Summasummarum. Hva sker der'?
Fra : Hjalte

Dato : 10-11-04 18:41

Jeg fatter simpelthen ingenting nu.

Jeg kan se at i første kvartal har jeg haft en omsætning på 128663,20
kr.

Hvis jeg tager momsen af det bliver det 25732,64 kr (oms.*0,2=moms)

Men hvis jeg tager og laver en momsangivelse i summa, får programmet
momsen til at blive 32180,20 kr.

Er der mig der har siddet og regnet alt for længe og ikke kan se det,
eller er der noget galt med summa?

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 10-11-04 19:35

"Hjalte" <isak@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> momsen til at blive 32180,20 kr.
>
> Er der mig der har siddet og regnet alt for længe og ikke kan se det,

Omsætningen på 128.663,2 er uden moms.
Du skal nok bare gange med 0,25 istedet for 0,2.

--
Bo Rasmussen
www.ChipsAway-Roskilde.dk

Fra : Pleth

Dato : 10-11-04 19:53

> [...]

> kr.
>
> Hvis jeg tager momsen af det bliver det 25732,64 kr (oms.*0,2=moms)

Det er korrekt.

> Men hvis jeg tager og laver en momsangivelse i summa, får programmet
> momsen til at blive 32180,20 kr.
>
> Er der mig der har siddet og regnet alt for længe og ikke kan se det,
> eller er der noget galt med summa?

Kan der være nogle andre aspekter? Nogle andre afgifter? Hvad med købsmoms?

Plet

Fra : Per Krabbe

Dato : 10-11-04 20:10

> [...]
> momsen til at blive 32180,20 kr.
>
> Er der mig der har siddet og regnet alt for længe og ikke kan se det,

Omsætningen du viser er uden moms.

Her på Fyn kører vi med momssatsen 25% - hvis I gør det samme så så ville I
også få det til 32180,20 ret nøjagtigt.

mvh
scanboat.com / Per Krabbe

Fra : Petersen_Michael

Dato : 10-11-04 22:05

In news:41926788$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Per Krabbe <must_be_changed_@scanboat.com> wrote:

> Her på Fyn kører vi med momssatsen 25% - hvis I gør det samme så så
> ville I også få det til 32180,20 ret nøjagtigt.

Ret nøjagtigt? jeg får det til 32165,80 Kr. difference 14,40 Kr. Ja, det
er peanuts, men der er forskel..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Per Krabbe

Dato : 11-11-04 06:50

> Ret nøjagtigt? jeg får det til 32165,80 Kr. difference 14,40 Kr. Ja, det
> er peanuts, men der er forskel..
> --

Sorry det havde jeg ikke set. 14,40 her og 14,40 der bliver hurtigt til
28,80. Sådan ca.

Jeg faldt nu mest over at momsen ikke var hævet til de 25 vi har her.

pkc