Forsikring
Fra : Gismo

Dato : 11-11-04 13:41

Hej.

Der var engang en tråd med at medlemmer af FOA
kunne få rabat i et forsikringsselskab, hvilket var det?

Gismo.

Fra : Janner

Dato : 11-11-04 13:45

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> wrote in message
> Hej.
>
> Der var engang en tråd med at medlemmer af FOA
> kunne få rabat i et forsikringsselskab, hvilket var det?
>
> Gismo.

Som altid Google er din ven .. tog mig 10 sekunder

http://www.hkblade.dk/hkwww/blade/hkblade.nsf/0/b993b8d57f08bfe5c125689c002c17a7?OpenDocument

Fra : Gismo

Dato : 11-11-04 13:49

Janner wrote:

> Som altid Google er din ven .. tog mig 10 sekunder

http://www.hkblade.dk/hkwww/blade/hkblade.nsf/0/b993b8d57f08bfe5c125689c002c17a7?OpenDocument

Ikke altid, det er FOA, fagforbundet af offentlige ansatte, og ikke
HK jeg skal bruge.

Gismo.

Fra : Gismo

Dato : 11-11-04 14:21

Gismo wrote:
> Hej.
>
> Der var engang en tråd med at medlemmer af FOA
> kunne få rabat i et forsikringsselskab, hvilket var det?

Det er Bauta, nogen erfaringer med selskabet?

Gismo.

Fra : TGD

Dato : 11-11-04 14:38

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Det er Bauta, nogen erfaringer med selskabet?

Det er en del Lærestandens og RUNA førstenævnte er kåret til Danmarks bedste
af kunderne.

Fra : Mogens

Dato : 11-11-04 21:08

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> førstenævnte er kåret til Danmarks bedste af kunderne.

Og hvordan skal man så kunne bedømme det?

Mit selskab kan ingen åbenbart følge med. Hver gang
man spørger en konkurrent, hopper de fra, når navnet
nævnes.
(underafdeling af Tryg)

Er mit selskab dermed det bedste? - tja'
(limiteret adgang for særligt "udvalgte" -> vi er kun
nogle stykker, her-inde-fra)

Fra : Gismo

Dato : 11-11-04 21:44

Mogens wrote:

> Mit selskab kan ingen åbenbart følge med. Hver gang
> man spørger en konkurrent, hopper de fra, når navnet
> nævnes.
> (underafdeling af Tryg)

Er det ud fra priserne?

> Er mit selskab dermed det bedste? - tja'
> (limiteret adgang for særligt "udvalgte" -> vi er kun
> nogle stykker, her-inde-fra)

Hvad var navnet på selskabet?

Gismo

Fra : Mogens

Dato : 11-11-04 21:51

> Er det ud fra priserne?

Også det!
Men de forhold, man "kører" under, er lukrative.
For så vel unge som gamle - nystartede som erfarne :)

> Hvad var navnet på selskabet?

Jamen det kommer hér:
http://d-t-s.standard.dir.dk/medlemstilbud/tjforsikring.htm

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 11-11-04 21:57

On 11/11/2004 21:51:11 "Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

> [...]

> Også det! Men de forhold, man "kører" under, er lukrative. For så vel
> unge som gamle - nystartede som erfarne :)

Ja, det ser søreme meget eksklusivt ud... Men ok, åbenbart er børn til
medlemmer af 'Foreningen af Danske Kirkegårdsledere' bedre til at køre
bil end os andre, så det er vel fair nok at de skal have særbehandling.

Er det bare mig som ikke kan fatte hvorfor visse faggrupper skal
favoriseres med billige udgaver af alt muligt?
--
Jacob

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-11-04 08:45

"Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> wrote in message

> [...]
>
> Er det bare mig som ikke kan fatte hvorfor visse faggrupper skal
> favoriseres med billige udgaver af alt muligt?

Da vi købte en landejendom skulle jeg kategoriseres som landmand på min
ulykkesforsikring.
Det resulterede i at jeg kunne få en billigere bilforsikring hos Nykredit,
så jeg nu betaler 4900 for ansvar og kasko, trinsikring.
Bilen er en Citroen Xsara 2.0i 16V 132 HK og jeg er 32 år.

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Aksel

Dato : 12-11-04 13:46

Somme tider er det forståeligt, medlemmer af menighedsråd har store rabatter
i mindst et selskab, det er nok heller ikke dem der kører vildest.

Hilsen Aksel

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-11-04 13:55

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote in message

> Somme tider er det forståeligt, medlemmer af menighedsråd har store
rabatter
> i mindst et selskab, det er nok heller ikke dem der kører vildest.

Det er sikkert rigtigt.
Det er sikkert rigtigt at %-delen af skader blandt mekanikerlærlinge er
noget større end blandt præster eller menighedsrådsmedlemmer.

Fra : TGD

Dato : 12-11-04 17:52

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> "TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvordan skal man så kunne bedømme det?

Ja der er lavet en undersøgelse hvor kunder for forskellige selskaber er
blevet udspurgt om deres forsikringsselskab, Lærestandens vinder med en stor
margin ned til de andre.

Der var en del artikler om det på da undersøgelsen var færdig.

Undersøgelsen gik ikke på pris men på tilfredshed.

> Mit selskab kan ingen åbenbart følge med. Hver gang
> man spørger en konkurrent, hopper de fra, når navnet
> nævnes.
> (underafdeling af Tryg)

De er sikkert billige men det giver ikke et clue om deres serviceniveau og
om hvordan de behandler skader.

> Er mit selskab dermed det bedste? - tja'
> (limiteret adgang for særligt "udvalgte" -> vi er kun
> nogle stykker, her-inde-fra)

Det er Lærestandens også og Bopermo, de andre selskaber opgiver også når de
hører Lærestandens eller Bopermo.