Hold jer fra T.Hansen !!!!
Fra : C.C

Dato : 11-11-04 15:42

Hej NG !

Normalvis er jeg en meget tålmodig gut, men for fanden hvor kan T. Hansen
gør mig pisse sur. Som dem der har følger med her i nyhedsgruppen skrev jeg
et indlæg, om en kilerem jeg købte hos T.Hansen (herefter nævnt T:H ) Det
ruskede sådan i scooteren når jeg kørte at det ikke var til at holde ud. Så
skrev jeg en mail til T:H og beklagede min nød. De svarede :

" Tak for henvendelsen !

Dette er den rem vi har til den pågældende model. Varenr. 54251217600 er
selve grundvarenummeret vi har på den pågældende rem, men den passer til ca.
7-10 forskellige køretøjer.

For at kunne behandle en reklamation er vi nødt til at have enten fakturaen,
eller en kopi heraf. Hvis du finder den er du velkommen til at sende den ind
til vores reklamationsafdeling på adressen:

T. Hansen Gruppen A/S
Stensgårdvej 1
5500 Middelfart

Og så vil vi undersøge remmen for evt. fejl.

Med venlig hilsen

T. Hansen Gruppen A/S "

Jeg sendte remmen derned og beskrev hvad problemet var, at det ruskede i
hele scooteren når jeg kørte og at den var tæt ved 1 cm længere end den gl.
originale. Jeg har så i dag fået remmen tilbage med følgende svar til følge
:

" Reklamation på kilerem afvises da der ikke er nogen fejl på varen. Vi kan
ikke tage varen retur da den har været taget i brug. "

Nu er det så jeg spørger, hvordan pokker kunne jeg ellers fortælle dem at
det ruskede i hele scooteren, når jeg kørte med remmen ?? Det vidste de
inden jeg sendte den, at den havde været taget i brug.
Jeg ved godt at jeg sikkert får på pukkelen nu, for jeg så jo at T.H også
havde tilhængere, Men det må jeg så tage med. Jeg siger bare, hold jer fra
T.H med deres dårlige reservedele, de er ikke fem potter pis værd. Det
eneste jeg nok får ud af det hele er at stå med et stk. ubrugelig kilerem.
Så hold jer langt væk fra T. Hansen så hellere give lidt mere og få en
original.
Af skade bli´r man klog, sjældent rig.

Mvh
C.C

Fra : Hekto

Dato : 11-11-04 16:51

"C.C" <carsten.christoffersen@pc.dk> wrote in message

> [...]
> eneste jeg nok får ud af det hele er at stå med et stk. ubrugelig kilerem.
> Så hold jer langt væk fra T. Hansen så hellere give lidt mere og få en

Nu plejer Peugeot ikke at være dyre i stumper, så du kunne have været
heldig at slippe billigere!!!
Det interessante er om andre har oplevet at have samme problemer med remmen
fra TH på Peugeot?

--

/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-11-04 18:51

Hekto skrev:

> Det interessante er om andre har oplevet at have samme problemer med
> remmen fra TH på Peugeot?

Jeg kører stadig med min fra TH og den fejler intet.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 11-11-04 17:24

Godt gået CC
T.H (tør ikke kalde dem for T.Svansen...)
de er virkelig "sucks" de fatter nada - har fulgt godt med i dit indlæg og
jeg kan kun give dig ret i det hele - de er satme tunge at danse med
.......det kan godt være de kan sælge billige el-pærer osv , men specifikke
reservedele er jeg skam færdig med at handle der også , da de ikke aner hvad
de har med at gøre -
det viser det svar , de er kommet med til dig- ordene taler for sig selv!

Fra : C.C

Dato : 11-11-04 17:50

Ja det må man sige. Det eneste der bekymre mig, er alle de sagesløse
scooterejere der bliver trukket rundt i manegen. Det er ikke alle der er
teknisk minded og bare har scooteren som det billige transport middel det
er. Jeg har skrevet en mail til T.H men jeg er bange for at det bare preller
af, som vand på en gås. Jeg er ihvertifald færdig med at handle med dem. Den
ene hånd ved ikke hvad den anden laver. Men som Hekto nævner, så kunne det
være spændende at se hvor mange der har været i klemme der.

Mvh
C.C

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-11-04 18:53

C.C skrev:

> med dem. Den ene hånd ved ikke hvad den anden laver. Men som Hekto
> nævner, så kunne det være spændende at se hvor mange der har været i
> klemme der.

Du er en af de få.

Enten er remmen defekt eller også er din scooter underlig.

Jeg har solgt hundredevis af de remme - ingen er kommet retur og jeg
kører selv med en også på min Speedfight - uden problemer.

Fra : C.C

Dato : 11-11-04 20:41

Hej Martin !

Eller også er du en af de få der ingen problemer har haft.Men det SKAL du jo
nok sige, da du jo nok får lidt rabat som tidligere ansat der.
Du skal jo også lige huske på at De kære T.Hansen HAR tjekket remmen og
fundet den i orden. selvom jeg vedlagde en forklaring på mit problem at den
havde været monteret ellers kunne jeg jo ikke opleve mit problem så vile de
ikke bytte den for den var jo BRUGT !!!! viva la intelligens. Og som det
sidste, min scooter er ikke underlig. Den køre med original kobling som den
var fra fabrikken. Variatoren er en polini speed performance med 9g´s
ruller, som køre upåklageligt med den ORIGINALE rem.

Mvh
C.C

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-11-04 05:40

C.C skrev:

> Hej Martin !

Hey!

> Eller også er du en af de få der ingen problemer har haft.

Tro mig.. kunderne skal nok melde tilbage hvis de får noget lort.. det er
lige så sikkert som ammen i kirken.

>Men det SKAL
> du jo nok sige, da du jo nok får lidt rabat som tidligere ansat der.

Jeg arbejder der ikke mere men ja - det gav lidt rabat.

> [...]
> den havde været monteret ellers kunne jeg jo ikke opleve mit problem så
> vile de ikke bytte den for den var jo BRUGT !!!!

De må have misforstået noget.. prøv at returnere den som defekt.

> [...]
> kobling som den var fra fabrikken. Variatoren er en polini speed
> performance med 9g´s ruller, som køre upåklageligt med den ORIGINALE

Hvis du virkelig mener den ikke er underlig = defekt så retur med remmen
som defekt.

Nu ved jeg ikke hvorfra i landet du kommer men hvis det er Kolding så
skal jeg nok returnere den for dig!

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 12-11-04 07:07

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
> Tro mig.. kunderne skal nok melde tilbage hvis de får noget lort.. det er
> lige så sikkert som ammen i kirken.

Ja - og det gør de nu!
Læs og forstå! TH er noget Crap!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-11-04 13:52

Peder(2791) skrev:

> Ja - og det gør de nu!

LOL - Ja TH er jo også et nyt firma så de første kunder er først
begyndt at komme retur nu........ Nej vel? Godawmand økseskaft!

Peder - procentvis er TH's reklamationer ikke steget.

> Læs og forstå! TH er noget Crap!

Måske du skulle tage og læse og forstå istedet for Peder? Jeg troede
forresten din deltagelse var slut i denne her tråd?

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 12-11-04 19:13

Dette er en ny tråd-
Godawmand!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-11-04 22:23

Peder(2791) skrev:

> Dette er en ny tråd-
> Godawmand!

Men ligesom samme emne. Godawmand!

PS: Din citatteknik røg sig en tur.

Fra : C.C

Dato : 11-11-04 17:54

Det vides ikke om mit tilfælde er enestående, men da de jo nok får deres
remme fra samme fabrik til alle scooter, så skulle der da være en mulighed
for at andre har været i samme situation.

Mvh
C.C

Fra : Hekto

Dato : 11-11-04 18:08

In article <419398d9$0$315$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
carsten.christoffersen@pc.dk says...
> Det vides ikke om mit tilfælde er enestående, men da de jo nok får deres
> remme fra samme fabrik til alle scooter, så skulle der da være en mulighed
> for at andre har været i samme situation.

.... så ville der måske også være mulighed for at de havde givet lyd fra
sig, her?

Fra : C.C

Dato : 11-11-04 19:02

Jep. Men der kan jo også være dem som siger at hva´kan det nytte !!! For mig
er det ikke prisen for den ubrugelig rem det drejer sig om, men princippet i
det. At man kan sælge noget Lxxx og så slippe afsted med det, gør mig noget
så harm, og som toppen af kransekagen løber fra sit garanti ansvar. MEN,
hvis noget skulle ha´været udsat for det samme så skriv et lille indlæg her.

Mvh
C.C

Fra : Corty

Dato : 11-11-04 20:59

> [...]
> med det, gør mig noget så harm, og som toppen af kransekagen løber fra
> sit garanti ansvar. MEN, hvis noget skulle ha´været udsat for det

Jeg har selv købt reservedele til mine scootere i TH, og der har (med
undtagelse af en enkelt udstødning), ALTID været problemer.

Suzuki FZ 50
* De forsøgte at sælge mig et 12V blinklys relæ på trods af at maskinen
er 6V
* En "original" udstødning som ikke passer.. forrøret går på motorens
sideskjold..
* En "original" forlyte som skulle "tilpasses" med en vinkelsliber før
den passede på stellet...

