Skærme
Fijala 3554
TV på IBM Thinkpad 600.
Fra : Jørgen Andreasen

Dato : 11-11-04 00:20

Jeg har sat en TV tuner (Pinnacle system til windows 98) til pc'en, men
synes ikke at resultatet er særlig godt. Det er som om at skærmen ikke
rigtigt kan følge med.
Der er 224 MB ram og grafikdriveren er NeoMagic MagicGraph 128XD.

Er skærmen for dårlig til dette brug eller skal der fixes et eller andet?
Gode råd modtages meget gerne.

Jørgen Andreasen

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 17-11-04 11:05

Jørgen Andreasen wrote:

> [...]
> Der er 224 MB ram og grafikdriveren er NeoMagic MagicGraph 128XD.
>
> Er skærmen for dårlig til dette brug eller skal der fixes et eller andet?

Et gæt kunne være at du bruger USB-porten til at overføre data fra tuneren
til computeren. Og at det er USB-1 du har i computeren, hvilket jeg kunne
tænke mig til ikke var hurtig nok til den mængde data et TV-billede kræver?

Bjarne

Fra : [DK6400] Brian Balde~

Dato : 17-11-04 22:01

"Jørgen Andreasen"
> Jeg har sat en TV tuner (Pinnacle system til windows 98) til pc'en, men

Hej Jørgen

Hvis du skaffer en USB-2 adapter til PCMCIA, burde det blive bedre, såfremt
USB er flaskehalsen.
Ellers.....kan det være CPU'en, som ikke er kraftig nok.

Hva'-øøhh...
[.....hvis du er den Jørgen Andreasen jeg husker......]
....Skal der ses TV ombord ?

Hilsen
--
Brian Hougaard Baldersbæk
Frejasvej 14

Fra : Jørgen Andreasen

Dato : 22-11-04 00:01

[DK6400] Brian Baldersbæk skrev i meddelelsen
<419bbbd1$0$13741$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> [...]
>
>Hva'-øøhh...
>[.....hvis du er den Jørgen Andreasen jeg husker......]

Jeg tror jeg prøver rådet med porten.

Og til Brian, ja det er mig med "die grüne".

Jørgen