Newsreader?
Fra : Brian k

Dato : 10-11-04 22:31

Hej

Jeg bruger Outlook express som newsreader, og er ret godt tilfreds med måden
den fungere.

Dog er der 2 irriterende ting:
1. Den kan ikke selv finde ud af at feks hvert 5 minutt tjekke om der er
kommet indlæg i de tråde som jeg har markeret som tråde jeg følger med i.
2. Knapperne "svar til gruppe" og "svar til afsender", ligger liiiige op af
hinanden (og det er jo ikke så smart).

Punkt nr 1 er vigtig for mig, punkt 2 knap så vigtig.

Jeg er slet ikke i tvivl om at der findes tonsvis af Newsreadere der kan det
som jeg ønsker, problemet er bare at de sikkert kan MEGET mere end jeg har
brug for.

Er der en Newsreader der selv kan tjekke om der er kommet nye indlæg i de
tråde man følger med i og som samtidig minder og er lige så nem/simpel som
Outlook Express?

Hvis den samtidig kan importere alle settings fra Outlook Express, så ville
det være rart

Mvh
Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-11-04 22:47

Brian k wrote:

> med i. 2. Knapperne "svar til gruppe" og "svar til afsender", ligger
> liiiige op af hinanden (og det er jo ikke så smart).

Du kan selv designe udseendet af værktøjslinien og dermed bestemme hvor
knapperne skal ligge.

> Er der en Newsreader der selv kan tjekke om der er kommet nye indlæg
> i de tråde man følger med i og som samtidig minder og er lige så
> nem/simpel som Outlook Express?

XanaNews er mit forslag - den er mere simpel end OE og har funktioner
jeg ikke har set andre steder

> Hvis den samtidig kan importere alle settings fra Outlook Express, så
> ville det være rart

Dét har jeg endnu ikke oplevet muligt.

Jesper G. Poulsen

Fra : Brian k

Dato : 11-11-04 01:21

Jesper G. Poulsen wrote:
> XanaNews er mit forslag - den er mere simpel end OE og har funktioner
> jeg ikke har set andre steder

Hej

så har jeg hentet den.

Jeg bryder mig ikke om den måde den laver grenene i hver enkelt tråd.

Hvordan får jeg den så til at tjekke om der er nogen der har besvaret
meddelser i tråde som jeg har "flaget", feks hvert 5 minut? (og giver den en
lyd, eller kommer der et lille flag op i proceslinjen?)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-11-04 10:30

Brian k wrote:

> Jeg bryder mig ikke om den måde den laver grenene i hver enkelt tråd.

Den har flere indstillingsmuligheder...

> Hvordan får jeg den så til at tjekke om der er nogen der har besvaret
> meddelser i tråde som jeg har "flaget", feks hvert 5 minut? (og giver
> den en lyd, eller kommer der et lille flag op i proceslinjen?)

Tools -> Batches

Jesper G. Poulsen

Fra : Leony

Dato : 11-11-04 13:11

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:xn0dpmv1q9bdw1a001@dtext.news.tele.dk

> Den har flere indstillingsmuligheder...

Jeg har også prøvet Xananews. Det som irreterede mig er at man ikke
udvider en hel tråd (ligesom i gudeprogrammet OE), men at man kun
udvider til næste respons.

Synes jeg har kigget i indstillinger efter muligheder til ændring af
dette.
Kunne du evt sige hvor det findes.

pft

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-11-04 18:10

Leony wrote:

> Jeg har også prøvet Xananews. Det som irreterede mig er at man ikke
> udvider en hel tråd (ligesom i gudeprogrammet OE), men at man kun
> udvider til næste respons.

Jeg er ganske godt tilfreds med måden.

> Kunne du evt sige hvor det findes.

Jeg savner det ikke

Jesper G. Poulsen

Fra : Anders Lund

Dato : 11-11-04 07:34

Brian k wrote:

> 1. Den kan ikke selv finde ud af at feks hvert 5 minutt tjekke om der er
> kommet indlæg i de tråde som jeg har markeret som tråde jeg følger med i.

Kan man ikke bare sætte den til at hente indlæg hvert 5 minut? Så burde
dem du følger med i "lyse op", hvis der er nyt i dem. Ud fra
hukommelsen: Gå i funktioner -> Konti -> Nyheder -> Dobbeltklik på din
nyheds konto og her burde der være et felt du kan sætte hak i som hedder
noget med "Medtag denne konto, når der synkoniseres".

