Redigere printerindstillinger hvordan?
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-11-04 17:44

Jeg har de sidste to aftener forsøgt at få OS X 10.3.5 til at
printe på min Epson Stylus Photo 2100, som er koblet til WinXP Pro
SP2 med fil og printerdeling koblet til.

Det virkede fint på min gamle installation af OS X, som var en
standardinstallation fra forhandleren, men på den nye installation,
kan jeg ikke få det til at fungere, selvom jeg vil mene, at jeg
gør nøjagtig som sidste gang.

Jeg holder Alt-tasten nede og tilføjer en ny printer i OS X vha.
Tilføj-knappen i printerlisten. Derefter vælger jeg Avanceret og
derefter 'Windows Printer via SAMBA'. Som enheds-URI skrives der
så følgende:
smb://brugernavn:kodeord@arbejdsgruppe/server/navn_på_delt_printer
og 'Epson Stylus Photo 2100, CUPS+Gimp-Print v4.2.5' vælges.
Det virkede som sagt fint på den gamle installation, men på denne
får jeg bare følgende at vide: NT_STATUS_UNSUCCESSFUL.

Det er mig en gåde hvorfor det ikke virker, men min mistanke går
på, at jeg roder rundt i arbejdsgruppe og servernavnet i URI'en,
men kan det virkelig være rigtigt, at man skal fjerne printeren
og tilføje den igen for at få lov til at ændre på det? Hvis nej,
hvor skal man i så fald ændre på det henne?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-11-04 20:48

Thomas G. Madsen skrev:

> Det virkede som sagt fint på den gamle installation, men på denne
> får jeg bare følgende at vide: NT_STATUS_UNSUCCESSFUL.

Nå, men nu geninstallerede jeg hele skidtet endnu engang og denne
gang fjernede jeg ingen printere fra installationslisten. Tidligere
havde jeg kun valgt Epson- og GIMP-drivere fordi jeg regnede med,
at det var nok, men man skal åbenbart installere HP, Lexmark osv.
for at få det til at virke. Mærkeligt, men nu virker det i hvert
tilfælde.

--
Hilsen
Madsen