PGO Hot 50
* Et topstykke hvor bolthullerne ikke passede til cylinderen (den
originale fra fabrikken monterede)
* Ruller der smuldrede efter 200 km...

Suzuki Katana LC ('99 model)
* Købte 2 stk halogenpærer, som er for korte til fatningen!!! Helt
præcist mangler der 6mm... (de 2 alm pærer som også er købt der passer
ok)

Jeg er HELT færdig med at købe reservedele derude.. har en lokal
knallertdealer som er billigere end Thansen, og hans dele passer
perfekt... (jeg køber kun sådan noget som bundmåtter til biler, handsker
og sådan noget der ikke behøves nogen garanti på....)

/Corty

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-04 21:31

> eneste jeg nok får ud af det hele er at stå med et stk. ubrugelig kilerem.
> Så hold jer langt væk fra T. Hansen så hellere give lidt mere og få en
> original.

hehe, jeg har også i årevis haft rimelig mange problemer med tude svansen,
men jeg handler der stadig da de er de eneste der har reservedele til yamaha
fs1 (mig bekendt).

* Startede med en kobling til min Sierra som ruskede som bare f.... efter en
uge.
* købte et hjulleje til min mondeo som holdt en måned så var det færdig, så
fik jeg en ombytter som denne gang holdt i 2 måneder. Købte derefter et SKF
andet steds og forsøgte aldrig at få mine penge igen.
* Så købte jeg et sænkningssæt til min Mondeo. Efter 1 år var den sunket så
meget i fjedrene at jeg var nød til at afmontere dem igen for at kunne få
bilen synet.
* Næste ting blev nye Gabriel støddæmpere. Det tog dem 1½ måned at skaffe
dem og jeg kørte forgæves 4 gange før jeg fik dem 5. gang.
* Købte for en måned siden for 1.300 Kr reservedele hos dem til min fs1 men
da de ikke havde alt kunne jeg komme igen et par dage efter. Nu fik jeg så
pludselig 600 Kr tilbage og alle de resterende dele. Efter et par dage ringe
de til mig at de havde lavet en fejl og at jeg nu skyldte dem 1.400 Kr. Jeg
tog der ud igen og fik dem til at regne frem og tilbage da de fejlagtig også
havde levere 2* 2 stk støddæmpere til min fs1. At de stadig ikke kan regne
fandt jeg ud af da de en gang til snød sig selv for ca. 600 Kr.
Jeg gad ikke sige noget da jeg surt tænker på alt det pis jeg har haft med
dem og forgæves kørsel og dele der ikke virkede.
Jeg forlangte også at få 10% rabat sidste gang fordi jeg ekstra skulle køre
50 Km for at betale for deres fejl.
Så har jeg slet ikke nævnt de 2 stk blybatterier på 6V/4Ah som jeg
efterfølgende har opmålt i min computerlader til 6V/2.8Ah, eller det
spritnye Nokia 7650 batteri som gik i stykker efter 1 uge.

Skal dog retfærdigvis sige at de altid har behandlet mig pænt og har byttet
tingene.......men jeg har godt nok også lagt mange penge i deres butik og
spildt mange timer i transport og med at ommontere koblinger og hjullejer
(tager rimelig lang tid)

--
Tom

Fra : Allan Riise

Dato : 12-11-04 05:32

Du kan købe FS1 dele hos www.west-import.dk

--
Allan Riise
"If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-11-04 23:44

In article <41937a0c$0$244$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, C.C wrote:
> " Reklamation på kilerem afvises da der ikke er nogen fejl på varen. Vi kan
> ikke tage varen retur da den har været taget i brug. "

Svar tilbage, at varen ikke har været taget i brug, men afprøvet
jvf købelovens definition herpå - se hvad de så svarer :)

Fra : RpR

Dato : 12-11-04 14:30

> Svar tilbage, at varen ikke har været taget i brug, men afprøvet
> jvf købelovens definition herpå - se hvad de så svarer :)

De svarer ham skam ikke

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : C.C

Dato : 12-11-04 15:44

Hej igen !

Ja se om ikke jeg har fået svar på min mail fra i går. De er sørme begyndt
at vaske hænder nu. Jeg har svaret tilbage, så fortsættelse følger. Povl
Pedersen var inde på noget om købe loven, den vil jeg lige se lidt på. Men
som jeg sagde i går, så er det ikke pengene men princippet i det. Jeg har
også en fornemmelse af at jeg vil stå tilbage med et stk ubrugelig rem. Men
så har jeg da prøvet.
Til sidst, Peder & Thomas i må se og enes, det andet er noget shit og træls
i længden at læse om. jeres indbyrdes fight.

Svar fra T.H
Tak for henvendelsen !

Iflg ham der har afvist dig første gang er det dit ansvar at kontrollere at
varen er den rigtigr inden du montere den.

Yderligere er der nævnt at den har været monteret på en polinivariomatic.
Vores kileremme er kun lavet til lovlig kørsel.

Selvfølgelig har du års reklamation på den kilerem du har købt, og den
gælder selvfølgelig hvis varen er defekt.

Og til sidst en cm i længden kan man godt se inden man montere den vil jeg
mene.

Med venlig hilsen

T. Hansen Gruppen A/S
**************

Mvh.

C.C

Fra : Henning Lund

Dato : 12-11-04 19:52

C.C skrev:

> Og til sidst en cm i længden kan man godt se inden man montere den
> vil jeg mene.

Hmmmmm jeg vil vædde en femmer på at de færreste sammenligner remmene
inden de monterer den nye.
Nå men velkommen i klubben CC, jeg har sloges med dem i et halvt år nu
om en tyverialarm som ikke fungerer optimalt, deres såkaldte "tekniker"
har opgivet, han vidste faktisk ikke mere om alarmen end min nabo´s 5
årige knægt, så der sker ikke rigtigt mere fra deres side, udover
tavshed.
Det eneste posetive jeg kan sige om dem for mit vedkommende er, de gav
mig pengene tilbage for et dæk i sommers, efter lange tovtrækkerier så
fik jeg da endelig pengene, dækket fik pludselig en udposning midt på
slidbanen efter det havde kørt et par tusinde km, de var ikke meget for
det, men det lykkedes da til sidst.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-11-04 22:27

C.C skrev:

> Hej igen !

Hey

> Svar fra T.H
> ****************************************************************************
> ***************
> Tak for henvendelsen !
>
> Iflg ham der har afvist dig første gang er det dit ansvar at kontrollere
> at varen er den rigtigr inden du montere den.

Jeg vil mene varen er korrekt MEN defekt.

> Yderligere er der nævnt at den har været monteret på en
> polinivariomatic. Vores kileremme er kun lavet til lovlig kørsel.

Det burde du nok ikke have nævnt men det ændrer ikke ved at du har kørt
med en original rem som virker og den nye skal jo være magen til og
VIRKER IKKE.

Defekt rem.

> Selvfølgelig har du års reklamation på den kilerem du har købt, og den
> gælder selvfølgelig hvis varen er defekt.

Præcis. Ind i butikken - vælg en anden end normalt og returner den som
defekt og få pengene retur.

Hvis du er "heldig" så kigger de ikke på dit kontonummer at der er en
sag kørende.

> Og til sidst en cm i længden kan man godt se inden man montere den vil
> jeg mene.

Den kan de stoppe op et sted hvor solen ikke skinner. Hvis den er for lang
eller for kort så er varen defekt uanset om den er "korrekt" eller ej.
Den er stadig købt som værende en rem til en Peugeot-motor.

Jeg er lidt nysgerrig nu... hvem har du fået svar fra igennem dine mails?
Mail mig gerne privat så ingen udstilles offentligt!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-11-04 00:26

In article <pan.2004.11.12.21.27.06.341077@website.tuxx.dk>, Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg vil mene varen er korrekt MEN defekt.

Enig. Den ville de selv holde sig til under normale forhold.
Hvis en forretning leverer en demotelefon til dig uden indhold, så
har de leveret en defekt vare, og resten er reklamation, og du kan
påberåbe dig 2 afd de 4 mulige løsninger, mendmindre sælger tilbyder
dig yderligere muligheder.

> Det burde du nok ikke have nævnt men det ændrer ikke ved at du har kørt
> med en original rem som virker og den nye skal jo være magen til og
> VIRKER IKKE.

Polini-tingen er vel også en T-Hansen del. Du må hellere få den byttet
også, såfremt de har solgt dig ulovlige dele. Du har vel bestilt den ved
at vælge scootermodel, og dermed har sælger vist din scooter blev
ulovlig.

> Præcis. Ind i butikken - vælg en anden end normalt og returner den som
> defekt og få pengene retur.

Man har 6 mdr garanti, hvor butikken skal bevise at varen ikke lider
af fejl. Herefter træder de 18 måneders reklamationsret i kraft hvor
man skal sandsynliggøre (ikke bevise) at fejlen var der fra starten.

Fra : Hekto

Dato : 13-11-04 01:15

In article <slrncpahkq.rf.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>,
povlhp@povl-h-pedersens-computer.local says...
> [...]
> også, såfremt de har solgt dig ulovlige dele. Du har vel bestilt den ved
> at vælge scootermodel, og dermed har sælger vist din scooter blev

Næ, næ!
Enhver konstruktionsændring er ulovlig! Eneste lovlige er at bestille
den originale reservedel.

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-04 10:03

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> [...]
>>
> Næ, næ!
> Enhver konstruktionsændring er ulovlig! Eneste lovlige er at bestille

En uoriginal del er ikke nødvendigvis en konstruktiv ændring...........

--
Tom

Fra : C.C

Dato : 13-11-04 10:17

Næh, ikke nødvendigvis. For min del er det ikke for at køre stærkere, men
fordi den originale var slidt op, og ja, så var den billigere. Jeg har så
senere fundet ud af at jeg godt kan købe den originale variator i løsdele.
Men det er noget være crap at lukke ud, når man siger at remmen ikke virker
på en polini når den originale køre godt nok.

Mvh
C.C

Fra : C.C

Dato : 13-11-04 10:19

Jeg glemte lige at nævne at variatoren i dette tilfælde nok er en
konstruktiv ændring da stigningen på bagpladen er anderledes 25´ den
originale er 34´

Mvh
C.C

Fra : Hekto

Dato : 13-11-04 11:30

In article <4195cdc2$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> says...

> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

> En uoriginal del er ikke nødvendigvis en konstruktiv ændring...........
>
> --

Jo!
Fordi>
Med scooteren følger der et COC, Certificate of Conformity.
Her skriver fabrikanten under på, at scooteren er 100% i
overenstemmelse med det der er godkendt, og dermed kan sælges under EU-
direktivet for 45'ere.

Når du så skifter en del ud med en uoriginal, der dermed ikke er
omfattet af det udstedte COC, er den ikke længere i overenstemmelse med
dette, og faktisk ulovlig. Selv om den rent faktisk kørte LANGSOMMERE,
ville den ikke være lovlig, i juridisk forstand.
At det så i praksis ikke betyder så meget, er en anden ting. Loven
siger 'at den ikke må kunne fremføres med en større hastighed end
30/45'.
Bemærk iøvrigt at der er hastighedsbegrænsning på både 30 og 45 km/t,
så selv om den lige bliver hevet ned fra hylden og kan køre 35 km/t,
har man overskredet hastighedsbegrænsningen, og hjemfalden til bøde.

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-04 19:24

> [...]
> Her skriver fabrikanten under på, at scooteren er 100% i
> overenstemmelse med det der er godkendt, og dermed kan sælges under EU-

Du overtolker
Der er ikke noget ulovligt i at køre med en NGK tændrør i stedet for et
BOSCH, eller en Osram pære hvor der før sad en Philips, eller en unbracho
skrue med en Torx.
Det har ALDRIG været intensionen med betegnelsen "konstruktive ændringer"
Du vil ikke finde en eneste domstol som vil dømme dig for konstruktive
ændringer ved at skifte fra rød til grøn farve osv osv.
Med konstruktive ændringer, menes at man ikke må foretage væsentlig
ændringer på køretøjet som kan have betydning for sikkerheden
(styreapparatet, bremser, hastighed, lys, signalgivning, motor-effekt, støj
og lign.)
Med min fs1 fulgte en instruktionsbog, da det var før der var noget der hed
EU
Min fs1 er skam også blevet checket af politiet som fandt afvigelser på :
topstykke, stempel, cylinder, udstødning, tandhjul, kaburator,
indsugningsplade og størrelsen på bagdækket.
Jeg har ikke fået anmærkninger fordi jeg har skiftet fra NGK tændrørshætte
til en anden m.m.
http://www.fstyr.dk/sw4806_fr_content.asp?storeid=218445

> [...]
> dette, og faktisk ulovlig. Selv om den rent faktisk kørte LANGSOMMERE,
> ville den ikke være lovlig, i juridisk forstand.

Du overtolker igen det der var intensionen med loven. Hvis nu Yamaha gik
konkurs, så gør det ikke alle Yamaha'er ulovlige fordi de ikke længere KAN
få originale dele.
Sålænge knallerten opfylder alle de ting som jeg blandt andet har linket
til, så er der ingen ko på isen. Loven er der ikke for at GENERE folk.

> At det så i praksis ikke betyder så meget, er en anden ting. Loven
> siger 'at den ikke må kunne fremføres med en større hastighed end
> 30/45'.

Næh og der finde mange knallerter fra før man kendte ord som
overensstemmelseserklæring

> Bemærk iøvrigt at der er hastighedsbegrænsning på både 30 og 45 km/t,
> så selv om den lige bliver hevet ned fra hylden og kan køre 35 km/t,
> har man overskredet hastighedsbegrænsningen, og hjemfalden til bøde.

Ja det er rigtigt

--
Tom

Fra : Hekto

Dato : 14-11-04 10:06

In article <41965139$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Tom"
> [...]
> Sålænge knallerten opfylder alle de ting som jeg blandt andet har linket
> til, så er der ingen ko på isen. Loven er der ikke for at GENERE folk.

Ja,ja! Lidt overdrivelse fremmer forst[elsen.
Og alligevel er der sandhed i det. et COC dækker hele knallerten, hvor
de tidligere typegodkendelser gik knap så vidt. COC udstedes på
baggrund af den samlede stykliste, som en erklæring fra fabrikanten.
Man undgår derved en masse kontornusseri, ved at gøre fabrikanten
ansvarlig for 'indholdet' når den langes over disken, samt man får en
fin liste over 'indholdet' når det er OK/lovligt.
Du har ret i at ordningen egentlig er lidt 'pjattet' idet der jo er en
del sliddele, som fås fra forskellige fabrikanter, og ikke nødvendigvis
originale. Tændrør, dæk, lejer o.s.v.
Tager man tysk TUV, så er der endda skriftligt i registreringsattesten
gjort rede for hvilke dæk _fabrikater_ og dimensioner, der må monteres.

Den danske betegnelse med 'konstruktive ændringer' er noget flydende.
Faktisk oversættes det jo kun til 'ændringer der frembringer højere
hastighed'. Du må dog ikke sætte større cylinder på, og derefter geare
ned, så hastigheden forbliver fx 30. Det var der at typegodkendelsen
gik ind og fastlage TUM-nr. på cylinderen, og hvor mange tænder der
skulle være på tandhjulet.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-11-04 22:09

In article <MPG.1bff708d91f833b89898ff@news.tele.dk>, Hekto wrote:
> [...]
>>
> Næ, næ!
> Enhver konstruktionsændring er ulovlig! Eneste lovlige er at bestille

Hvis T.Hansen ved at hensigten er at montere den på en knallert
i DK og dermed gøre den ulovlig, så må de ikke sælge den. Så er de
namlig aktiv part i en ulovlig handling.

Fra : Hekto

Dato : 14-11-04 10:08

In article <slrncpctv5.sg.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>,
povlhp@povl-h-pedersens-computer.local says...
> Hvis T.Hansen ved at hensigten er at montere den på en knallert
> i DK og dermed gøre den ulovlig, så må de ikke sælge den. Så er de
> namlig aktiv part i en ulovlig handling.

Den bestemmelse er der vist mange handlende der ser stort på!
Du kan heller ikke som forbruger, hænge din hat på den. De solgte den,
men du monterede den, du kørte på offentlig gade og vej. Ukendskab til
loven fritager ikke for straf.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-11-04 12:45

In article <MPG.1c013ef6b3186239989903@news.tele.dk>, Hekto wrote:
> [...]
> Du kan heller ikke som forbruger, hænge din hat på den. De solgte den,
> men du monterede den, du kørte på offentlig gade og vej. Ukendskab til

Helt enig. Men T. Hansen kan heller ikke helt fraskrive sig deres
medansvar

Når de tydeligt angiver hvilke knallerter delene kan bruges på,
så er de ved at overskride grænsen.

Fra : Hekto

Dato : 14-11-04 13:29

In article <slrncpeha5.ud.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>,
> [...]
> medansvar
>
> Når de tydeligt angiver hvilke knallerter delene kan bruges på,

Det er jo den dobbeltmoral der findes i mange forhold. Det er tilladt
at sælge det; men ikke tilladt at bruge det!
I dette tilfælde kan undskyldningen være' kun til anvendelse på bane'.

Fra : Allan Riise

Dato : 14-11-04 13:39

Hekto wrote:
> [...]
> at sælge det; men ikke tilladt at bruge det!
> I dette tilfælde kan undskyldningen være' kun til anvendelse på bane'.

Næ, for det må man ikke sælge i Danmark.

--
Allan Riise
"Power is not revealed by striking hard

Fra : Allan Riise

Dato : 14-11-04 13:41

Hekto wrote:
> [...]
> at sælge det; men ikke tilladt at bruge det!
> I dette tilfælde kan undskyldningen være' kun til anvendelse på bane'.

I henhold til § 68, stk. 3, og § 118, stk. 3, i færdselslov nr. 287 af juni
1976 fastsættes:

§ 1. Ved tuningsdele forstås udstyr, der kan anvendes i motor eller
udveksling på en knallert, således at køretøjet kan yde større hastighed end
det er typegodkendt til.

Stk. 2. Som tuningsdele anses ikke udstyr, der er beregnet til at anvendes i
motor eller udveksling på en knallert i overensstemmelse med
justitsministeriets godkendelse af køretøjet.

§ 2. Forhandling af tuningsdele som nævnt i § 1 er forbudt.

§ 3. Overtrædelse af § 2 straffes med bøde.

§ 4. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. maj 1977.

Justitsministeriet, den 14. april 1977.

Fra : Hekto

Dato : 14-11-04 14:38

In article <4197522f$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk says...

> [...]
>
> § 3. Overtrædelse af § 2 straffes med bøde.
>
> § 4. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. maj 1977.

Korrekt ... men omhandler kun \knallerter\ jfr. Justitsministeriets
godkendelse. Der med menes til brug på offentlig vej.

Fra : Allan Riise

Dato : 14-11-04 15:26

Hekto wrote:
> [...]
>>

> Korrekt ... men omhandler kun \knallerter\ jfr. Justitsministeriets
> godkendelse. Der med menes til brug på offentlig vej.

Ja, det er skam forbudt ved lov, fra 1 maj 1977 at forhandle udstyr der kan
få en knallert til at køre hurtigere end den er typegodkendt til.
dermed menes at du ikke må forhandle tun dele til knallerter i Danmark,
Punktum.
Men, en Klub, med dertil baneanlæg, eller adgang til samme, kan få
tilladelse til at købe nævnte dele, eller importere dem, men de må ikke
forhandles til andre end klubbens medlemmer.
Altså må du ikke kunne købe diise dele hos en gorhandler eller parts pusher,
derfor ligger Thansen's tun afd. ProTuna, også i Tyskland.

Da jeg købte min første FS 1'er kunne jeg bare gå ind hos cykel pusheren og
købe lige hvad jeg ville, eller rettere, hvad han gad at føre, eller tage
hjem, det kan du ikke mere, heller ikke hvis du står og siger "Jamen, jeg
kører skam ikke på offentlig vej".

Fra : Henning Lund

Dato : 14-11-04 16:01

Allan Riise skrev:

> Altså må du ikke kunne købe diise dele hos en gorhandler eller parts
> pusher, derfor ligger Thansen's tun afd. ProTuna, også i Tyskland.

Hvad så med alle de andre netbutikker, de ligger da ikke i Tyskland, og
flere af dem har da eksisteret i adskillige år? Kan de leve af at sælge
til banescootere

Fra : Allan Riise

Dato : 14-11-04 16:31

Henning Lund wrote:

> Hvad så med alle de andre netbutikker, de ligger da ikke i Tyskland,
> og flere af dem har da eksisteret i adskillige år? Kan de leve af at
> sælge til banescootere

Deres fysiske adresse skal ligge uden for landet.

Fra : Henning Lund

Dato : 14-11-04 21:14

Allan Riise skrev:

> Deres fysiske adresse skal ligge uden for landet.

Det er der dælme ikke mange af dem der gør, jeg kan nævne et hav af
link.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-11-04 06:22

Henning Lund wrote:

> Det er der dælme ikke mange af dem der gør, jeg kan nævne et hav af
> link.

Ja ja, men hvor bliver varene udleveret fra, og der skal det være et andet
land end Danmark.

Fra : Henning Lund

Dato : 15-11-04 19:45

Allan Riise skrev:

> og der skal det være et
andet land end Danmark.

Ikke de steder jeg nævner.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-11-04 21:41

Henning Lund wrote:

> andet land end Danmark.
>
> Ikke de steder jeg nævner.

Du har ikke nævnt et eneste sted!?

Fra : Henning Lund

Dato : 16-11-04 06:20

Allan Riise skrev:

> Du har ikke nævnt et eneste sted!?

De steder jeg kender, er det ikke et sted? Hvis det ikke er lovligt skal
man vel heller ikke udbasunere dem i gruppen, eller?

Fra : N/A

Dato : 16-11-04 07:51

Fra : Allan Riise

Dato : 16-11-04 07:51

Henning Lund wrote:

> De steder jeg kender, er det ikke et sted? Hvis det ikke er lovligt
> skal man vel heller ikke udbasunere dem i gruppen, eller?

Jamen du påstår jo at det er lovligt, eller tror du ikke selv på det mere ?

Du må da kunne komme med bare et eksempel, du kan jo nøjes med at bringe
deres links..

Hvis du nu tager f.eks. www.West-Import.dk så er detn også Tysk baseret,
hviket du kan se ved at kigge under job tilbydes, og hvad står der så..

Citat start ...
"Katagori: ARBAJDE TILBYDES
Beskrivelse:
Vi søger en medarbejder til nyt tuningscenter i nærheden af Padborg, send os
en mail om dig selv og vi kontakter dig.
Du skal kunne tale godt tysk, samt vide en del om scootere, dele dertil, og
tuning."
Citat slut ...

Fra : Henning Lund

Dato : 16-11-04 12:13

Allan Riise skrev:

> Jamen du påstår jo at det er lovligt,

Gør jeg, hvor?

> Hvis du nu tager f.eks. www.West-Import.dk så er detn også Tysk
> baseret, hviket du kan se ved at kigge under job tilbydes, og hvad
> står der så..

Ja der står til et nyt tuningscenter, hvad så med alle de år han har
solgt fra butiksadressen, jeg har handlet med ham i 6-8 år og der er
aldrig sendt fra Tyskland.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-11-04 13:16

Henning Lund wrote:

> Gør jeg, hvor?

> Ja der står til et nyt tuningscenter, hvad så med alle de år han har
> solgt fra butiksadressen, jeg har handlet med ham i 6-8 år og der er
> aldrig sendt fra Tyskland.

Jo, men det opdager du bare ikke.
Hans lager er i Tyskland, det vil jeg vædde min gamle styrthjelm på, for jeg
handler også der igennem.
Men nevermind, skulle han ikke have sin butik/lager i et andet land end
Danmark, så er det ulovligt, længere er den ikke, hvilket også klart fremgår
af loven.
Men for at glæde dig, og andre som er vildfarne, så har jeg mailet de fleste
af disse e-butikker, og afbedt dem et svar.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-11-04 15:41

Allan Riise wrote:

> [...]
> Men for at glæde dig, og andre som er vildfarne, så har jeg mailet de
> fleste af disse e-butikker, og afbedt dem et svar.

enne E-Mail afsendt for 2 minutter siden..

Til Vordingborg Politi
Knallert/Scooter Tun-Dele

Er det lovligt at sælge Tun-dele, eller andre dele der ikke er certificerede
eller typegodkendt i Danmark til Knallerter og Scootere, alene på tro og
love erklæring om at køretøjerne bruges til bane kørsel, og ikke kommer på
landevej, eller er det sådan at salg af disse dele, ingenlunde må ske fra en
forretning med fysisk adresse i Danmark, til private.?

Fra : Henning Lund

Dato : 16-11-04 16:58

Allan Riise skrev:

> Jo, men det opdager du bare ikke.

Det er da noget forfærdeligt vrøvl du kommer med, jeg kan da se på
postkvitteringen hvorfra varen er afsendt.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-11-04 17:22

Henning Lund wrote:

> Det er da noget forfærdeligt vrøvl du kommer med, jeg kan da se på
> postkvitteringen hvorfra varen er afsendt.

ja da, men hvor kommer den oprindeligt fra, IE hvor bliver varen behandlet.
Det kan du ikke se af kvitteringerne.

Fra : Henning Lund

Dato : 16-11-04 17:31

Allan Riise skrev:

> ja da, men hvor kommer den oprindeligt fra, IE hvor bliver varen
> behandlet. Det kan du ikke se af kvitteringerne.

Regningerne er udstedt i DK med DK afsender, pakkerne er afsendt i DK,
vil du ikke snart fatte det?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-11-04 17:48

Henning Lund wrote:

> Regningerne er udstedt i DK med DK afsender, pakkerne er afsendt i DK,
> vil du ikke snart fatte det?

Jo.
At forretningerne har fundet fidusen, men vent nu med at blive for
skråsikker, jeg har mailet til politiet, og så får vi det rigtige svar fra
dem:!

Fra : Henning Lund

Dato : 16-11-04 19:08

Allan Riise skrev:

> jeg har mailet til politiet, og så får vi det rigtige
svar fra dem:!

Jeg tror du har tabt eller misforstået tråden, sådan skrev jeg i mit
første indlæg:

Hvad så med alle de andre netbutikker, de ligger da ikke i Tyskland, og
flere af dem har da eksisteret i adskillige år? Kan de leve af at sælge
til banescootere

Hvad har det med politiets svar at gøre?

Fra : Hekto

Dato : 16-11-04 14:12

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Hvis du nu tager f.eks. www.West-Import.dk så er detn også Tysk baseret,
> hviket du kan se ved at kigge under job tilbydes, og hvad står der så..

Hvad så med informtionerne under 'Kontakt'????
Intet af det kan vist tages til indtægt for at der opereres fra DE ... eller
det modsatte!.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-11-04 15:35

Hekto wrote:
> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Hvad så med informtionerne under 'Kontakt'????
> Intet af det kan vist tages til indtægt for at der opereres fra DE
> ... eller det modsatte!.

Enig, men svojt som hver enste af disse e-butikker har deres Danske adresser
tæt på grænsen, eller på den anden side af grænsen, men igen det står klart
i loven, at Tun dele ikke må sælges til knallerter i Danmark, men ring doge
endelig til dem, for min mail bliver ved med at bounce, fra et par af disse
e-butikker.

Og så mener jeg jo, at gode tyskkundskaber, burde være en god ledetråd!

Men ok, for at lukke denne debat helt ned, så vil jeg her, når dette indlæg
er skrevet, lave en forspørgsel til færdselspolitiet, da det må være deres
resort.

Hvis man må sælge disse Tun-dele i Danmark, så vil jeg fluks gå i gang med
at oprette en fysisk forretning ved Næstved.

( Undrer det slet ikke jer, at Thansen, som jo er et søsterfirma til
ProTuna, ikke fører ProTuna ting, altå Tun-dele, og at man kun kan købe dem
over nettet? )

Fra : Henning Lund

Dato : 16-11-04 17:01

Hekto skrev:

> Hvad så med informtionerne under 'Kontakt'????
> Intet af det kan vist tages til indtægt for at der opereres fra DE
> ... eller det modsatte!.

Næe og de knægte jeg har haft med at gøre da jeg havde et værksted, kom
tit med kasserne hvor varene var sendt i, ikke en af dem var afsendt fra
tyskland selv om der var blevet sendt tundele til dem.

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-04 18:22

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Næe og de knægte jeg har haft med at gøre da jeg havde et værksted, kom
> tit med kasserne hvor varene var sendt i, ikke en af dem var afsendt fra
> tyskland selv om der var blevet sendt tundele til dem.

Kan vel i princippet også være fløjtende ligemeget. Lige så længe jeg har
haft knallert (mange år), lige så længe har man også tunet dem. Om man selv
står og skærer plumpen væk med en vinkelsliber eller køber en plade uden
plump.....resultatet er det samme.

--
Tom

Fra : Hekto

Dato : 16-11-04 19:11

In article <419a3742$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Tom"
> [...]
> står og skærer plumpen væk med en vinkelsliber eller køber en plade uden

Ja! ;oP

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-11-04 11:23

Povl H. Pedersen skrev:

> Polini-tingen er vel også en T-Hansen del.

Jep. Højst sansynligt selvom andre nu også sælger Polini.

> Du må hellere få den byttet
> også, såfremt de har solgt dig ulovlige dele.

Mon ikke den er købt som værende ulovlig?

> Man har 6 mdr garanti,

Ikke helt korrekt men tæt på. De 6 måneder er efter en såkaldt
formodningsregel. Ikke 100% garanti men det er kendt blandt forbrugerne
som garanti.

> hvor butikken skal bevise at varen ikke lider af
> fejl.

Den træder i kraft ved at man inden for 6 måneder må formode at varen
har været defekt fra dag 1 af.

> Herefter træder de 18 måneders reklamationsret i kraft hvor man
> skal sandsynliggøre (ikke bevise) at fejlen var der fra starten.

Her går man ud fra at den ikke har været defekt fra dag 1 af og derfor
skal der reklameres som normalt.

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 23-11-04 13:24

> [...]
> holde ud. Så
> skrev jeg en mail til T:H og beklagede min nød. De svarede :

Hej
jeg kan kun give dig ret i at T.Hansen ikke er stedet man bør handle
... jeg har kun handlet der en gang og det var rigeligt det var i
foråret hvor jeg købte ny min nye peugeot Fox og i første omgang
ikke satte bageboks på købte den så 1md senere .. og desværre hos T.
Hansen .. for det viste sig at beslaget var umuligt at få til at
funke på min fox .. dvs det kunne sættes på men gik meget hurtigt og
meget let af under kørslen .. det endte med at jeg måtte op til min
knallertforhandler og bede dem sætte den på .. de konstaterede
straks at beslaget ikke passede .. og fik beslag hjem der passede ..
det skønt T.Hansen hævdede at deres beslag passede til alle
knallerter og altså også til min fox .. de satte den endda selv på
min knallert for at overbevise mig .. og jo det kunne sidde på
knallerten men altså ikke uden at gå af lige pludselig under kørslen
...når man mindst ventede .. Så mine sidste penge er lagt hos
T.hansen jeg køber originalvarer nu ...
også selv om det måske betyder det bliver lidt dyrere .. og også
selv om det drejer sig om en ny styrthjelm som vel ellers er lige så
god hos T. Hansen
hejhils fra Ami

Fra : Henrik Madsen

Dato : 29-12-04 01:08

On Tue, 23 Nov 2004 13:24:01 +0100, "Anne-Marie Prange"
<ampm@ribe.bynet.dk> wrote:

>Hej
>jeg kan kun give dig ret i at T.Hansen ikke er stedet man bør handle

Hej

Bare for at fortsætte tråden..

Bremsebakker til Puch maxi, knækkede i metallet efter 14 dage.

Bremseskiver til Kadett, blev skæve efter kun 14 dages kørsel hvilket
resulterede i at bilen rystede voldsomt ved bremsning. Originale
skiver blev hjemkøbt efter at have prøvet 3 sæt Thansen og problemet
forsvandt.

Benzintank til Vectra. Opgav bestillingsnummer og blev præsenteret for
en 40 Liters tank til en Corsa, Vectra tank er 60 liter, medarbejderen
holdt fast i at den tank jeg skulle have VAR den han stod med.

Blybatteri til bilen, holdt 3 måneder, nu aflader det sig selv i løbet
af 3 dage. (Det gamle batteri havde jeg stadigvæk og det kan sagtens
starte bilen efter en uge men har desværre for få volt) ..

Thansen reservedele er sådan noget man kun køber hvis man bare godt
kan lide at have en masse bøvl med det..

Thansen reservedele ... Så er du skrot kørende.. (burde være deres
slogan) ...

Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-12-04 01:13

On Wed, 29 Dec 2004 01:08:07 +0100, Henrik Madsen wrote:

> Thansen reservedele er sådan noget man kun køber hvis man bare godt kan
> lide at have en masse bøvl med det..

Gælder det alt hvad de sælger?

Fra : GK

Dato : 29-12-04 01:55

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.29.00.12.48.564639@for.contactinfo...

> Gælder det alt hvad de sælger?

bremse skiver tandremme bakker klodser og sonder til kat vandpumper
remstrammerhjul .. og alt i den dur ,, er noget skrammel ,, man kan bare
ikke se det .. men det giver problemer med de billige stumper

Fra : Henrik Madsen

Dato : 29-12-04 11:05

On Wed, 29 Dec 2004 01:55:24 +0100, "GK" <Gert@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>remstrammerhjul .. og alt i den dur ,, er noget skrammel ,, man kan bare
>ikke se det .. men det giver problemer med de billige stumper

Hehe, det minder mig om at jeg har en kollega der købte en tandrem hos
dem, han smed den på og efter 2 måneder døde bilen, tandremmen var i
stykker, han fik en ny af dem og det samme skete, 2 måneder senere
døde bilen..

Det viste sig at remmen han fik (Han havde pgivet motortype og model)
var en hvor tænderne ikke passede, vde var liiige en mm for brede og
det betød at de blev gnavet i stykker og remmen blev så nærmest
"skåret" over..

En ny original fra Opel (Kostede ikke ret meget mere) blev monteret og
nu behøver han ikke at stå og skifte tandrem hver 2. måned..

Henrik

Fra : Hekto

Dato : 29-12-04 16:35

In article <41d20127$0$80211$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
Gert@post7.tele.dk says...
> bremse skiver tandremme bakker klodser og sonder til kat vandpumper
> remstrammerhjul .. og alt i den dur ,, er noget skrammel ,, man kan bare
> ikke se det .. men det giver problemer med de billige stumper

AVVVSSS! ... og jeg har lige sat en tandrem på min Fiat, fra TH!
Den var ellers fra Roulunds, som i mange år har lavet de bedste tand og
kileremme!

- nu duer de altså heller ikke mere? Bare jeg nu kan være heldig at få
en fra Taiwan et eller andet sted!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-12-04 16:44

On Wed, 29 Dec 2004 16:34:54 +0100, Hekto wrote:

> AVVVSSS! ... og jeg har lige sat en tandrem på min Fiat, fra TH! Den var
> ellers fra Roulunds, som i mange år har lavet de bedste tand og
> kileremme!

Hvis den har samme mål (!) så behøver du skam ikke være nervøs.

Fra : Hekto

Dato : 29-12-04 18:22

In article <pan.2004.12.29.15.43.30.468556@for.contactinfo>,
visit_tuxx.dk@for.contactinfo says...
> Hvis den har samme mål (!) så behøver du skam ikke være nervøs.

Det er jeg heller ikke!

Roulunds har lavet gode remme i en menneskealder, og opliningsmærkerne
passede fint da jeg satte den på, og den har da kørt siden i sommers!

Humlen er, at TH sælger mange glimrende produkter; men at man ikke kan
kalde det dårlig kvalitet bare fordi man ikke selv magter opgaven at
montere dem rigtigt!

- de sælger også mange billige ting; men hvem har nogensinde købt 1 kg.
guld for en ti'er????

