Besparelse?
Fra : Brian XJ

Dato : 16-05-01 22:04

Hej jeg har læst at man kunne spare nogle kr. på hjelme i tyskland.
OG DETTE ER IKKE EN REKLAME:
Eks har jeg set en Arai hjelm Quantum - F til 3998 dkr. hos Frankie mc og
hos http://www.helmet-house.de koster den tilsyneladende samme hjelm 1295
dmark.
Jeg vil ikke køre ret langt ned i tyskland (omkring grænsen) - da de første
330 km må jeg kun køre 110 km/t hver vej.
Hvad med tasker, kan det betale sig?

Fra : Dan Dethlefsen

Dato : 16-05-01 23:05

Brian XJ <bljsoft@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:gXBM6.323$En6.12409@news.get2net.dk...
> [...]
første
> 330 km må jeg kun køre 110 km/t hver vej.

Besparelse i dit eksempel ligger vist i DK da 1295 DM * 3,80 = 4921 kr.-
?????????????????????

Jeg har selv en Aria Quantum hjlem som jeg købte for et par år siden for ca.
3500 kr.- i DK.

Men det burde ikke være nødvendigt at køre længere en til Flensborg evt Kiel
(+ 120 km), da du i dette område finder flere af de store tyske kæder.

Dan

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 17-05-01 06:33

On Thu, 17 May 2001 00:05:28 +0200, "Dan Dethlefsen" <sota@image.dk>
wrote:

> [...]
>?????????????????????
>
>Jeg har selv en Aria Quantum hjlem som jeg købte for et par år siden for ca.

SVJV er der ikke meget at hente på Arai.
Men Shoei har jeg selv sparet en del på.
RXR: I DK set til kr. 2.500-3.000 - Købt i Dyskland for KR. 1.500,-
--
Peder
m/Mille

Fra : Adam Christensen

Dato : 17-05-01 08:22

"Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> wrote in message

> Men Shoei har jeg selv sparet en del på.
> RXR: I DK set til kr. 2.500-3.000 - Købt i Dyskland for KR. 1.500,-

Hvor dog!?
Jeg købte en RXR hos Enghave sidste sommer til 1.995,-
Det er en lortehjelm, der da umuligt kan være steget )

--
Adam (Shoei X-Ceed)
SV650S

Fra : Christian Jensen

Dato : 17-05-01 11:05

Adam Christensen wrote:

> Hvor dog!?
> Jeg købte en RXR hos Enghave sidste sommer til 1.995,-
> Det er en lortehjelm, der da umuligt kan være steget )

Og her må jeg så straks protestere ;). Jeg har en TXR (forgængeren til
RXR), som har tjent mig glimrende i 3½ år. Jeg gav vist 1800 kr., og
mener (også) at RXR stadig koster ca. 2000 kr.

Christian

Fra : Sand

Dato : 17-05-01 11:35

"Christian Jensen" <chrjen@cphling.dk> wrote in message
> Og her må jeg så straks protestere ;). Jeg har en TXR (forgængeren til
> RXR), som har tjent mig glimrende i 3½ år. Jeg gav vist 1800 kr., og
> mener (også) at RXR stadig koster ca. 2000 kr.
Bortset fra en tilspænding af visiret, har min RX-R også tjent mig
udemærket i 1½ år.
Jeg gav 1895,- for min i DK.

Mvh. Sand
|| Bol d'Or ||

Fra : Buck

Dato : 17-05-01 09:09

Jeg bor 400m fra grænsen, og alligevel er det langt fra alt jeg køber i tyskland. Man skal ikke bare køre til tyskland og købe løs, for så bliver man snydt!
Jeg ville nu ikke vælge at køre flere hundrede kilometer hvis det bare var for at købe en enkelt ting, så er det billigere at ofre portoen istedet for benzinen.
Jeg har lige anskaffet mig en Caberg Just One Plus (Den nye model), men den købte jeg i danmark! For det første er den nye model ikke kommet til tyskland endnu, og for det andet så var den gamle model (Den der nu hedder Just One Easy) dyrere i tyskland end i danmark!
Hvis du skal klædes på fra top til tå, kan det godt betale sig at køre en tur til tyskland, for tøj er de generelt lidt billigere med end i dk. Der kan jeg varmt anbefale forårsmarkedet i Husum i April hvert år, hvor alle tøj og udstyrs mærker er repræsenteret, og man kan derfor gå rundt og prøve alle mærkerne istedet for at vælge ud fra katalog modellernes blå øjne.

Til prissammenligning kan du jo evt. ofre portoen og få tilsendt kataloger fra Louis, Gericke, Polo, Held og alle de andre, eller finde prislisterne på nettet.

--
/Buck
CB550F