: "Hit that perfect beat boy"
--
Mhv. Per Madsen
http://www.madsenblog.tk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-11-04 21:47

> En lille leg: hvilke sange har i glemt, og kommet i tanker om og tænk:
> "hold
> da kæft, den havde jeg helt svedt ud" med et nostalgisk smil på læben?

Tauchen -Prokopetz - Codo ( düse im suseskritt) vat lige hvad jeg yunne
komme på

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 13-11-04 22:38

"Morten Nielsen" <denmark_mn@hotmail.com> wrote in message news:<4193ee9f$0$189$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> En lille leg: hvilke sange har i glemt, og kommet i tanker om og tænk: "hold
> da kæft, den havde jeg helt svedt ud" med et nostalgisk smil på læben?
> Jeg lægger for med Scotch - Take Me Up

Faktisk er der ikke ret meget fra den gang jeg ikke husker idag, jeg
har kørt med mobilt diskotek i 14 - 15 år og fået det rimeligt godt
trykket fast. Tilgengæld er der noget fra før 80'erne der er helt helt
borte *hulk*, som jeg heller ikke kan finde på alverdens opsamlinger,
og så er der soundtracks som jeg desværre har glemt en del af, men
fanger igen, når en film genses.
Men pop musikken, den hænger som sagt fast eller havde ingen interesse
.

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 15-11-04 15:45

Det var sørens, det var godt nok en jeg helt havde glemt jeg havde, tror
vist den også frembringer nogle minder hos mange:
Sandy Marton - People From Ibiza, en rigtig god Italo klassiker.

Sejersen.

Fra : Sune Salminen

Dato : 15-11-04 21:56

Morten Nielsen wrote:
> En lille leg: hvilke sange har i glemt, og kommet i tanker om og
> tænk: "hold da kæft, den havde jeg helt svedt ud" med et nostalgisk
> smil på læben?
> Jeg lægger for med Scotch - Take Me Up

Jeg ser din Take Me Up og hæver med en

Voyage Voyage med Desireless.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Per Madsen

Dato : 15-11-04 22:33

Sune Salminen <salminen@monkeydoktor.dk> wrote:

> Jeg ser din Take Me Up og hæver med en
>
> Voyage Voyage med Desireless.
>
> -Sune

Fantastisk nr....hørte den pudsigt nok igår....

--
Mhv. Per Madsen
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 09-01-05 01:12

"Per Madsen" <permandREMOVETHIS@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Edelweiss - Edelweiss
The Art of Noise med Tom Jones KISS
Kim Wilde - Kids in America
Robin Beck - First Time
Bangles - Eternal Flame
..
..
..

Kunne blive ved, nu fik I mig startet
(De gode gamle dage på lokalradioen *suk*)

Søren Steinmetz

Fra : -V-

Dato : 15-11-04 23:12

Morten Nielsen wrote:
> En lille leg: hvilke sange har i glemt, og kommet i tanker om og
> tænk: "hold da kæft, den havde jeg helt svedt ud" med et nostalgisk
> smil på læben?
> Jeg lægger for med Scotch - Take Me Up

Cinderella - 'Gypsy Road'.
Spagna - 'Call Me'.