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-12-04 19:06

On Wed, 29 Dec 2004 18:21:38 +0100, Hekto wrote:

> Det er jeg heller ikke!

Det lurede jeg :)

> Roulunds har lavet gode remme i en menneskealder, og opliningsmærkerne
> passede fint da jeg satte den på, og den har da kørt siden i sommers!

Nemlig - Roulund er kvalitet.

> Humlen er, at TH sælger mange glimrende produkter; men at man ikke kan
> kalde det dårlig kvalitet bare fordi man ikke selv magter opgaven at
> montere dem rigtigt!

Min veeeen

> - de sælger også mange billige ting; men hvem har nogensinde købt 1 kg.
> guld for en ti'er????

Åhh det kræves dagligt at den alm. forbruger.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 29-12-04 20:14

On Wed, 29 Dec 2004 18:21:38 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Humlen er, at TH sælger mange glimrende produkter; men at man ikke kan
>kalde det dårlig kvalitet bare fordi man ikke selv magter opgaven at
>montere dem rigtigt!

Hallo fætter pomfrit..

Jeg siger jo til dig at det viste sig at det var kileremmen der var
forkert/defekt, manden der købte dem købte en ny original som blev
monteret på samme korrekte måde som de andre men den var bare ikke
forkert og derfor holder den endnu ..

Henrik

Fra : Henning Lund

Dato : 29-12-04 22:11

Henrik Madsen skrev:

> [...]
> forkert/defekt, manden der købte dem købte en ny original som blev
> monteret på samme korrekte måde som de andre men den var bare ikke

De får nok procenter hos THansen siden de forsvarer dem med næb og klør

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-12-04 01:05

On Wed, 29 Dec 2004 22:10:58 +0100, Henning Lund wrote:

> De får nok procenter hos THansen siden de forsvarer dem med næb og klør

Det skal du ikke være nervøs for - vi er bare realistiske (!)

Fra : Henning Lund

Dato : 30-12-04 07:38

Martin Johansen [6000] skrev:

> Det skal du ikke være nervøs for - vi er bare realistiske (!)

Ok hvad er realistisk i at undersænkningen i kraven på et
speedometerkabel til en Yamaha BWS mangler 3,7 mm i at være så dyb at
kraven kan nå "griberne" på speedometeret?

Hvad er realistisk i at yderkablet til et gaskabet på en FZ 50 flere
gange mangler over 2 cm i at være langt nok, selv om stramskruen er kørt
helt ud på gaskablet?

Hvad er realistisk i at flangen vender forkert på en udstødningen til en
Honda Melody så den skal sidde 90 grader ud fra scooteren, i stedet for
hen langs med scooteren?

Hvad er realistisk i at en efter kataloget forpære til en PGO PMX slet
ikke er den type der bruges i PMX uanset årgang/model?

Hvad er realistisk i at telefoncovers købt da THansen solgte dem, dæmper
antennesignalet med over 50%?

Hvad er realistisk i at eger til baghjulet på en DM 50 ikke har den
rette vinkel så de lægger ind til flangen?

Hvad er realistisk i at deres kvalitetsdæk til cykler mørner efter få
måneders brug?

Hvad er realistiks i at flere af deres knallertkædehjul ikke centrerer?

Hvad er realistisk i at flere af deres cylindre ikke er cylindriske i
boringen?

Hvad er realistisk i at en sidestøttefod til en PMX mangler mindst 5 cm
i længden, inden scooteren kan stå uden at vælte pga overballance?

Hvad er realistisk i at drivremmen til en BWS er 2,4mm smallere i ryggen
og 1,2cm længere end den originale?

Jeg kan fortsætte hele formiddagen med eksempler jeg har set/oplevet i
de år jeg selv havde værksted.

Nogle ting fra THansen kan være ganske udemærkede, men sig ikke at det
for det meste er fordi folk monterer delene forkert at de ikke passer,
ovennævnte eksempler kunne ikke være pga forkert montage.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-12-04 12:23

On Thu, 30 Dec 2004 07:37:39 +0100, Henning Lund wrote:

[snip en masse realistisk]

Hvor realistisk er det at alt hvad du køber ikke passer og er noget lort
når titusindvis af andre kunder (mig selv inkl.) ikke oplever den slags?

> Nogle ting fra THansen kan være ganske udemærkede,

Nemlig - men ifølge Henrik er alt jo noget lort - han har tilsyneladende
købt så meget samt prøvet alle 135000 varenumre til at kunne udtale sig
om det.

Fra : Henning Lund

Dato : 30-12-04 12:45

Martin Johansen [6000] skrev:

> Hvor realistisk er det at alt hvad du køber ikke passer og er noget
> lort når titusindvis af andre kunder (mig selv inkl.) ikke oplever
> den slags?

Jeg skrev ikke at _alt_ ikke passer, de få ting jeg remsede op er
afprøvet af undertegnede, er det de samme ting du har købt og afprøvet?
Jeg skrev at jeg kunne nævne mange andre ting som ikke passer, prøv at
læse mine svar igennem inden du svarer.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-12-04 13:21

On Thu, 30 Dec 2004 12:44:36 +0100, Henning Lund wrote:

> Jeg skrev ikke at _alt_ ikke passer, de få ting jeg remsede op er
> afprøvet af undertegnede, er det de samme ting du har købt og afprøvet?

Ikke personligt men jeg har solgt bunkevis af det.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 30-12-04 20:31

On Thu, 30 Dec 2004 12:23:13 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:

>Hvor realistisk er det at alt hvad du køber ikke passer og er noget lort
>når titusindvis af andre kunder (mig selv inkl.) ikke oplever den slags?

Nu skal jeg fortælle dig hvad der er den realistiske grund til at
Thansen ikke får mange klager over delene fra folk. (Har selv
praktiseret den så jeg kender ihvertfald 2 der har gjort sådan..Den
anden var ham med tandremmen, han gik ikke op og klagede anden gang..)

Se folk ender simpelthen med at give op og smide lortet på dumpen, de
gider ikke fise op til thansen og brokke sig når de nu har haft så
meget døje og der ikke er udsigt til at de får en ny del der passer
bedre..

>Nemlig - men ifølge Henrik er alt jo noget lort - han har tilsyneladende
>købt så meget samt prøvet alle 135000 varenumre til at kunne udtale sig
>om det.

Siger ikke at alt er noget lort..

Siger bare jeg har haft problemer med nok halvdelen af de items jeg
har købt der..

Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-12-04 23:14

On Thu, 30 Dec 2004 20:30:49 +0100, Henrik Madsen wrote:

> Nu skal jeg fortælle dig hvad der er den realistiske grund til at Thansen
> ikke får mange klager over delene fra folk.

Ja tak...

> Se folk ender simpelthen med at give op og smide lortet på dumpen, de
> gider ikke fise op til thansen og brokke sig når de nu har haft så meget
> døje og der ikke er udsigt til at de får en ny del der passer bedre..

Du kan tro folk reklamerer... i stor stil. Så derfor ved jeg at jeg har
et nogenlunde godt billede af de reklamationer der kommer på varene.

> Siger ikke at alt er noget lort..

Skal jeg citere dig? Okay det gør jeg så:

"Ja faktisk næsten"

> Siger bare jeg har haft problemer med nok halvdelen af de items jeg har
> købt der..

Halvdelen og op til "faktisk næsten" ... det hænger ikke helt sammen

Fra : Hekto

Dato : 29-12-04 23:07

In article <8d06t0921bpfig6l736kviun5130qt5fnr@4ax.com>,
hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk says...
> [...]
> forkert/defekt, manden der købte dem købte en ny original som blev
> monteret på samme korrekte måde som de andre men den var bare ikke

Hvordan undgik han at se den ikke passede på takthjulene?

- og nej, ingen %'er!
Jeg synes bare at en del brokker sig over mislykket montering, frem for
dårlig kvalitet. Andre tror at deres 'originale' stumper er fantastisk
meget bedre, selv om de risikerer at komme fra den samme sidegade på
Taiwan, hvad enten der står CPI eller Yamaha på.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 30-12-04 00:38

On Wed, 29 Dec 2004 23:07:14 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Hvordan undgik han at se den ikke passede på takthjulene?

Den passede godtnok på men tænderne var omkring 1 mm for brede, det
betød at de blev mast og derfor gik der ikke mere end en måned inden
den var mast/skåret i stykker..

Manden er ikke ligefrem en mekaniker nOOb men hvem fanden kigger efter
om tænderne er nøjagtigt lige så brede på den nye.

Du må da give mig ret i at det er dårlig service hvis man ikke kan
regne med at de varer man bestiller passer på bilen..

>- og nej, ingen %'er!

Heller ikke her, fik endda 20% indtil for nyligt..

> [...]
>meget bedre, selv om de risikerer at komme fra den samme sidegade på
>Taiwan, hvad enten der står CPI eller Yamaha på.

Hvordan er det lige du kan sidde foran din skærm og afgøre om noget er
forkert eller om det er manden der har monteret det forkert...

Henrik

Fra : Hekto

Dato : 30-12-04 10:14

In article <6nf6t0pili0b0uaarcikqrsv5smeigu41p@4ax.com>,
hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk says...
> Hvordan er det lige du kan sidde foran din skærm og afgøre om noget er
> forkert eller om det er manden der har monteret det forkert...

