knap i tekstfelt som "linker" til andet we~
Fra : Dennis Andersen

Dato : 11-11-04 19:41

er det muligt at inkoorporere en knap i et tekstfelt så jeg
f.eks. midt i en tekstbid kan "linke" til et website (udenfor det
website jeg laver)

og/eller ydermere andet sted på min tidslinie??

(skær det gerne ud i pap, jeg er er rookie, men vil lære)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael

Dato : 17-11-04 23:45

"Dennis Andersen" <westegn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> er det muligt at inkoorporere en knap i et tekstfelt så jeg
> f.eks. midt i en tekstbid kan "linke" til et website (udenfor det
> website jeg laver)

ja.
Alt i alt beder du blot om en usynlig knap, der er placeret et eller andet
sted over/under et tekstfelt.
Usynlig er noget med et objekt, der har alpha=0 %.

1) Lav et stykke grafik (f.eks. med rectangle tool) på den størrelse kanppen
skal have.
2) Konverterer grafikken (F8) til et Button-symbol.
3) Sæt alpha = 0% på symbolet.
4) Placér knappen der hvor den nu skal være.
5) Nyd at du besidder viden om hvordan man kan lave usynlige knapper i
Flash. :)

> og/eller ydermere andet sted på min tidslinie??

Tjek dit Library ud (Ctrl+L) hvilken er en ret væsentlig funktion. Der
ligger alle de ting du har lavet.
Så kan du enten drag 'n' drop til andre steder i timeline´n.
Alternativt kan du actionscripte knappen til timeline´n ved at aktiverer et
symbols "linkage" property.
Det står vist i manualen.

Med venlig hilsen
Michael