Ny computer, hvad grafikkort skal jeg valg~
Fra : Kim Frandsen

Dato : 09-11-04 14:14

Hej,

jeg regner med at kobe en ny computer i december/januar, regner med en AMD64
med 1gb ram, hvor hurtig kommer an pa pengepungen.
Men den storste pengesluger er jo helt klart grafikkortet. Jeg har besluttet
mig for at kobe en samlet computer, da jeg har haft darlige erfaringer med
at samle selv, men prisen ryger 4500 kroner op hvis jeg valger f.eks. et
radeon x800xt. Et radeon 9800xt er ca. 1000 kroner billigere. Far man noget
for pengene for de ekstra 1000 kroner? Hvis man f.eks. kun spiller spil i
1024x768, er det nodvendigt med x800xt?

Kim

Fra : iddqd

Dato : 09-11-04 14:38

Kim Frandsen wrote:
> [...]
> for pengene for de ekstra 1000 kroner? Hvis man f.eks. kun spiller spil i

Nødvendigt er vist op til en personlig vurdering, men jeg vil mene at
når du alligevel har pungen fremme så er der ingen grund til at spare de
sidste få %.

Omvendt så vil nogen sikkert mene at du kunne spare en del og købe et
billigere kort end de to du nævner, da du jo alligevel kun vil spille i
1024*768 (hvorfor engentlig den lave opløsning?)

Mvh

Bruno

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 09-11-04 15:20

On Tue, 9 Nov 2004 14:13:33 +0100, "Kim Frandsen" <kimela@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>for pengene for de ekstra 1000 kroner? Hvis man f.eks. kun spiller spil i

Til december/januar så er Nforce4 chipset bundkort ude på markedet, og
det begynder at vælte frem med pci-ekspress grafikkort. Men der er
allerede mange.

Så det er nok ikke et traditionelt agp8x grafikkort, du skal have.

Det må du nok ligesom vente og se.

mvh

John

Fra : Carsten

Dato : 09-11-04 14:40

"Kim Frandsen" <kimela@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
noget
> for pengene for de ekstra 1000 kroner? Hvis man f.eks. kun spiller spil i

De 2 kort er i helt forskellige klasser.
Pris-ydelses-mæssigt kan du sammenligne X800Pro og X800XT.
9800XT er den gamle genration og hold dig fra den.

Kig på X800Pro og 6800GT kortene som giver fornuftig ydelse pr. krone.
De dyreste X800XT og 6800Ultra er for dyre efter min mening.

Se evt.på www.hardwaretidende.dk en ny sammenligning af grafikkort i
1280*1024.

Mvh
Carsten