Brand på AAU.
Fra : anderspj

Dato : 16-05-01 21:15

Nåh, Christina og Rasmus...

I har vist terroristiske religiøse fanatikere på Jeres universitet?

Gudfaderbevares for noget gylle, hvis det virkelig viser sig at VÆRE en
religiøs gruppe.

Jeg troede Millenium-hysteriet, også det religiøse, VAR overstået?

Men Rasmus, du kan sikkert komme til at studere dem sammen med Christina,
mens hun snakker dem til kristen fornuft! ;-D

---

Fra : Live4Him

Dato : 16-05-01 23:06

"anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Nåh, Christina og Rasmus...
>
> I har vist terroristiske religiøse fanatikere på Jeres universitet?
~~~~~~~~~~~~~~
Hvad er der sket ? Fortæl fortæl...

jørgen (den nysgerrige)

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 16-05-01 23:10

"anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> mælte sligt:

>I har vist terroristiske religiøse fanatikere på Jeres universitet?

Du kunne godt have givet et link - jeg anede ikke, hvad du snakkede om -
blev næsten helt nervøs.

<http://www.jp.dk/dbp/internetavisen/aar/artikel&art_id=3342981>

--
Religiøs gruppe bag brand på universitet

En gruppe med religiøs baggrund har taget ansvaret for en brand på
Aarhus Universitet i sidste uge.

I breve til en række mennesker, organisationer og medier erklærer
gruppen "retfærdig krig" mod de mennesker, der begår en "historisk
forbrydelse" ved at arbejde med genteknologi, kloning, transplantation
samt kunstig befrugtning. Det skriver bladet Dagens Medicin på sin
hjemmeside.

I efterforskningen har politiet blandt andet inddraget Politiets
Efterretningstjeneste. Politiet siger, at branden har skabt uro blandt
de ansatte på afdelingen på mikrobial økologi. Endnu kan man ikke
fastslå, om der er tale om et reelt attentat, eller om en eller flere
personer forsøger at slå plat på sagen.

På universitetet kommer branden og truslerne som en stor overraskelse,
skriver Dagens Medicin. Især fordi den ramte afdeling netop ikke
arbejder med genforskning.

Branden opstod tidligt om morgenen den 10. maj. Et lokale udbrændte.
Politiet har endnu ikke kunnet fastslå, om der er tale om en påsat
brand, skriver Dagens Medicin.

/ritzau/
--

Så lad os nu se, om der er noget ved det eller det bare er
plattenslagere. Pt. holder jeg på det sidste - vi har ingen markant

>Jeg troede Millenium-hysteriet, også det religiøse, VAR overstået?

Det tror jeg nu også. Det kunne i øvrigt være interessant at høre, hvad
der er sket med de bevægelser, der havde sat nytåret år 2000 til at være
dommedag. Jeg husker, Christina dækkede en spøjs bevægelse i Tyskland,
der var overbevist om, at alle dens tilhængere ville blive hentet af
rumskibe senest nytårsaften. Det må have været lidt af en nedtur.

NB: AAU er traditionelt betegnelsen for "Aalborg Universitet". De har
AAU logoet på deres hjemmeside (<http://www.auc.dk>), der i øvrigt
plejede at hedde <http://www.aau.dk>, men som blev ændret for at undgå
sammenblanding med Aarhus Universitet, der traditionelt betegnes AU.
Efter at Aalborg Universitet opgav domænet <http://www.aau.dk>, blev det
dog opkøbt af Aarhus Universitet, hvis hjemmeside <http://www.au.dk>,
det nu henviser til. Forvirret? ;) Dertil kan bemærkes, at Aalborg
normalt staver deres navn sådan (altså med "Aa"), medens byen, som
Christina og jeg er bosat i, officielt staver sit eget navn "Århus" (med
bolle-å). I navnet "Aarhus Universitet" er den gamle stavemåde dog
bibeholdt.

Venlig hilsen,

--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-05-01 23:58

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> writes:

> På universitetet kommer branden og truslerne som en stor overraskelse,
> skriver Dagens Medicin. Især fordi den ramte afdeling netop ikke
> arbejder med genforskning.

Hvis ikke de var så tragisk, var det til at hulke af grin over.

> [...]
> Christina og jeg er bosat i, officielt staver sit eget navn "Århus" (med
> bolle-å). I navnet "Aarhus Universitet" er den gamle stavemåde dog

Og for at gøre det mere rodet opfatter vi i Forskningsnettet "AAU" som
Århus Uni og AUC som Aalborg.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 18-05-01 15:48

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev...

> Du kunne godt have givet et link - jeg anede ikke, hvad du snakkede om -
> blev næsten helt nervøs.

Oss' mig!

> [...]
> der var overbevist om, at alle dens tilhængere ville blive hentet af
> rumskibe senest nytårsaften. Det må have været lidt af en nedtur.

*fnis*
Ja, det var Fiat Lux, der holder til i Schwarzwald. De har prøvet det der
med falske dommedagsprofetier nogle gange efterhånden:

http://id-aarhus.subnet.dk/fiat-lux.htm (skrevet november 1999)
http://id-aarhus.subnet.dk/fiat-lux2.htm (skrevet august 2000)

Christina

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 17-05-01 05:37

anderspj <anderspj@post8.tele.dk> wrote:

> Men Rasmus, du kan sikkert komme til at studere dem sammen med Christina,
> mens hun snakker dem til kristen fornuft! ;-D

Der har været tale om en "religøs gruppe". Der har ikke været talt om at
denne gruppe nødvendigvis skulle være kristen.

Der kan være tale om højreradikale bibelfundamentalister, islamister,
satanister - eller for den sags skyld tilhængere af den gamle
aztekerreligion!
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Niels Steg

Dato : 17-05-01 10:18

"Per Erik Ronne" <serse@diku.dk> skrev i en meddelelse
> anderspj <anderspj@post8.tele.dk> wrote:
>

