Besked fra min router
Fra : Morten Snedker

Dato : 11-11-04 09:53

Min D-Link DI-624 har sendt mig følgende:

Nov/09/2004 19:58:35
Ping of Death Detect src:192.168.0.210:1706 dst:80.62.82.142:139
Packet Dropped

Jeg kan læse mig til hva' Ping of Death er for noget, men hvad får det
til at opstå?

Min router har haft samme konfiguration i flere uger, uden at jeg har
hørt noget fra den - og pludselig "bøvser" den denne besked op. Der er
kun én PC på netværket, og den havde på tidspunktet IP 0.100 på
netværket...derfor forstår jeg ikke hvor de 0.210 kommer fra?

Jeg antager at det mere er et hick-up, end et angreb...oder?

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Fra : Kitt Søndergaard

Dato : 12-11-04 03:34

> Jeg kan læse mig til hva' Ping of Death er for noget, men hvad får det
> til at opstå?
> mvh /Snedker

Hvis jeg havde en computer "Ping of Death ", der bøvsede, ville jeg ganske
enkelt banke den.
Mvh.
Kitt Søndergaard

Fra : Lars Møller

Dato : 14-11-04 14:57

Morten Snedker
> Min D-Link DI-624 har sendt mig følgende:
>

> Jeg antager at det mere er et hick-up, end et angreb...oder?

Såvidt jeg husker, så havde de forskellige Ping of Death programmer
mulighed for at spoofe, hvordan ved du at pakken kommer fra dit LAN?

Har din router antispoofing indbygget eller opsat?

Med venlig hilsen

Lars P. Møller

Fra : Morten Snedker

Dato : 15-11-04 11:15

On Sun, 14 Nov 2004 14:57:27 +0100, Lars Møller <larsmo@post3.tele.dk>
wrote:

>Såvidt jeg husker, så havde de forskellige Ping of Death programmer
>mulighed for at spoofe, hvordan ved du at pakken kommer fra dit LAN?

Det ved jeg heller ikke. Jeg ved bare hvad den har logget...?

>Har din router antispoofing indbygget eller opsat?

Der er intet antispoofing.

/Snedker
---

Fra : Michael Knudsen

Dato : 15-11-04 14:21

Fra : Morten Snedker

Dato : 16-11-04 09:06

On Mon, 15 Nov 2004 14:21:13 +0100, Michael Knudsen <ether@cs.auc.dk>
wrote:

> [...]

Jeg har fortalt noget forkert. Den har indbygget antispoofing, iflg.
manualen.

Gør det nogen forskel i relation til mit oprindelige spørgsmål?
---