Leje af schwarma"pølse"vogn?
Fra : Brian k

Dato : 10-11-04 22:39

Hej

Nogen der ved om der findes udlejere (fast månedlig leje), der udlejer
schwarmavogne (pølsevogn, bare til salg af schwarma istedet)

/brian

Fra : KHJ

Dato : 10-11-04 22:55

Brian k wrote:
> Hej
>
> Nogen der ved om der findes udlejere (fast månedlig leje), der udlejer
> schwarmavogne (pølsevogn, bare til salg af schwarma istedet)
>
> /brian

Det er vist ikke et spørgsmål om leje, men et spørgsmål om stadeplads - og
det uddeles af kommunen med anvisning på, hvor og hvordan. Pølsefirmaerne,
f.eks. Steff Houlberg, lease så (måske) vognene ud, men det vigtigste er en
stadeplads. Men spørg da din lokal pølsemand om, hvordan det forholder sig
for ham. Der får du nok et mere relevant svar, end det er muligt her.
KHJ

Fra : Jonas Kofod

Dato : 10-11-04 23:04

"KHJ" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stadeplads. Men spørg da din lokal pølsemand om, hvordan det forholder sig
> for ham. Der får du nok et mere relevant svar, end det er muligt her.

En pølsevogn som sådan kræver ikke nogen stadeplads eller uddeling fra
kommunen.

Det står enhver frit for at eje eller leje en pølsevogn.

Fra : Anders Christensen

Dato : 11-11-04 01:02

Jonas Kofod wrote:
> [...]
> kommunen.
>
> Det står enhver frit for at eje eller leje en pølsevogn.

Jeg vil tro at KHJ mener, at man ikke bare kan stille den op midt på
strøget, og give sig til at lange pølser over disken, uden en eller
anden form for godkendelse og tilladelse.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 11-11-04 01:15

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

>klip>

> Jeg vil tro at KHJ mener, at man ikke bare kan stille den op midt på
> strøget, og give sig til at lange pølser over disken, uden en eller
> anden form for godkendelse og tilladelse.

Det er rigtigt Men han svarer som om det er den eneste mulighed for at
have en vogn.

"Det er vist ikke et spørgsmål om leje, men et spørgsmål om stadeplads"

Brian har jo ikke indikeret vi snakker om en pølsevogn + placering.

Fra : H.S.

Dato : 11-11-04 09:37

> [...]
> stadeplads. Men spørg da din lokal pølsemand om, hvordan det forholder sig
> for ham. Der får du nok et mere relevant svar, end det er muligt her.
Der er formentlig også noget med at man skal have tilladelse til at sælge
færdig lavede madvarer.
Så skal formentlig derfor også kontakte dem der laver de grønne smileys som
restauranter o.lign har hængende... Hvad katten er det de hedder ?

Fra : BB

Dato : 11-11-04 16:16

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Nogen der ved om der findes udlejere (fast månedlig leje), der udlejer
> schwarmavogne (pølsevogn, bare til salg af schwarma istedet)

Hvad er det, du vil sælge fra den 'pølsevogn'?
Hvis det er, hvad jeg tænker på, skal du lære at stave, hvis du skal have en
chance for at markedsføre varen.

BB

Fra : H.S.

Dato : 11-11-04 16:24

"BB" <bbslet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Hvad er det, du vil sælge fra den 'pølsevogn'?
> Hvis det er, hvad jeg tænker på, skal du lære at stave, hvis du skal have

hmmm bob-bob... jeg kan sgu da heller ikke stave til de dér - men de smager
meget godt.

Fra : A. Hagstrøm

Dato : 11-11-04 16:26

"BB" skrev

> Hvad er det, du vil sælge fra den 'pølsevogn'?
> Hvis det er, hvad jeg tænker på, skal du lære at stave, hvis du skal have
en
> chance for at markedsføre varen.

Hvis man kan sælge burgere som "bürger" og sandwiches som "sanvits" kan
Brian sikkert også godt sælge "schwarma" ;).

/Anders

Fra : Holst

Dato : 11-11-04 16:33

BB wrote:

> Hvad er det, du vil sælge fra den 'pølsevogn'?
> Hvis det er, hvad jeg tænker på, skal du lære at stave, hvis du skal have en
> chance for at markedsføre varen.

Faktisk er det mit indtryk, at der er en overvægt at dårlige stavere
blandt netop forhandlere af tilberedte shawarmaprodukter. Så netop inden
for det område har dårlig retstavning næppe den store betydning.

Fra : Brian k

Dato : 11-11-04 17:27

Holst wrote:

> [...]
> blandt netop forhandlere af tilberedte shawarmaprodukter. Så netop
> inden for det område har dårlig retstavning næppe den store betydning.

tog nu fat i et menukort fra den lokale "shawarma"grill.

Og må sige at jeg faktisk syntes at den måde jeg staver det på ser mere
"rigtigt" ud

Men... det må jo så være "shawarma" der er den rigtige.

/brian

Fra : Brian k

Dato : 11-11-04 17:24

BB wrote:

> Hvad er det, du vil sælge fra den 'pølsevogn'?
> Hvis det er, hvad jeg tænker på, skal du lære at stave, hvis du skal
> have en chance for at markedsføre varen.

Hej

hehehehe.....

Kender du historien om verdens rigeste mand der gik ind i en bank?

Den kommer så her:

Verdens rigeste mand gik ind i en bank.
Da han står ved kassen, kommer der en ung bankfunktionær hen til ham og
siger "du har jo alle dine penge stående på en almindelig konto!, skal vi
ikke lige sætte os ind på mit kontor, så skal jeg fortælle dig hvordan du
kan få dine penge til at blomstre.
Den rige mand går med ind på kontoret.
Efter de har talt om tingene og aftalt hvordan det skal gøres, beder
bankfunktionæren manden om at gennemlæse kontrakten og underskrive denne.
Manden svarer: desværre jeg kan hverken læse eller skrive!

Bankfunktionæren siger forbavset: Jamen... tænk... hvis du har kunne tjene
ALLE de penge UDEN at kunne læse og skrive, så tænkt på hvad du kunne havde
blevet til hvis du havde kunne læse og skrive!!!!

Manden svarer: nu skal du høre her!

Da jeg var en lille dreng i kina (han er kineser), var mit højeste ønske at
blive ham der trak i snorene inde i templet (kirketjener), da stillingen en
dag da jeg var 14 åra gammel blev ledig, henvendte jeg mig til præsten.
Præsten spurgte mig om jeg kunne læse og skrive, hvortil jeg svarede nej.
Præsten sagde at så kunne jeg ikke få jobbet. På vej hjem kom jeg i tanke om
at jeg ikke havde fået noget at spise og besluttede mig for at finde et sted
hvor jeg kunne købe noget mad, desværre var klokken blevet mange og alle
steder var lukket. Det var der jeg fik ideen til at åbne en døgnkiosk
(7/11), den ene døgnkiosk blev hurtigt til et verdenomspændende koncept og
idag er jeg verdens rigeste mand fordi jeg ejer alle de butikker.

Så jeg kan godt fortælle dig hvad jeg var blevet hvis jeg kunne læse og
skrive: KIRKETJENER!