> Der kan være tale om højreradikale bibelfundamentalister, islamister,
> satanister - eller for den sags skyld tilhængere af den gamle
> aztekerreligion!

hvis det er "kristne" er der ikke meget kristent ved dem - d.v.s. de har
INTET forstået af Jesu lære

Niels

Fra : anderspj

Dato : 17-05-01 14:44

Niels Steg <niels.steg@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:DhQM6.147$4e7.5001@news.get2net.dk...
> "Per Erik Ronne" <serse@diku.dk> skrev i en meddelelse

> hvis det er "kristne" er der ikke meget kristent ved dem - d.v.s. de har
> INTET forstået af Jesu lære

Når der tales om "forskere som vil sidde på Guds Trone", synes jeg, det
lugter lidt af Johannes' Åbenbaring og den videre snak om "Guds Skaberværk"
lugter også ret Bibelsk funderet...

Desuden har jeg gennem en kilde hørt at netop Aarhus Universitet (og jeg
beklager navneforvirringen!) er ret polariseret som værende det lokale
universitet for Vestkyst-IM'ere, der vil læse Teologi og som reaktion derpå
også arnested for "Faklen".

Og til sidst: Zeloter har eksisteret til alle tider. Der er jo desværre
mange kristne, heriblandt mange amerikanere, som tilsyneladende ikke kan
skelne Evangeliet fra en terroristisk voldsideologi...Synd for dem!

Anders Peter Johnsen

Fra : Niels Steg

Dato : 17-05-01 15:13

> [...]
kan
> skelne Evangeliet fra en terroristisk voldsideologi...Synd for dem!

Hvorfor er det synd for dem, at de overlader hævn og kamp til Gud?

At advare, er kristent..
at demonstrere kan være kristent
at bede for ufrelste er kristent
at bede om at Guds vilje må ske er kristent.
at sige til folk at den vej de er inde på er forkert i Guds øjne, det er
også kristent

Er brandstiftelse kristent - absolut nej (se evt. Es 50,11)
Er vold kristent - igen nej. (prøv at søge i skriften efter voldsmand /
voldsmænd )

det er lovbrud, og lov skal følges, især af kristne da det er pålagt os
specielt, at lyde myndighederne.

din indstilling er af en sådan karakter, at det skaber krige i Guds
navn.. lad være med det Anders, det er ikke klogt.
Historien giver stadig kristne skylden for den slags tåbeligheder.

Niels

Fra : anderspj

Dato : 17-05-01 15:32

Niels Steg <niels.steg@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:E%QM6.163$4e7.5390@news.get2net.dk...
> [...]
> desværre
> kan
>
> Hvorfor er det synd for dem, at de overlader hævn og kamp til Gud?

De skyder abortlæger!

> [...]
>
> din indstilling er af en sådan karakter, at det skaber krige i Guds
> navn.. lad være med det Anders, det er ikke klogt.

HVAD SNAKKER DU OM?

Er MIN indstilling med til at skabe krige?
Fremtræder JEG som SÅ fanatisk?

Jeg mener selv at være pragmatiker og ikke fanatiker...

> Historien giver stadig kristne skylden for den slags tåbeligheder.

Ja, men så ER de som regel også funderet på at folk, som har begået diverse
ugernerninger selv mener at have trosmæssigt belæg.

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-05-01 15:47

Niels skrev:
> Hvorfor er det synd for dem, at de overlader hævn og kamp til Gud?

Umm.. Tror du ikke, at du misforstår Anders? Som jeg læser det er det
volds-kristne abortlæge-mordere og terrorister han klager sig over.

--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed

Fra : anderspj

Dato : 17-05-01 16:01

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m34rukuj5z.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Umm.. Tror du ikke, at du misforstår Anders? Som jeg læser det er det
> volds-kristne abortlæge-mordere og terrorister han klager sig over.

Det vil jeg da selv virkelig håbe, at han gør!

Hvordan kan han dog komme på den tanke at jeg bifalder den slags?

Anders Peter Johnsen

Fra : Niels Steg

Dato : 17-05-01 19:41

"anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

Beklager jeg læste dit indslag forkert.. kan du mon tilgive mig?

Niels

Fra : anderspj

Dato : 17-05-01 22:34

Niels Steg <niels.steg@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:tQWM6.298$4e7.11236@news.get2net.dk...
> "anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Beklager jeg læste dit indslag forkert.. kan du mon tilgive mig?

Selvfølgelig, jeg blev bare bange for at der var et eller andet, jeg havde
skrevet, som andre ville kunne misforstå i dèn retning.

Anders Peter Johnsen

Fra : Live4Him

Dato : 17-05-01 16:22

Er der ikke en venlig sjæl der vil indvie os andre i hvad i taler om ?

jørgen.

Fra : anderspj

Dato : 17-05-01 17:52

Live4Him <au_536@lite.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e0qdo$hss$1@news.inet.tele.dk...
> Er der ikke en venlig sjæl der vil indvie os andre i hvad i taler om ?
>
> jørgen.

Undskyld, Jørgen, men jeg troede at du havde læst Rasmus' indlæg.

Igår på TV2-Nyherderne kl.22.00 var overskriften at en religiøs bevægelse i
et anonymt brev til rektoren havde påtaget sig ansvaret for en brand i et
mikrobiologisk laboratorium på Aarhus Universitet.

Motivet skulle være "at videnskabsmændende ville sætte sig på Guds Trone.."
og lignende sludder.
--
KH
Anders

Fra : Live4Him

Dato : 17-05-01 19:00

> [...]
> mikrobiologisk laboratorium på Aarhus Universitet.
>
> Motivet skulle være "at videnskabsmændende ville sætte sig på Guds
~~~~~~~~~~~~~
Ok, jeg så TV-Avisen om det. Tilsyneladende er der tale om kun en`person med
en slags paranoia. Helt klart en sociopat. Mine tanker går tilbage til "det
omvendte 7-tal" som have for vane at sprænge telefonbokse i luften - også
dengang var motivet noget sløret.