Mange klager over fejl som typisk opstår, fodi delene ukritisk er
monteret uden at der har været styr på spillerum og tolerancer.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 30-12-04 19:57

On Thu, 30 Dec 2004 10:14:07 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Mange klager over fejl som typisk opstår, fodi delene ukritisk er
>monteret uden at der har været styr på spillerum og tolerancer.

Damn det er svlært for dig at fatte noget hva !!

Jeg siger jo til dig at manden købte en rem, monterede den, den gik i
stykker efter kort tid, han fik en ny og monterede den, samme skete,
så kørte han til Opel og købte en original og monterede den på
NØJAGTIGT SAMME MÅDE !!!!

Hvordan fanden kan du få det til at det er manden der har været
ukritisk med spillerum og tolerancer..

Hvis der er nogen der er ukritiske med tolerancer så må det fanme da
være Tsvansens leverandør i dette tilfælde..

PS. Hvis du stadigvæk er i tvivl om det var manden eller delen der var
defekt så bare lad være med at svare for så giver jeg sgu op. !!!!!!!

Henrik

Fra : Hekto

Dato : 30-12-04 20:48

In article <9oj8t0d59e342sqr611blh2lu1qfitaknm@4ax.com>,
hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk says...
> PS. Hvis du stadigvæk er i tvivl om det var manden eller delen der var
> defekt så bare lad være med at svare for så giver jeg sgu op. !!!!!!!

Det er mig stadig lidt en gåde hvordan man bare monterer en rem hvor
tænderne er 1mm breder/smallere, uden at se det!?

Det kan godt være at TH har leveret en forkert rem; men alligevel!

... sorry

Fra : Henrik Madsen

Dato : 29-12-04 11:02

On Wed, 29 Dec 2004 01:12:48 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:

>Gælder det alt hvad de sælger?

Ja faktisk næsten

Glemte forresten også at jeg for nyligt købte et par vinduesviskere
deroppe, magen til lort skal man lede længe efter, de hpper hen over
forruden som en kænguru..

Der er en stående joke i vennekredsen om de vinduesviskere og det er
at hvis det regner eller sner er jeg nød til at lave en "Ace ventura"
for at køre i min bil (Ace Ventura = Hovedet ud af sideruden for at se
noget)..

Men seriøst jeg har da også købt enkelte items som jeg ikke har haft
problemer med...F.eks en styrthjelm men det er jo lidt svær at
konstatere om den er defekt før en dag jeg tager den med hovedet først
i asfalten og så er det jo lidt sent at klage

Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-12-04 11:52

On Wed, 29 Dec 2004 11:02:03 +0100, Henrik Madsen wrote:

> Ja faktisk næsten

Jeg er ked af at høre du ikke kender ret meget til deres varesortiment.
Med det mener jeg at mange ting de sælger er i høj kvalitet.

Ang. de andre dele så får man hvad man betaler for og det er jo fair nok
- de er hverken bedre eller ringere end andet uoriginalt.

> Der er en stående joke i vennekredsen om de vinduesviskere og det er at
> hvis det regner eller sner er jeg nød til at lave en "Ace ventura" for at
> køre i min bil (Ace Ventura = Hovedet ud af sideruden for at se noget)..

LOL

> [...]
> problemer med...F.eks en styrthjelm men det er jo lidt svær at konstatere
> om den er defekt før en dag jeg tager den med hovedet først i asfalten

Den er godkendt så bare rolig.

Fra : C.C

Dato : 29-12-04 09:57

Hej Henrik

Jeg lider med dig.. Godtnok var det scooterdele jeg døjede med. Det sidste
var en rem som var for stor. Jeg skrev også et indlæg her, men blev nærmest
høvlet ned. Men det er rart at der er andre som også syntes det samme.
Javel, stumperne er billige. Kvalitet og pris siges at følges af. Men derfor
skal "lortet" jo virke alligevel. Jeg siger boycot dem, det har jeg gjort.
Køber intet der mere. Advare ligeså mine venner om at ikke handle der.

Rigtig godt nytår
Carsten Christoffersen

Fra : Henrik Madsen

Dato : 29-12-04 11:09

On Wed, 29 Dec 2004 09:57:16 +0100, "C.C"
> [...]

>skal "lortet" jo virke alligevel. Jeg siger boycot dem, det har jeg gjort.
>Køber intet der mere. Advare ligeså mine venner om at ikke handle der.

Ja har set dig indlæg og det er typisk TSvansen at de bare siger "Du
burde selv checke at det du får passer" selvom det burde være en
selvfølge at det de udleverer er det rigtige så længe man har opgivet
knallerttype..

TSvansen har 2 problemer som jeg ser det..

1. Dårlige reservedele
2. Personale som ikke aner en skid = Underbetalte teenagere som ikke
ved en skid men gerne udtaler sig på et meget ryndt grundlag. Det
sjove er at de gerne udtaler sig om noget de ikke aner en skid om bare
for at det skal lyde som om de ved en masse, det resulterer så i at de
tit og ofte fejlinformerer folk..

Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-12-04 11:56

On Wed, 29 Dec 2004 11:08:42 +0100, Henrik Madsen wrote:

> 1. Dårlige reservedele

Se mit andet indlæg - ikke alt er dårligt.

> 2. Personale som ikke aner en skid = Underbetalte teenagere som ikke ved
> en skid men gerne udtaler sig på et meget ryndt grundlag.

Se det aner du så ikke en meter om

> Det sjove er at
> de gerne udtaler sig om noget de ikke aner en skid om bare for at det skal
> lyde som om de ved en masse, det resulterer så i at de tit og ofte
> fejlinformerer folk..

Okay - dvs. det 1½ år jeg var hos dem var jeg en underbetalt teenager
som ikke anede en skid? Altså til trods for at det er en del år siden
jeg var teenager og til trods for jeg har en del brancheerfaring??

Ja ja der kan man bare se.... :-/

Jeg tror du skal passe lidt på med at skære alle over en kam - jeg
kender _mange_ i det firma som ved en del mere end dig og mere end du
nogensinde kommer til Dertil skal være sagt at en anden stor del ikke
er uddannet mekanikere men uddannet noget andet så derfor er det da klart
de måske ikke ved det store om auto, men så prøv at spørge dem om
noget til fx. computer eller radio/tv som de jo også sælger en del til.

Jeg kan da også gå i Fona og beskylde dem for at være nogle som ikke
ved en skid - bare fordi jeg spørger dem om knallertdele?

Fra : C.C

Dato : 30-12-04 09:35

Jeg forstår virkeligt ikke at i forsvare T.Hansen. Er det fordi i er bange
for at de billige dele forsvinder og i ikke har råd til de originale ? Som
jeg sagde i mit første indlæg, så handler jeg der ikke mere. Alt det gas med
at være realistiske..... Tsk Det er er T.Hansen da ikke når de sælger
billige stumper som hurtigt går i stykker. At de er billige er vel godt nok,
sådan er vi jo alle indrettede, så billigt som muligt. Men at de ikke holder
til en skid og hurtig går i stykker, der har vi problemet. Hvad er der så
ved at købe billigt, fortæl mig lige det, hvem som kan og har fornuften i
behold. Det med at få procenter, glem det. Alle rabat ordninger de store
virksomheder havde hos T.Hansen er alle blevet lukket. At de tjener penge
kan vel ikke opildne nogen her, men at det er på dele der ikke holder. Så
der er kun et at gøre, lad være med at handle hos dem, så simpelt er det.
Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, at hvis det havde været et
autoriseret mærke firma Så havde i nok alle været enige om hvor
forfærdentlig det var. Hvor er det fornuftige i det.

Mvh

Carsten Christoffersen

Fra : Hekto

Dato : 30-12-04 10:35

In article <41d3bdbb$0$210$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> [...]
> autoriseret mærke firma Så havde i nok alle været enige om hvor
> forfærdentlig det var. Hvor er det fornuftige i det.

Det har ikke noget at gøre med at forsvare TH.
Derimod kan mange klager betegnes som 'vaneklynk'.

TH køber billige stumper. OK.
Der er ikke så mange forskellige leverandører der producerer
reservedele, at TH har deres egen leverandør af specielt
billige/dårlige stumper.
Originale stumper er oftest produceret samme sted, men bare pakket i
andre æsker. Der kan være tale om at de originale stumper er
kontrolleret en ekstra gang.

Jeg har svært ved at få det til at TH sælger specielt dårlige stumper,
i forhold til alle de andre leverandører af uoriginale stumper. Det er
overvejende sansynligt, at leverandøren er den samme.

Fra : Henning Lund

Dato : 30-12-04 12:54

Hekto skrev:

> Originale stumper er oftest produceret samme sted, men bare pakket i
> andre æsker. Der kan være tale om at de originale stumper er
> kontrolleret en ekstra gang.

