Skærme
Fijala 3554
Farve problem
Fra : Den

Dato : 11-11-04 22:13

Hej, jeg har en 21'' Sony Multiscan E500 Trinitron skærm. For nogle uger
siden skete der noget med farverne, så den røde farve blev dominerende.
Nogle gange sker det at skærmen lige pludselig "frisker op" og så er
farverne ok. Men kort tid efter skifter den igen til de røde nuancer.
Jeg har prøvet at pille med instillingerne (primært grafikkort da jeg
håbede, at det var grafikkortet der fejlede) men uden held.
Jeg håber der er nogen der kender til problemet (og løsningen), for denne
skærm er alt for god til skraldespanden

mvh Den

Fra : Anders Lund

Dato : 12-11-04 07:36

Den wrote:
> [...]
> Nogle gange sker det at skærmen lige pludselig "frisker op" og så er
> farverne ok. Men kort tid efter skifter den igen til de røde nuancer.

Lyder som nogle kabler med løse forbindelser.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Rasmus

Dato : 12-11-04 14:57

jeg har samme problem men min skærm er også utydig jeg har et ATI Radeon
9800 og kører 1600x1200 med 85 hertz.

Fra : Rasmus

Dato : 20-11-04 14:16

Jeg har samme problem. Men min skærm er også utydig.
jeg har en Dell Ultrascan P991 og et radeon 9800 Pro og jeg kan ikke se
billedet ordenligt når jeg kører med 1600x1200 med 85 HZ. Nogen der kan
hjælpe?

MvH Rasmus