Funktion af nummerplade'holder'
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-11-04 20:24

Eller hvad det stykke gummi bag nummerpladen hedder. Har det anden funktion
end at reklamere for forhandleren (gratis)? Fås der nogen uden tekst, eller
hvor får man skrevet tekst efter eget ønske?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Casper Bang

Dato : 11-11-04 20:36

> Fås der nogen uden tekst, eller
> hvor får man skrevet tekst efter eget ønske?

Søg på "nummerpladeholder" på google, og tag det første resultat :)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-11-04 21:02

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:4193bf3e$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Søg på "nummerpladeholder" på google, og tag det første resultat :)

Tak, tak, men nu er dette jo en tekstbaseret snakkegruppe, ikke?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Leonard

Dato : 11-11-04 21:27

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:

>Tak, tak, men nu er dette jo en tekstbaseret snakkegruppe, ikke?

Så start Lynx og søg på google

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 11-11-04 20:54

> Eller hvad det stykke gummi bag nummerpladen hedder. Har det anden
funktion
> end at reklamere for forhandleren (gratis)?

I princippet skulle det anskeliggøre vandaler
at bøje nummerpladen...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-11-04 21:40

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> I princippet skulle det anskeliggøre vandaler
> at bøje nummerpladen...

Og når de ikke kan det, flår de den af el. smadre sidespejlene i stedet ;).
Jeg har aldrig haft nogen, og ingen har bøjet noget, andet end verber ;).

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-04 22:46

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
> [...]
eller
> hvor får man skrevet tekst efter eget ønske?

Ingen, kun reklamer for forhandleren.
Samt at gøre det lettere for kreative personer at klipse dem af med en
neglerenser, og så bruger den når de skal stjæle benzin. (foto på
benzinstationer, jeg har afleveret flere der er fundet i en nærliggende
skovkant )
Ergo:
Lad dem bare bliv siddende, men sæt en popnitte ind gennem pladen og
karosseriet, hvis du er heldig, så er det gennem en plastkofanger. Det er
jeg.
Du kan også fjerne dem helt, komme et par selvklæbende gummiliste bagpå, og
skrue /popnitte dem fast.
Hvis skruerne går ind i bagagerummet kan du sætte en almindelig skrue i med
nylocmøtrik inde i bagagerummet, spænd den ikke for hårdt. Når nogen vil
løsne den, løber den bare rundt, og så er den ged barberet. PS. brug A2
eller A4 bolte (rustfaste)
Tag lidt acetone og fjern reklamen, jeg skar det simpelthen af, forhandleren
ville ikke betale mig for at køre med reklame, så det fik han ikke:
--
Møller

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-11-04 23:51

"Møller" <eam_host_g2n_dot_dk> skrev
> [...]
forhandleren
> ville ikke betale mig for at køre med reklame, så det fik han ikke:

Forstået rigtigt, så e r holderen en holder, så der ikke er skruer gennem
pladen, men som gør det (for) let at stjæle pladen?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-04 16:37

> [...]
gennem
> pladen, men som gør det (for) let at stjæle pladen?

Det er også derfor, at jeg foreslår skruer HELT igennem, nummerplade,
bagplade og karosseri
--
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-04 16:48

> gennem
>
> Det er også derfor, at jeg foreslår skruer HELT igennem, nummerplade,
> bagplade og karosseri

Således at politiet kan rykke hele karosseriet fra hinanden når de kommer og
fjerner nummerpladerne fordi du ikke betaler til Central Registret for
Motorkøretøjer

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-04 17:47

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Således at politiet kan rykke hele karosseriet fra hinanden når de kommer
og
> fjerner nummerpladerne fordi du ikke betaler til Central Registret for
> Motorkøretøjer

De kan da tage det hele med den dag jeg ikke betaler
Eller de må bruge en hydraulisk pladesaks med Orbit-motor eller Nessi.
--
Møller

Fra : Uffe Ravn

Dato : 11-11-04 23:52

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev

> [...]
eller
> hvor får man skrevet tekst efter eget ønske?

Et stykke aluminium boltet fast til en jernplade et et fantstisk
udgangspunkt for korrosion.

Hvis man sætter et stykke plastic imellem, tager det lidt længere tid.

Mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-04 16:38

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message

> [...]
> udgangspunkt for korrosion.
>
> Hvis man sætter et stykke plastic imellem, tager det lidt længere tid.

jow jow, nu har jeg brugt det lige sålænge der har været alu-plader på
markedet, og ingen korrosion
--
Møller

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-11-04 21:21

"Møller" <eam_host_g2n_dot_dk> skrev > >

> jow jow, nu har jeg brugt det lige sålænge der har været alu-plader på
> markedet, og ingen korrosion

Ikke underligt, for aluen beskytter jernet. Kræver dog at aluen kan komme
til at blive iltet.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-11-04 00:41

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev

> Ikke underligt, for aluen beskytter jernet. Kræver dog at aluen kan komme
> til at blive iltet.

Og det kan den, mange nummerplader er fulde af koroderede huller der kun
holdes på plads af lakken/plastiken.
Og med killoprisen på de 2 stykker allu, skal da passe ret godt på dem.

Mvh.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-11-04 01:19

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev > Og det kan den, mange
nummerplader er fulde af koroderede huller der kun
> holdes på plads af lakken/plastiken.
> Og med killoprisen på de 2 stykker allu, skal da passe ret godt på dem.

Nåh, jeg troede det var dytten du var øm overfor. Den er jo heller ikke så
dyr, elller.....
Vi sætter plast imellem og/eller lakerer pladen bagpå.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per O.

Dato : 12-11-04 03:02

Preben Riis Sørensen wrote:
> Eller hvad det stykke gummi bag nummerpladen hedder. Har det anden
> funktion end at reklamere for forhandleren (gratis)? Fås der nogen
> uden tekst, eller hvor får man skrevet tekst efter eget ønske?

Du kan få dem med egen tekst. Jeg har i stedet valgt at få en forcromet
metalkant omkring mine plader .. jeg synes det ser godt ud. Købte dem hos
Bildillen for noget i retning af 300kr for to stk.

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-11-04 21:22

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev
> Du kan få dem med egen tekst. Jeg har i stedet valgt at få en forcromet
> metalkant omkring mine plader .. jeg synes det ser godt ud. Købte dem hos
> Bildillen for noget i retning af 300kr for to stk.

Er de så også af typen 'let at stjæle'?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per O.

Dato : 12-11-04 23:47

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev
>
> Er de så også af typen 'let at stjæle'?

Nej, de er skruet fast på bilen sammen med nummerpladen. Der er ingen
forbindelse mellem nummerpladen og rammen, bortset fra at rammen sidder
monteret ind mod bilens karosseri, og nummerpladen er skruet fast ovenpå
gennem de samme huller.

Per O.

Fra : Bent Eriksen

Dato : 13-11-04 01:13

> Fås der nogen uden tekst, eller
> hvor får man skrevet tekst efter eget ønske?
> [...]

http://www.dintext.dk/rammer.htm

/Bent