Tændrør??
Fra : Rikke & Per

Dato : 11-11-04 13:44

Er der forskel på tændrør?? Altså, kan det betale sig at vælge de dyre typer
frem for de billige??

m.v.h.
Per

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 11-11-04 15:50

On Thu, 11 Nov 2004 13:44:11 +0100, "Rikke & Per"
<>>prikke@newmail.dk<<> wrote:

>Er der forskel på tændrør?? Altså, kan det betale sig at vælge de dyre typer
>frem for de billige??

En VW mekaniker sagde engang til mig: køb altid originale tændrør,
for de skal have det rette glødetal. Der er også long-life typer. Så
det gør jeg: specificerer motoren på reservedelslageret. Jeg kører 20
- 50 kkm med long-life.

mvh

John

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 11-11-04 17:06

"Rikke & Per >prikke@newmail.dk" <<> skrev i en meddelelse
> Er der forskel på tændrør?? Altså, kan det betale sig at vælge de dyre
> typer
> frem for de billige??
>
> m.v.h.
> Per

Alt afhængig af bilën ville jeg vælge tændrør der er specifikt beregnet til
den motor de nu skal sidde i. Jeg ved at i en Zetec fra Ford, er det yderst
vigtigt at bruge de korrekte tændrør - som for øvrigt er ret dyre - for ikke
at brænde stemplerne af. Så var jeg dig ville jeg lade mekanikeren skifte
dem, eller i det mindste lade ham bestille dem, og du så selv monterer dem.
Det må trods alt være noget billigere end at skulle skifte stempler, og
måske endda også ventiler i bilen fordi man har brugt forkerte tændrør.

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-04 20:49

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:41938de3$0$33739$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> skifte stempler, og måske endda også ventiler i bilen fordi man har brugt

Så meget videnskab er der nu heller ikke ved Ford Zetec
Startede med Motorcraft, så Beru, så Champion og nu et eller andet fra
Høyer. De holder 60.000 Km da de er med platinspids. De sidste fra Høyer gav
jeg 250 Kr for og bilen kører stadig 200 uden at brænde stempler af og den
har 284.000 Km på bagen.
Man skal bare oplyse motorstørrelse og årgang så skal man nok få hjælp til
hvilket mærke man skal vælge

--
Tom

Fra : Lars

Dato : 11-11-04 22:32

"Rikke & Per" <>>prikke@newmail.dk<<> said in

> Er der forskel på tændrør?? Altså, kan det betale sig at vælge de dyre
> typer frem for de billige??
>
> m.v.h.
> Per

Hvis du kører Alfa med TS motor så er det i høj grad specielle og dyre
tændrør der skal til.

--
Lars Holst

Fra : Henrik B.

Dato : 14-11-04 23:44

"Rikke & Per >prikke@newmail.dk" <<> skrev i en meddelelse
> Er der forskel på tændrør?? Altså, kan det betale sig at vælge de dyre
> typer
> frem for de billige??

Afhænger helt af bilmodel!

--