Isolering af gulv i kolonihavehus
Fra : MartinR

Dato : 10-11-04 22:58

Min mor har anskaffet sig et ganske hyggeligt kolonihavehus. Der er desværre
kun er isoleret i ca. halvdelen af huset, og hun kunne derfor godt tænke sig
at isolere resten.
Spørgsmålet er så om nogen ved hvordan man bedst muligt isolerer under
trægulvet. Huset står på nogle sokkelsten, og soklen er lukket nogenlunde af
i siderne.
Hun har hørt at man muligvis kan sprøjte nogle isoleringskugler ind under
huset. Er der nogen der ved noget om dette ?

Væggene består af 2 lag træ med ca. 10-12 cm. hulrum imellem. Kan man
isolere dette vha. Rockwool eller glasuld eller noget tredje ?

Mvh. Martin Roerup & Dorrit Lauridsen.

Fra : Jokerware

Dato : 11-11-04 08:10

"MartinR" <martinroerupSLET@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Væggene består af 2 lag træ med ca. 10-12 cm. hulrum imellem. Kan man
> isolere dette vha. Rockwool eller glasuld eller noget tredje ?

Jeg har selv lagt nyt gulv i mit kolonihavehus i år, så jeg kan sikkert
hjælpe, men jeg skal lige vide et par ting først :

1. er der støbt under gulvet, eller er der bare jord/sand ?
2. Kan du komme til at tage det ene lag trævæg ned uden at lave alt for
meget ravage ?

M.v.h.
Lasse Bo.

Fra : MTI

Dato : 11-11-04 17:22

> [...]
>
> Væggene består af 2 lag træ med ca. 10-12 cm. hulrum imellem. Kan man
> isolere dette vha. Rockwool eller glasuld eller noget tredje ?

Hej Martin!

Man kan godt blæse Flamico-kugler ind under gulvet, uanset om der er støbt
eller bar jord, dog vil intet forsikringsselskab tage
risikoen for råd og svamp.

Vdr. væggene, her kan man blæse mineraluld ind, ved at lave nogle huller,
som derefter lukkes med de udskårne propper.

Hvis du vil vide mere, så kan du jo kontakte mig.

Venlig hilsen

Klaus-E.

mti@tdcadsl.dk

mti-stevns.dk

Fra : Peter Mejer

Dato : 11-11-04 19:53

> [...]
>
> Væggene består af 2 lag træ med ca. 10-12 cm. hulrum imellem. Kan man
> isolere dette vha. Rockwool eller glasuld eller noget tredje ?

Hej Martin,

Vedr. isolering, kunne du jo kigge på dette: www.aaaimports.dk
.. - Jeg ved ikke om det virker, men det er måske et forsøg værd?

Peter