Nyt dæk - Købe hos Thansen?
Fra : Peter

Dato : 10-11-04 11:42

God dag.
Jeg har slidt mit bagdæk godt ned, og skal derfor have et nyt.

Jeg har en Peugeot Speedfight 1, og er samtidig meget træt af de glatte
roadracing dæk den er født med, da den skrider rundt når det er smattet.
Det er det ofte her ude på landet.

Hos THansen har de et vinterdæk der hedder TH927 i denne størrelse.

Men er de OK, og går det grove mønster ud over komforten?

Mvh Peter!

Fra : Hekto

Dato : 10-11-04 12:41

"Peter" <glem@det.nu> wrote in message
> [...]
>
> Hos THansen har de et vinterdæk der hedder TH927 i denne størrelse.
>
> Men er de OK, og går det grove mønster ud over komforten?

Jeg har ikke prøvet det omtalte dæk; men et andet fra TH.
Der er generelt problemer med 'rundheden' på flere fabrikater, også hos TH.

Det er ikke nødvendigvis mønsteret der får dækket til at stå fast, med
mindre vi taler om sne (og mudder). Gummiblandingen, og hvordan den arter
sig ved lave temperaturer, har en del at sige.
Det dæk jeg har bedst erfarring med er Hutchinson Funzy. De er dog
forholdsvis bløde, så de holder ikke så længe.
--

/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Lars K.

Dato : 10-11-04 18:49

"Peter" <glem@det.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hos THansen har de et vinterdæk der hedder TH927 i denne størrelse.
>
> Men er de OK, og går det grove mønster ud over komforten?

Jeg har også en speedfight 1, og har købt vinterdæk hos t-hansen, jeg køre
på dem hele året, og de er gode, de skrider ikke på våde veje, som jeg
symtes der har været et problem på de blanke især på de hvide striber når de
er våde.

Fra : C.C

Dato : 10-11-04 20:14

Hejsa !

Min stedsøn købte et TH952 hos Th. Hansen. Det holdt 6 måneder. Det skal dog
siges at han køre med 70 ccm tunsæt på sin aprillia sonic. Han har nu købt
et Heidenau, det ser ud til at holde fint. Vi er over de 6 måneder.

Mvh
C.C

Fra : phk

Dato : 11-11-04 06:07

"Peter" <glem@det.nu> skrev i en meddelelse
> God dag.
> Jeg har slidt mit bagdæk godt ned, og skal derfor have et nyt.

Heidenau - kik på nettet og du finder dem billig i Tyskland. Det var de dæk
jeg brugte på min Leonardo 250cc (som er en scooter), de stod bedst fast
(med 20.000 km+ pr. år havde jeg muligheden for at finde ud af det).

--
Per, Esbjerg