> 2. Knapperne "svar til gruppe" og "svar til afsender", ligger liiiige op af
> hinanden (og det er jo ikke så smart).

Højreklik et sted på værktøjslinien og vælg "Custom..." (kan ikke lige
huske hvad de kalder den på dansk). Her kan du ændre på hvilke knapper
du vil se og i hvilken rækkefølge de skal være.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Brian k

Dato : 11-11-04 17:31

Anders Lund wrote:

> [...]
> nyheds konto og her burde der være et felt du kan sætte hak i som
> hedder noget med "Medtag denne konto, når der synkoniseres".

Desværre så gør dette flueben kun at der bliver hentet newsmeddelser når man
vælger synkroniser, og IKKE når man vælger "hent meddelser" (hvilket er
latterligt)

> Højreklik et sted på værktøjslinien og vælg "Custom..." (kan ikke lige
> huske hvad de kalder den på dansk). Her kan du ændre på hvilke knapper
> du vil se og i hvilken rækkefølge de skal være.

Yep... men det løser jo desværre ikke mit primære problem

tak for hjælpen alle sammen.

/brian

Fra : Anders Lund

Dato : 11-11-04 21:19

Brian k wrote:

> Desværre så gør dette flueben kun at der bliver hentet newsmeddelser når man
> vælger synkroniser, og IKKE når man vælger "hent meddelser" (hvilket er
> latterligt)

Så brug "Synkroniser" i stedet for "hent meddelser".

> Yep... men det løser jo desværre ikke mit primære problem

Nej, men nu kom du jo med 2 problemer.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Brian k

Dato : 11-11-04 21:57

Anders Lund wrote:

> Så brug "Synkroniser" i stedet for "hent meddelser".

Problemet er jo netop at OE ikke selv kan synkrinisere, men kun kan sættes
til at tjekke post hvert 5 minut.
Jeg ville jo netop gerne have det sådan at jeg slap for at skulle åbne,
vælge news, vælge synkroniser hvert 5 minut

> Nej, men nu kom du jo med 2 problemer.

Jeg gjorde jo tydeligt opmærkosm på at det var problem nr 1 der var det
primære

/brian

Fra : Michel Christensen

Dato : 11-11-04 23:03

Brian k wrote:

> Jeg gjorde jo tydeligt opmærkosm på at det var problem nr 1 der var det
> primære

Og så skal man ikke hjælpe med problem nr 2 hvis man ikke har en løsning
til nr 1?

--
Best regards
Michel Christensen

Fra : Brian k

Dato : 12-11-04 02:59

Michel Christensen wrote:
> Og så skal man ikke hjælpe med problem nr 2 hvis man ikke har en
> løsning til nr 1?

Øhhhh, læs lig ehvad jeg svarer FØR du brokker dig:

Quote:

Yep... men det løser jo desværre ikke mit primære problem
End Quote

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Michel Christensen

Dato : 12-11-04 06:34

Brian k wrote:
> Øhhhh, læs lig ehvad jeg svarer FØR du brokker dig:

Jeg brokker mig ikke Brian - jeg undrede mig :)

--
Best regards
Michel Christensen

Fra : Brian k

Dato : 12-11-04 15:15

Michel Christensen wrote:

> Jeg brokker mig ikke Brian - jeg undrede mig :)

Hej

nå men så er det helt ok

Fra : Anders Lund

Dato : 12-11-04 07:35

Brian k wrote:

> Problemet er jo netop at OE ikke selv kan synkrinisere, men kun kan sættes
> til at tjekke post hvert 5 minut.

Mener bare at jeg havde den til at gøre det (men slog det fra igen pga.
problemer med min newsserver), men da jeg ikke bruger Outlook Express
mere, kan jeg ikke like huske hvad jeg har gjort. Mente at det var vejen
frem, men det var det åbenbart ikke... :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Leony

Dato : 13-11-04 21:08

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Problemet er jo netop at OE ikke selv kan synkrinisere, men kun kan
> sættes til at tjekke post hvert 5 minut.

Man burde kunne lave en "synkroniser-makro" som kan afspilles efter
behov.