Andet multimedie
Rense grafik i PDF fil?
Fra : John Friis Løndal

Dato : 11-11-04 10:56

Jeg har en stak Adobe 5.0 pdf filer fra en skanner.
Dem har jeg lave søgebarer i 6.0 via Ocr programmet, og gjort dem
mindre med pdf optimiseren. Det virker fint, og med batch tager det
blot natten over.
Men efter behandlingen er der en masse overflødig grafik i pdf filerne
(folde linier, grums osv.) kan man slette disse små stykke grafik i
Adobe 6.0? Og hvordan gør man? Det virker ikke med "select grafik" og
delete

Mvh
John
http://honor.fotopic.net/

Fra : Studio Smalbro

Dato : 11-11-04 11:35

> [...]
> (folde linier, grums osv.) kan man slette disse små stykke grafik i
> Adobe 6.0? Og hvordan gør man? Det virker ikke med "select grafik" og

Det kan du ikke med Acrobat alene. Nusseriet ligger i det oprindelige scan,
så du burde have fikset det INDEN du kørte OCR. Du har brug for et dedikeret
billedbehandlingsprogram til det. Hvis du vil spare, kan du sikkert nøjes
med Paint eller et lign. gratis program.

Kh
Bjørn