IP-abonnement
Fra : Claus Larsen

Dato : 11-11-04 19:20

Vi overvejer jo også at skifte til IP.

Hvis vi gør kan vi så opsige vores (tdc)abonnement og nøjes med et
abonnement hos f.eks telefin eller misimi?

Hilsen Claus

Fra : Henrik J. Nielsen

Dato : 11-11-04 21:14

For at kunne anvende et IP-telefoni-abonnement hos f.eks. Telefin eller
Musimi skal du have en ADSL-forbindelse.

Hvis du har IP-telefoni har du ikke længere noget at bruge et
fastnet-telefon-abonnement til.

Hvis man som jeg har ADSL hos TDC kan man IKKE opsige sit
fastnet-telefon-abonnement og samtidig beholde sin ADSL-forbindelse. Jeg har
derfor opgivet at få IP-telefoni, da jeg jo så ikke sparre et
fastnet-telefon-abonnement.

Jeg ved, at man kan få ADSL hos Cybercity UDEN at man har et
fastnet-telefon-abonnement.

Hvis man har ADSL hos TDC SKAL man altså have et fastnet-telefon-abonnement
(det er lige meget om dette er hos TDC eller en anden udbyder).

Mvh
Henrik J. Nielsen

Fra : Claus Larsen

Dato : 11-11-04 21:42

Henrik J. Nielsen wrote:

> Jeg ved, at man kan få ADSL hos Cybercity UDEN at man har et
> fastnet-telefon-abonnement.

Vi er netop kunde hos cybercity hvor vi har vores ADSL. Herligt.

Så skulle det jo bare være at se at komme igeng.

Er der tilfældigvis nogle der kender til dette:

http://www.linuxjack.com/

( jeg regner med at købe et af de anbefalede adapterprodukter, men det
kunne være sjovt at høre om der var erfaringer med linuxjack )?

Hilsen Claus

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 11-11-04 22:42

Hej

Claus Larsen <brev@linuxwaves.com> wrote:

>Vi er netop kunde hos cybercity hvor vi har vores ADSL. Herligt.

Vær opmærksom på om din linie er på "delt kobber" ! dvs. at du har både
telefoni og ADSL på samme linie med et delefilter, i såfald kan der være
problemer hvis du opsiger dit telefonabb. og Cybercity ikke er tilstede
på din central med deres eget udstyr, i såfald 'smutter' din ADSL
forbindelse sammen med telefonlinien.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Morten Davidsen

Dato : 12-11-04 00:29

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> problemer hvis du opsiger dit telefonabb. og Cybercity ikke er tilstede
> på din central med deres eget udstyr, i såfald 'smutter' din ADSL
Heldigvis sidder Claus på en central hvor Cybercity har eget udstyr opsat på
centralen.

/MD

Fra : Morten Davidsen

Dato : 12-11-04 00:28

> Vi er netop kunde hos cybercity hvor vi har vores ADSL. Herligt.
I visse tilfælde kan du dog ikke opsige dit fastnet hvis du har ADSL fra
Cybercity. Det kræver at de har eget centraludstyr på den central du sidder
på.
Heldigvis for dig, kan jeg se at du sidder på en central hvor Cybercity er
repræsenteret med eget centraludstyr - og der skulle derfor ikke være nogen
problemer.

/MD

Fra : Per F Andersen

Dato : 12-11-04 13:34

> Jeg ved, at man kan få ADSL hos Cybercity UDEN at man har et
> fastnet-telefon-abonnement.
Gælder tilsvarende overvejelser hvis man har tele2-adsl, således at man kan
opsige sit tele2abb. og få ip-telefoni i stedet?

mvh per

Fra : Morten Davidsen

Dato : 12-11-04 14:21

"Per F Andersen" <Per_newsdropdette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Gælder tilsvarende overvejelser hvis man har tele2-adsl, således at man
> kan
> opsige sit tele2abb. og få ip-telefoni i stedet?
Nej, ... eftersom Tele 2 har valgt ikke at sætte deres eget udstyr op på
centralerne rundt i landet - men benytter en såkaldt "TDC genslags løsning",
har de samme vilkår som der gælder for TDC.

/MD

Fra : Jan Pedersen

Dato : 23-11-04 01:03

Os med Webspeed vi opsiger vores fastnet :) fastnet er sku noget primitivt
lort :) fatter bare ikke at kabeltv leverandørerne ikke kommer med deres
skræddersyede ip løsninger ? de må da kunne konkurere med tdc ... også hvis
kunderne ikke har pc