fladfisk
Fra : poulerik

Dato : 11-11-04 20:07

Hej
Når vandet bliver koldere trækker fiskene længere ud

Fra : Ove Kristensen

Dato : 11-11-04 20:18

"poulerik" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Når vandet bliver koldere trækker fiskene længere ud

Logisk nok, men hvad så med dette der engang var en der sagde, er det rigtig
nok, at når det er pålandsvind, så går strømmen ud, og så går fisken ind,
eller er det vrøvl???

Med venlig hilsen
fra
OveK.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 11-11-04 23:05

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
rigtig
> nok, at når det er pålandsvind, så går strømmen ud, og så går fisken ind,

Sludder, når strømmen går ud ryger internetforbindelsen!

Hej fra

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ove Kristensen

Dato : 12-11-04 18:33

"Aragorn Elessar" <aragorn@wellesK75.dk> skrev i en meddelelse

> Sludder, når strømmen går ud ryger internetforbindelsen!

Syntes du ikke at det var et mærkeligt svar på et ellers seriøst
spørgsmål???

Men du er vel ikke klogere!!!

Fra : Claus

Dato : 12-11-04 22:42

Mrn det var sagt med et glimt i øjet, så det går jo nok, lidt humor har da
aldrig skdet nogen.
LOL
--
\Claus

Fra : Stefan

Dato : 13-11-04 19:43

"Claus" <cd@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Mrn det var sagt med et glimt i øjet, så det går jo nok, lidt humor har da
> aldrig skdet nogen.
> LOL

Jeg synes nu den var meget god

Nå - men hvis vi skal være lidt seriøse, så KUNNE det være noget med, at
pålandsvind presser det lunere overfladevand ind til kysten, som derved
presser det koldere dybereliggende vand ud, hvorved fladfiskene stranks
tænker, at nu skal der holdes beachparty i det lune kystvand.
Men det kræver selvfølgeligt at overfladevandet er lunere for at fungere
(altså ikke en januardag på øresund)

Jeg har hørt dette i omvendt sammenhæng, hvor kystørrederne havde det for
varmt om sommeren ved kysten, og man derfor skulle fiske i fralandsvind,
idet den omvente teori gør, at det koldere dybereliggende vand blev "suget"
ind til kysten.

Om det virker ved jeg skam ikke.
Stefan

Fra : Jens Jensen

Dato : 16-11-04 10:13

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Logisk nok, men hvad så med dette der engang var en der sagde, er det
rigtig
> nok, at når det er pålandsvind, så går strømmen ud, og så går fisken ind,
> eller er det vrøvl???

Det lyder underligt i mine ører. Strømmen går ud? Hvor ud? Ud fra kysten? Nu
ved jeg ikke lige med den jyske vestkyst, men vandet omkring resten af
Danmark er vel for det meste reguleret af tidevandet, og strømmen går langs
med kysterne. Jeg tror, at vi skal have noget nær en storm, før end der
bliver ændret på strømmens rytme, og så er jeg ikke ude at fiske alligevel

I øvrigt, så har jeg fisket ved Kronborg i en rigtig god modvind (altså
pålandsvind), og forfangene drev som de plejer i den strøm.

Fra : Jens Nielsen

Dato : 06-12-04 14:06

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> nok, at når det er pålandsvind, så går strømmen ud, og så går fisken ind,
> [...]
Fra mine erfaringer over 25 år , så er det altid bedst at fange fladfisk i
modvind ( i øresund)

Hvorfor ved jeg ikke, men det virker.

Mvh den anden jen jensen

Fra : Calle.

Dato : 07-12-04 01:24

Jens Nielsen wrote:
> "Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Fra mine erfaringer over 25 år , så er det altid bedst at fange
> fladfisk i modvind ( i øresund)

Jamen så er det jo bare at vende jollen
--
Calle.

Fra : Jens Nielsen

Dato : 13-12-04 11:50

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Jamen så er det jo bare at vende jollen
> --
> Calle.

Ja det er svært at skrive tydeligt
Men mente pålandsvind og ikke modvind - Har lige taget 22 flade i hornbæk -
ved pålandsvind.