Det sker at de laves samme sted, men kvalitetsmæssigt er der meget
forskel på de fabrikerede dele. Jeg har sammen med nogle andre selv
arbejdet med import af bla. reservedele til cykler og knallerter, du kan
få produceret stumpen du mangler til næsten den pris du selv bestemmer,
især i østen kan stumperne laves til meget billige priser, at det så går
ud over kvaliteten er en selvskrevet lov.
Stumper som fabrikeres i Italien og bla. Frankrig er så væsentlig
dyrere, men af en noget bedre kvalitet, problemet er så bare, hvis man
køber stumper der, ja så kan de jo ikke sælges til markedets laveste
priser.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-12-04 12:27

On Thu, 30 Dec 2004 09:35:14 +0100, C.C wrote:

> Jeg forstår virkeligt ikke at i forsvare T.Hansen.

Jeg forstår ikke hvor du har det fra?

> Er det fordi i er
> bange for at de billige dele forsvinder og i ikke har råd til de
> originale ?

Mon dog.

> Som jeg sagde i mit første indlæg, så handler jeg der ikke
> mere.

Pyt med det.

> Alt det gas med at være realistiske..... Tsk Det er er T.Hansen
> da ikke når de sælger billige stumper som hurtigt går i stykker.

Har du betalt for mere da?

> Det med at få procenter, glem det. Alle rabat ordninger de store
> virksomheder havde hos T.Hansen er alle blevet lukket.

Ja det ved jeg. Det er ikke noget nyt og lige på den konto skyder TH sig
selv i foden.. men det er en anden snak....

> At de tjener penge kan vel ikke opildne
> nogen her, men at det er på dele der ikke holder.

Det snakken går på og som du tydeligt har misforstået er simpelthen det
at nogle siger ALT TH er noget lort.. og det er jo en lodret løgn som
alle med en smule studenterhue godt ved og selv kan se.

> Hvor er det fornuftige i det.

Hvor er det fornuftige i, at sige alt hos dem er noget lort når man pkt.
1 ikke har prøvet alle delene, og pkt.2 bare er en alm. forbruger som har
købt for nogle få tusinde kroner og dermed ikke har statisktisk grundlag
til at udtale sig om det?

Fra : Olle

Dato : 30-12-04 18:05

> [...]
> købt for nogle få tusinde kroner og dermed ikke har statisktisk grundlag

Hold kæft en røvslikker, lad dog andre have deres mening om TH, hva faen får
du ud af dette her?? ikke andet end næste gang du svare på noget så er der
ingen der gider at læse det du skriver..

Ja ja vi har alle ret til at sige vores mening men nu har vi hørt din!!!!!!

Olle

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-12-04 19:31

On Thu, 30 Dec 2004 18:05:02 +0100, Olle wrote:

> Hold kæft en røvslikker,

Okay Ole 4 år hvis du siger det.

> lad dog andre have deres mening om TH, hva faen
> får du ud af dette her??

Hvad får du ud af det?

> ikke andet end næste gang du svare på noget
> så er der ingen der gider at læse det du skriver..

Mon ikke det er omvendt? En som udtaler sig negativt om alt omkring et
firma kan da ikke tages seriøst.

> Ja ja vi har alle ret til at sige vores mening men nu har vi hørt
> din!!!!!!

Jeg må ikke have min så ifølge dig?

Hvis du nu lige finder kammertonen frem så kan vi måske diskutere det
som voksne mennesker - hvis du altså er voksen? Det lyder ikke sådan
ifølge din måde at starte en diskution på.

Om igen Ole!!

Fra : Henrik Madsen

Dato : 30-12-04 19:53

On Thu, 30 Dec 2004 18:05:02 +0100, "Olle" <lelundFJERN@wanadoo.dk>
wrote:

> [...]
>ingen der gider at læse det du skriver..
>
>Ja ja vi har alle ret til at sige vores mening men nu har vi hørt din!!!!!!

DIt sprogbrug lader meget tilbage at ønske..

Men derudover er det da klart at han forsvarer TSvansen, han har jo
selv arbejdet der og medarbejderne bliver jo bnok nærmest hjernevasket
til at sige at deres underlødige reservedele er det bedste osv...

Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-12-04 23:16

On Thu, 30 Dec 2004 19:52:31 +0100, Henrik Madsen wrote:

> DIt sprogbrug lader meget tilbage at ønske..

Mildt sagt.

> Men derudover er det da klart at han forsvarer TSvansen, han har jo selv
> arbejdet der og medarbejderne bliver jo bnok nærmest hjernevasket til at
> sige at deres underlødige reservedele er det bedste osv...

Det har faktisk intet med det at gøre.. min mening om THansen kan ligge
på et meget lille sted af utrolig mange andre årsager.

Men at sige alt hos dem er noget lort er en lodret løgn som enhver med
smule fornuft vil vide.

Jeg ved det - jeg har købt utrolig meget der, både godt og dårligt.

Fra : C.C

Dato : 30-12-04 23:26

Hvorfor stopper i ikke bare denne diskusition ? Den er da røget af sporet
mere end én gang. Lad da Martin Johansen forsvare sin tidligere
arbejdsgiver, hvis han får noget ud af det. Når nogen beklager sig over
dårlige dele, hvorfor skal vi så læse om alt det tekniske pis som der bliver
fyret af ???? Hjælper det noget ??? Remmen er da lige dårlig....... eller
hvad. Det er også dybt kedeligt at sidde og se / læse når der er nogle
personer som SKAL hagle hinanden ned. Om man er for eller imod T Hansen er
ens egen sag. Det kommer nok and på hvad oplevelse man har haft med T.
Hansen.Der er bare nogen som åbenbart ikke kan tåle at se T Hansen får
dårlig omtale.Accepter da at vi er forskellige og ikke har samme mening.
Lige til sidst, kan jeg da lige oplyse at T.Hansen har fået konfiskeret 5 T
fyrværkeri. Det var opbevaret forkert. Det har ikke noget at gøre med
knallert, ved jeg godt. Det beviser bare at ikke alt hvad T.Hansen gør er
det rette.

Happy New year

Mvh
C. Christoffersen

Fra : Hekto

Dato : 31-12-04 01:15

In article <41d48092$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
carsten.christoffersen@pc.dk says...
> Happy New year

I lige måde!

Jeg har det sådan set på samme måde når nogen mener at et bestemt mærke
er det eneste i hele verden der duer!
Generelt får man hvad man betaler for. Nogen gange er der bare ikke
sammenhæng imellem pris og kvalitet. Jeg synes ikke at TH forsøger at
bilde nogen noget andet ind.
Heldigvis kan man jo købe stumper hos Høyers o.s.v. hvis man bedre kan
lide det.

Jeg irriteres bare over det ene 'ekko' efter det andet, om stumper der
er blevet kvajet monteret. Det gør ikke nødvendigvis stumperne dårlige,
og heller ikke forhandleren!

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-04 12:40

> [...]
> bilde nogen noget andet ind.
> Heldigvis kan man jo købe stumper hos Høyers o.s.v. hvis man bedre kan

Jeg tror ikke du kan finde så meget som en eneste kunde der har en
forventning om at købe noget der ikke passer, eller går i stykker på mega
kort tid, selv om prisen er "lav". Varene er bestemt ikke gratis eller
"smide i nakken priser" så de SKAL bare være i orden.
Og de sælger sgu godt nok meget l*rt. Jeg handler der stadigvæk fordi dele
til min Yamaha kan ikke købes hos Høyer
Det er heller ikke altid Høyer har bedre stumper.

> Jeg irriteres bare over det ene 'ekko' efter det andet, om stumper der
> er blevet kvajet monteret. Det gør ikke nødvendigvis stumperne dårlige,
> og heller ikke forhandleren!

Ja det er ikke alt man kan klandre butikken (underleverandørene) for, men
JEG har købt rigtig meget skrammel af noget som ligner "kina-kvalitet" som
den var bedst for 20 år siden.
Jeg var såmen også rede til at betale MERE for varene hvis det var sådan at
kvaliteten så var bedre.

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-12-04 12:53

On Thu, 30 Dec 2004 23:26:02 +0100, C.C wrote:

> Hvorfor stopper i ikke bare denne diskusition ?

Fordi der stadig er kød på den.

> Den er da røget af sporet
> mere end én gang.

Synes du? *GG*

> Lad da Martin Johansen forsvare sin tidligere
> arbejdsgiver,

Jeg forsvarer ikke min tidligere arbejdsgiver.

> hvis han får noget ud af det.

Se ovenfor.

> [...]
> oplevelse man har haft med T. Hansen.

> Der er bare nogen som åbenbart ikke
> kan tåle at se T Hansen får dårlig omtale.

Jeg vil opfordrer dig til at læse de sidste par dages posts en gang til
og så læse det der står og ikke det du tror der står

Det handler ikke om god/dårlig omtale men om fejlagtige udsagn, såsom at
alt hvad de sælger er noget lort.

Hvad folk synes om TH er mig ligemeget, som du også kan læse et andet
sted så kan min mening om firmaet ligge på et meget lille sted.

> Lige til sidst, kan jeg da lige oplyse at T.Hansen har fået
> konfiskeret 5 T fyrværkeri. Det var opbevaret forkert.

LOL så kan de lære det.

> Det beviser bare at ikke alt hvad T.Hansen gør er det
> rette.

Er der nogen der har været i tvivl om det da?

> Happy New year

Tak i lige måde.