Q: Oliefyr Webasto eller Eberspächer?
Fra : Jan B.

Dato : 11-11-04 21:20

Overvejer en af de to til ny Passat 1,9 TDI. Er der nogen kvalitetsforskel
mellem de to mærker? Nogen der ved hvor man kan få det lavet billigst? Fik
et tilbud fra tyskland på Webasto til ca. 10.000 med fjernbetjening.

Vh/Jan

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-11-04 22:53

Jan B. telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> kvalitetsforskel mellem de to mærker? Nogen der ved hvor man kan få
> det lavet billigst? Fik et tilbud fra tyskland på Webasto til ca.

Min 1,9 TDi er fabriksmonteret med oliefyr... Gælder dette også Passat?

For så skal der blot tilsluttes lidt elektronik samt en pumpe, og man har
fyr for ca. 4.000 kr.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : sailor99

Dato : 11-11-04 23:37

> Min 1,9 TDi er fabriksmonteret med oliefyr... Gælder dette også Passat?
>
> For så skal der blot tilsluttes lidt elektronik samt en pumpe, og man har
> [...]

Når man kigger rigtig godt efter, har en Passat en kabine, der er "lidt"
mindre end i en Sharan/Alhambra/Galaxy, derfor har den ikke brug for et
Eberspächer Hydronic fyr som ekstra varmekilde for at kunne varme kabinen
op, når temperaturen er 5 grader eller derunder.

Men for nu at give Jan B. et svar, så ville jeg vælge Webasto, fordi
servicen er bedre. Kvalitetsmæssigt mener jeg, det kan være lige meget,
prisen er vel også nogenlunde ens.
Prøv evt. at ringe til Bosch i Flensborg
tlf. 0049 461 50332-0, de plejer at være kvikke og rimelige med priserne.

Mvh
Georg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-11-04 18:48

sailor99 telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> brug for et Eberspächer Hydronic fyr som ekstra varmekilde for at
> kunne varme kabinen op, når temperaturen er 5 grader eller derunder.

Jeg er udemærket klar over at kabinen er større! Men i min bliver den luft,
der bliver blæst ud ikke varm uden fyret - og så er det jo reelt ligegyldt,
hvor stort rummet er - enten er luften varm eller også er den ikke.

> Men for nu at give Jan B. et svar, '

Og hvis der nu var et org. fyr, var mit svar så ikke godt nok?
Det var da i hvert fald billigere...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : sailor99

Dato : 12-11-04 19:12

meddelelse news:4194f751$0$33742$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> hvor stort rummet er - enten er luften varm eller også er den ikke.

> Og hvis der nu var et org. fyr, var mit svar så ikke godt nok?

Nej, svaret var ikke godt nok, fordi du udtalte dig om noget, du åbenbart
ikke ved noget om, så svaret har ingen værdi, men det er jo ikke nogen
større nyhed, vel!?
God weekend, og det regner.

Mvh
Georg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-11-04 19:42

sailor99 telepaterede følgende til sin PC:
> Nej, svaret var ikke godt nok, fordi du udtalte dig om noget, du
> åbenbart ikke ved noget om, så svaret har ingen værdi, men det er jo
> ikke nogen større nyhed, vel!?

Jeg udtalte mig ikke om noget, jeg ikke viste noget om.
Jeg konstaterede at min havde, og spurgte om Passat'en havde...

> God weekend, og det regner.

Hvem har pisset på din sukkermad?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-11-04 19:45

Morten Fruergaard telepaterede følgende til sin PC:
> Hvem har pisset på din sukkermad?

Nå, ja. Det har jeg. Blot fordi jeg siger at du lyver om de priser, du
påstår du får for biler der ikke er den påstået salgspris værd...

Derfor EOD.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : sailor99

Dato : 12-11-04 20:12

meddelelse news:419503e9$0$33742$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvem har pisset på din sukkermad?

Du har såmænd ikke - det er du alt for ubetydelig til, men måske du en
anden gang skulle være lidt mindre hurtig, før du beskylder mennesker, som
du ikke kender, for at være uhæderlige i sammenhænge, som du ikke kender
noget som helst til.

Det er altid en god ting at tænke, før man taler!
Og jeg selv har kun fået den fastsatte pris for min egen bil, sandelig ikke
for flere biler, hvilket du i grunden også kunne være hjerteligt lige glad
med.

Stadig med venlig hilsen,

Georg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-11-04 17:34

> [...]
> en anden gang skulle være lidt mindre hurtig, før du beskylder
> mennesker, som du ikke kender, for at være uhæderlige i sammenhænge,

Hvis du har fået det for bilen, som du påstår så er du uhæderlig ved at tage
røven på køberen. At køberen så er dum, er så en anden ting. Hvis du ikke
har fået det du siger, så er du uhæderlig, fordi du lyver.

EOD.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : sailor99

Dato : 13-11-04 18:58

meddelelse news:419637a0$0$33735$14726298@news.sunsite.dk...
> sailor99 telepaterede følgende til sin PC:
> røven på køberen. At køberen så er dum, er så en anden ting. Hvis du ikke
> har fået det du siger, så er du uhæderlig, fordi du lyver.
>
> EOD.
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
> Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/

Nå!

Fra : Henrik B.

Dato : 14-11-04 23:42

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Prøv evt. at ringe til Bosch i Flensborg
> tlf. 0049 461 50332-0, de plejer at være kvikke og rimelige med priserne.

Først siger du at han skal vælge Webasto, så siger du at han skal ringe til
Bosch Service i Flensborg - som forhandler Ebersbächer. Kan du beslutte dig?

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 15-11-04 10:03

> [...]
til
> Bosch Service i Flensborg - som forhandler Ebersbächer. Kan du beslutte

Nu har Bosch Service i Flensborg intet problem med at sælge Webasto
så................

Mvh
Claus

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-04 10:09

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> til
> dig?
>>

> Nu har Bosch Service i Flensborg intet problem med at sælge Webasto
> så................

Ok. Hér i Dk er det bare Bosch der forhandler Ebersbächer og Ketner der
forhandler Webasto - og dermed også varetager garanti/service.

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Brian Oestergaard

Dato : 12-11-04 17:05

"Jan B." <bigbenzon@post11.tele.dk (fjern big)> skrev i en meddelelse
> [...]
> mellem de to mærker? Nogen der ved hvor man kan få det lavet billigst? Fik
> et tilbud fra tyskland på Webasto til ca. 10.000 med fjernbetjening.

HEj

Lad være med at købe Eberspächer deres service er svinsk ringe. Jeg holdte
på værksted i over sammenlagt 8 timer med mit helt nye fyr inden de
indvilgede i at montere et nyt.
Bosch´s servicechef var indblandet og fuldstændig total ligeglad !

Jeg behøver vel ikke at nævne at de først fik monteret det nye da foråret
begyndte at komme, så hele det første år havde jeg faktisk ingen glæde af
fyret.

Jeg har efterfølgende snakket med flere taxachauffører og lastbilchauffører
og de siger næsten alle at de ville vælge Webasto.

Brian Østergård

Fra : Jan B.

Dato : 12-11-04 18:56

"Brian Oestergaard" <mantabrianREMOVE@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Jeg har efterfølgende snakket med flere taxachauffører og
lastbilchauffører
> og de siger næsten alle at de ville vælge Webasto.

Tak for værdifuldt input. Det bliver nok Webasto. Synes umiddelbart også at
deres nye fjernbetjening ser gennemtænkt ud.

vh/Jan