Regnskab til Skattevæsenet - hvordan skal ~
Fra : Jakob Karlsen

Dato : 11-11-04 17:28

Hej Gruppe

Hvordan skal det 'regnskab' se ud som skattevæsenet beder om i forbindelse
med den udviede selvangivelse.

Jeg har haft en virskomhed i et års tid (rådgivningsvirksomhed) som det kun
lykkedes at få én opgave hos en kunde, nu har jeg lukket virksomheden.
Hvordan skal et sådant regnskab se ud, før de er tilfredse?

På forhånd tak!

Fra : Jonathan Stein

Dato : 12-11-04 12:53

Jakob Karlsen wrote:
> [...]
> lykkedes at få én opgave hos en kunde, nu har jeg lukket virksomheden.
> Hvordan skal et sådant regnskab se ud, før de er tilfredse?

Noget i retning af:

Indtægter:
Konsulentydelser 20.000 kr

Udgifter
Transport 500 kr
Papirklips 10 kr
I alt 510 kr

Resultat 19.490 kr

- Der kan selvfølgelig være andre ting, der skal tages hensyn til. Hvis
du f.eks. har købt nogen større ting til firmaet, skal de overføres
(sælges) til dig selv inden det lukkes.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-04 13:20

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote in message

> - Der kan selvfølgelig være andre ting, der skal tages hensyn til.
Hvis
> du f.eks. har købt nogen større ting til firmaet, skal de overføres
> (sælges) til dig selv inden det lukkes.

Man har selvfølgelig også mulighed for at sælge til anden side.

hilsen
Uffe

Fra : Jonathan Stein

Dato : 12-11-04 14:18

Uffe Kousgaard wrote:

> Man har selvfølgelig også mulighed for at sælge til anden side.

Ja, selvfølgelig. Det er jo den "normale" situation for et firma.

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 12-11-04 12:57

"Jakob Karlsen" <invalid@invalid.INVALID> skrev i en meddelelse
> [...]
> lykkedes at få én opgave hos en kunde, nu har jeg lukket virksomheden.
> Hvordan skal et sådant regnskab se ud, før de er tilfredse?

Hent inspiration her :
http://www.startguiden.dk/aarsregnskab/0/1/0
http://www.netoplysning.dk/foreningsservice/regnskabogrevision/regnskab/eksempelp%C3%A5regnskab

og den langhårede: