Markedstal gratis!
Fra : Soren_M

Dato : 09-11-04 21:14

Hej,

Hvor finder man markedstal på fx. Belysningsmarkedet i Danmark og udlandet?

Mvh.
Søren

---

Fra : Thomas Seehausen

Dato : 10-11-04 21:46

Er bange for at det vil koste en specialkørsel fra Danmarks Statistik (ca.
pris 50.000 og opefter)

Fra : Soren_M

Dato : 11-11-04 22:56

Hej Thomas,

oki tak for det, jeg har nu fundet en anden løsning og det er at bruge
handelshøjskolen ti lat lave en markedsrapport som så sætter et par elever
til det for 250 i timen i et par uger til ca. 20.000,00 er det en god måde
at gøre det på?

Mvh.
Søren

---

Fra : Jonas Kofod

Dato : 11-11-04 23:14

> [...]
> til det for 250 i timen i et par uger til ca. 20.000,00 er det en god måde

Er 250 kr i timen ikke lidt vel højt for en handelsskole studerende. Ja selv
for en færdig uddannet vil jeg sige.

Fra : Soren_M

Dato : 11-11-04 23:18

Hej Jonas,

Det er nu 125,00 i timen pr. studerende men de arbejder i par så derfor de
250,00

Jeg er da altid åben for andre forslag.

Mvh,
Søren

Fra : Jonas Kofod

Dato : 11-11-04 23:44

> Hej Jonas,

Hej Søren

> Det er nu 125,00 i timen pr. studerende men de arbejder i par så derfor de
> 250,00

Ok - det var bare ikke lige til at se - det lyder mere fornuftigt

> Jeg er da altid åben for andre forslag.

Det var bare en kommentar - Jeg har ikke lige nogen alternativer.
Dog vil jeg råde til at være rimeligt præcis og konkret om de ting man vil
have af resultater og hvad opgaven er. Rigtige svar kræver rigtige
spørgsmål. Noget af arbejdet kan selvfølgelig være i bredere vendinger - "se
på det her" "hvis i nu finder ud af ... så bare" men en del skal være
håndfast for at du ender med at sidde med det du gerne vil have.
Mange bruger studerende fordi de rent faktisk ikke selv har styr på hvad de
vil. "Kig lidt på det her og kom med noget fedt noget jeg kan bruge til et
eller andet".
(jeg tror faktisk osse en del prof. konsulentjobs foregår på samme måde men
det har jeg ikke lige kendskab til)