Vi har købt en bil, nu har vi et
Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 10-11-04 20:09

Vi har købt en Fiat Punto
(http://zumma.dk/weblog/comments.php?id=166_0_1_0_C)

Nu er vi kommet til at snakke om en ting. Hvis vi IKKE forsikrer vores
træk, må vi så sætte en cykelholder på trækket??

--
Med venlig hilsen Jan G. Nielsen

Sulten i Århus? Se www.ekstraost.dk

Fra : John Sahl

Dato : 10-11-04 20:46

Jan G. Nielsen wrote:
> Nu er vi kommet til at snakke om en ting. Hvis vi IKKE forsikrer vores
> træk, må vi så sætte en cykelholder på trækket??

Yupper, det må i gerne..

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : anders majland

Dato : 10-11-04 21:54

> Yupper, det må i gerne..

Det afhænger helt og aldeles af vilkårerne i netop _jeres_
forsikringspolice.

Nogen akcepterer en erklæring om at krogen ikke anvendes, andre ikke.

Nogen akcepterer hvis der bare er en krog og ikke et standard
strømudtag, men så er det jo ikke nemt at bruge en lygtebom.

Andre kræver at der svejses en bolt eller andet på toppen så den ikke
kan anvendes til påhæng.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 10-11-04 22:55

Det svar kan jeg altså ikke se min newsreader? Altså ud over i Anders' svar?
Weird...

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 10-11-04 22:57

anders majland wrote:

> Det afhænger helt og aldeles af vilkårerne i netop _jeres_
> forsikringspolice.

Ja, se det skriver de så ikke på deres hp :/

Fra : Nick

Dato : 10-11-04 21:04

Det eneste rigtige, og som I jo kan bruge reelt, er jo at spørge officielle
kilder som forsikringsoplysningen eller politiet. Et gruppesvar som I her
efterlyser ville jeg ihvertfald ikke på nogen måde anbefale.

mvh

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 21:41

"Nick" <altomkrybdyr@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Et gruppesvar som I her efterlyser ville jeg
> ihvertfald ikke på nogen måde anbefale.

Nej for satan da - her sidder både jurister,
politifolk og folk fra bilsyn, som ikke ved
en kæft om sagerne!

Fra : Aksel

Dato : 12-11-04 13:49

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej for satan da - her sidder både jurister,
> politifolk og folk fra bilsyn, som ikke ved
> en kæft om sagerne!

Men det er vel ikke sandsynligt at der sidder nogen der kan svare bindende
på om alle forsikringsselskaber accepterer cykelholder på et ikke forsikret
træk.

Hilsen Aksel

Fra : Mogens

Dato : 12-11-04 16:25

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> Men det er vel ikke sandsynligt at der sidder nogen der kan svare bindende
> på om alle forsikringsselskaber accepterer cykelholder på et ikke
forsikret
> træk.

Det finder du næppe andre steder heller!
("svare bindende på om alle forsikringsselskaber
accepterer cykelholder på et ikke forsikret træk")

Der findes iøvrigt en forsikringsmand blandt skribenterne.

Fra : TGD

Dato : 11-11-04 19:07

> [...]
>
> Nu er vi kommet til at snakke om en ting. Hvis vi IKKE forsikrer vores
> træk, må vi så sætte en cykelholder på trækket??

Normalt må du gerne.

Men ring eller mail dem.

Se tidligere indlæg om samme sag.