Andet multimedie
bentjuul 3670
portrætfotos, nulstille baggrunden
Fra : [NH]7H

Dato : 11-11-04 10:01

Hej alle

Mine unger er lige blevet fotograferet i børnehaven og der laver de jo
sort/hvid billeder hvor baggrunden er helt hvid, og hvor billedet ligesom er
sat i en cirkel hvor bunden er rufleret hvid.

Kan jeg selv lave det, selv om mine billeder ikke har en hvid baggrund. Jeg
har en hel del billeder af øglerne hvor de f.eks. står midt i en stue, eller
i haven. Kan jeg fjerne baggrunden, og lave den cirkel effekt?

Jeg har adobe photoshop 7.0

Venligst

Bo

Fra : p

Dato : 11-11-04 11:22

"[NH]7H" <sofus@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har en hel del billeder af øglerne hvor de f.eks. står midt i en stue,
> eller i haven. Kan jeg fjerne baggrunden, og lave den cirkel effekt?

alt kan laves med PhotoShop --(stort set)
det er for omfattende at forklare det her (arbejde med Layers).
brug din PhotoShop help, eller køb en af de udemærkede bøger
for eks. Photoshop 7 af Michael Karbo (ca 80 Kr.)
eller den bedste og dyreste Classroom in a Book (Adobe) ca 400-500 Kr
den kan jeg varmt anbefale, hvis man vil lære PhotoShop fra A-Z
men den er nok lidt for voldsom, hvis det kun er en frilægning og erstatning
af en baggrund
derudover findes et hav af tips på nettet.
//G5

Fra : Møller

Dato : 11-11-04 11:27

> [...]
> Jeg har en hel del billeder af øglerne hvor de f.eks. står midt i en stue,
> eller i haven. Kan jeg fjerne baggrunden, og lave den cirkel effekt?

Hej

Prøv at tag et kig på fotoportal.dk.
Der er masser af eksempler på ting du kan lave med PS 7.0.
Det er guider med billeder osv. Det har været til stor hjælp for mig.
http://www.fotoportal.dk/artikler/billederedigering.aspx

Mvh
Møller

Fra : [NH]7H

Dato : 11-11-04 15:39

Takker for svarene, det vil jeg kaste mig ud i med det samme.

Bo