Håber politiet fanger psykopaten snart. Det kunne jo være sjovt om det var
hans DNA - profil der gjorde udslaget.

jørgen.

Fra : anderspj

Dato : 17-05-01 22:49

Live4Him <au_536@lite.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e13im$ivi$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
> dengang var motivet noget sløret.
>
> Håber politiet fanger psykopaten snart. Det kunne jo være sjovt om det var

Fange vedkommende skal de nok, for det er ikke engang det overdramatiserede
Rigspolititets Rejsehold, men selveste PET som er blevet sat på sagen - med
eller uden skæg og blå briller.

I hvert fald med de allerbedste efterforskningsmæssige muligheder.

Den er vist højt prioriteret, hvilket kun alt for godt kan forstås, da vi
ikke rigtig har tradition for religiøs terrorisme, eller blot terror i det
hele taget.

Jeg vil da håbe at det er en enkelt psykopat, som har skrevet denne
erklæring, og at han i øvrigt intet har med branden at gøre. Problemet er
bare at den ser ud til at være påsat, hvilket som regel ret tydeligt kan
ses.
Og så er der næsten sikkert flere om det. Nogen til at holde vagt og sådan
noget.

Det skulle desværre ikke undre mig om der faktisk har været flere om det.
Folk finder nutildags på de sindssygeste ting at lave hærværk over, bla. de
famøse dyreelskere fra "Dyrenes Befrielsesfront" eller de feminister der
saboterer min Kanal København i sin bedste sendetid!

Hærværk er vist efterhånden blevet et accepteret ideologisk våben hos de
vanvittigste elementer i vort samfund, men man må vist heller gøre noget i
en fart, så ikke det spreder sig og begynder at koste liv eller førlighed
hos levende mennesker. Så er det uanset hvilken gal religion eller ideologi,
man har, hensigten helliger ALDRIG dèn slags midler.

Angående beviserne:
Er der spyt på det frimærke?

Eller fingeraftryk på papiret?

--
KH
Anders Peter Johnsen

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 18-05-01 06:08

anderspj <anderspj@post8.tele.dk> wrote:

> Folk finder nutildags på de sindssygeste ting at lave hærværk over, bla. de
> famøse dyreelskere fra "Dyrenes Befrielsesfront"

Ja, jeg har forlængst foreslået oprettelsen af "Planternes
Befrielsesfront". Modstand mod de afskyelige individer der spiser de
kære planter - okser, der lever af uskyldige planter foretjener intet
andet end selv at blive spist!

Øje for øje, tand for tand .

Fra : anderspj

Dato : 18-05-01 13:27

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1etlbg3.1nyd8wh1if9w0aN%serse@diku.dk...

> [...]
> Befrielsesfront". Modstand mod de afskyelige individer der spiser de
> kære planter - okser, der lever af uskyldige planter foretjener intet

Ha! Men hvad så med de stakkels vegetarer? Skal de så også spises?

Jeg har selv tidligere været inde på ideen om "Nyreligionsfrit miljø nu!"
som pendant til en anden bevægelse...

Anders Peter Johnsen