ISDN og to numre
Fra : F.B.

Dato : 11-11-04 16:11

Vi har en ISDN linie i Huset (og ADSL).
Vores telefon ringer konstant til knægten og nu har vi fået et
ekstra nummer, så vi har to numre.

Jeg skulle angiveligt kunne nøjes med at sætte den nye tlf. til
stikket i ISDN boksen (der er to) og så skulle vi være flyvende,
men sådan blev det ikke.

Uanset hvilket af numrene vi ringer til ringer begge telefoner !
:-/

Er der noget i ISDN boksen der skal sættes? .. kan vi selv? ..
tekniker?

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *getlost*

Fra : Børge Larsen

Dato : 11-11-04 16:47

"F.B." <zillyink@getlosthotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Uanset hvilket af numrene vi ringer til ringer begge telefoner ! :-/
>
> Er der noget i ISDN boksen der skal sættes? .. kan vi selv? .. tekniker?

Kig på TDC hjemmeside, der kan du læse alt hvad der er værd at vide om
opsætning af ISDN og ADSL.

Fra : F.B.

Dato : 11-11-04 19:04

Børge Larsen wrote:
> Kig på TDC hjemmeside, der kan du læse alt hvad der er værd at
> vide om opsætning af ISDN og ADSL.

Boksen på væggen har to udgange, hvoraf den en er i brug til
vores hovednummer.
Det andet stik på boksen skulle virke til det nye nummer, men gør
ikke, og jeg kan ikke se at der på deres sider er noget der kan
hjælpe med at løse problemet.

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *getlost*

Fra : Klaus Kjærgaard

Dato : 11-11-04 19:30

On Thu, 11 Nov 2004 19:03:51 +0100, "F.B."
<zillyink@getlosthotmail.com> wrote:

> [...]
>Det andet stik på boksen skulle virke til det nye nummer, men gør
>ikke, og jeg kan ikke se at der på deres sider er noget der kan

Her er link til TDC's ISDN manualer, jeg har selv kunne programmere
portene, så det kan du nok også
http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/isdn/Brugervejledning_2153%20ISDN_211004.pdf

Fra : Kent Glerup

Dato : 11-11-04 19:43

> [...]
> men sådan blev det ikke.
>
> Uanset hvilket af numrene vi ringer til ringer begge telefoner !

Hvis det er en NTab-boks, skal den bare programmeres. Løft af på en telefon
tilkoblet første port. Tast *98. Der kommer nu en talevejledning, hvor du
bliver bedt om at indtaste tre numre. Lad første nummer være det gamle
nummer. Lad nummer to og tre være tomme (tryk # når du skal indtaste
nummer).

Gør det samme på den anden port, bare med det nye nummer istedet. Så burde
det spille.

Der skal være strøm på boksen for at gøre dette!

> Er der noget i ISDN boksen der skal sættes? .. kan vi selv? ..
> tekniker?

Boksen er fin
Jeps, i kan selv
Tekniker, ikke nødvendigt

MVH
Kent Glerup

Fra : F.B.

Dato : 11-11-04 20:33

Klaus Kjærgaard wrote:
> Her er link til TDC's ISDN manualer, jeg har selv kunne
> [...]

Jeg har så forfærdeligt dårligt arbejdslys i mit kontor, så tak
for at hjælpe en blind!
Det var lige det jeg søgte....

Nu kan vi snart nyde roen i stuen når knægtens nummer kommer i
drift for alvor......det bliver stort!
--
Hilsen

Flemming Jørgensen