Firefox
Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 09-11-04 12:30

d'Herre og Damer

Så er Firefox kommet i version 1.0
--
Nyeboe

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 09-11-04 13:18

J.K. Nyeboe <jk@nyeboe.dk> wrote:

> d'Herre og Damer
>
> Så er Firefox kommet i version 1.0

Problemet er bare, at deres serevere er overbelastede: "Connection
refused"

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 09-11-04 23:54

Kaj Christiansen wrote:

> Problemet er bare, at deres serevere er overbelastede: "Connection
> refused"
>
> mvh.
> Kaj.

Har lige hentet FF 1.0 og der er ingen kø lige nu 8845 Kb på 42 sec.
Det er vist et af de hurtigste downloads jeg har prøvet

Henrik Lindskou

Fra : Michael Petersen

Dato : 09-11-04 13:48

J.K. Nyeboe <jk@nyeboe.dk> wrote:

> d'Herre og Damer
>
> Så er Firefox kommet i version 1.0

Nu har der været en masse hype om Firefox og jeg har ikke haft tid til
at sætte mig ind i detaljerne - er der en der lige kan forklare de
væsentligste forskelle/forbedringer i forhold til Safari eks.

Jeg har lige hentet 1.0'eren og umiddelbart synes jeg designet halter
lidt - det mangler lidt lækkerhed og elegance, men det er jo
selvfølgelig smag og behag. Hvad jeg synes er mere generende er at man
tilsyneladende ikke kan importere sine bookmarks mv. fra Safari - eller
hvad? Import-funktionen giver kun mulighed for at importere fra
Netscape/Mozilla.

Mvh, Michael Petersen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 09-11-04 14:10

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> Hvad jeg synes er mere generende er at man
> tilsyneladende ikke kan importere sine bookmarks mv. fra Safari - eller
> hvad? Import-funktionen giver kun mulighed for at importere fra
> Netscape/Mozilla.

Du skal have aktiveret Safaris Debug-menu, så kan du eksportere dine
bookmarks i en html-fil du bagefter kan importere i Firefox.
Brug evt. Onyx <http://www.titanium.free.fr/english.html>
eller Tinkertool <http://www.bresink.com/osx/TinkerTool.html>
til at aktivere debug-menuen.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Michael Petersen

Dato : 09-11-04 14:28

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Du skal have aktiveret Safaris Debug-menu, så kan du eksportere dine
> bookmarks i en html-fil du bagefter kan importere i Firefox.
> [...]

Ok - det vil jeg prøve

Fra : Tom

Dato : 09-11-04 18:19

On 09/11/04 14:09, in article 1gmzlpf.10zw9qp1php6buN%kajc@ofir.dk, "Kaj
> [...]

> Du skal have aktiveret Safaris Debug-menu, så kan du eksportere dine
> bookmarks i en html-fil du bagefter kan importere i Firefox.

Tjek evt også lige op på de mange programmer der kan eksportere bookmarks
fra Safari.. Til f.eks firefox !!!
Hent et af dem ned.. Tryk på eksport -> firefox etcc...
Tager ti sekunder !!
( og så behøves du ikke engang vide hvem debug overhovedet er..)

Fra : Tom Søgaard-Jensen

Dato : 10-11-04 20:49

> [...]
> Tager ti sekunder !!
> ( og så behøves du ikke engang vide hvem debug overhovedet er..)

hvad kunne sådan et program hedde?

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 10-11-04 20:54

Tom Søgaard-Jensen <tomsoegaardNOSPAM@get2net.dk> wrote:

> hvad kunne sådan et program hedde?

F.eks. Safari Bookmark Exporter:
<http://www.macupdate.com/info.php/id/11550>

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 09-11-04 15:53

Michael Petersen wrote:

> Nu har der været en masse hype om Firefox og jeg har ikke haft tid til
> at sætte mig ind i detaljerne - er der en der lige kan forklare de
> væsentligste forskelle/forbedringer i forhold til Safari eks.

Safari bygger på KHTML, som er bruges i Open Sourec browseren Konqueror
på bl.a. Linux. FireFox er en fortsættelse af Mozilla (Netscape), hvor
man har skåret mail, news, composer, IRC m.v. væk. På min Linux-maskine
bruger jeg ofte Konqueror, men når der er bøvl med at vise enkelte
websites, bruger jeg Netscape/FireFox.

Safari virker som en ganske glimrenede browser som du bare skal holde
fast ved, hvis du er glad for den. Men FireFox fylder nok mere i diverse
webstatistikker, fordi fordi den også findes på Windows og Linux m.fl.
Man kan derfor forestille sig at webudviklere (som ikke laver
standard-HTML) vil bruger FireFox som reference; som den der er
næststørst efter IE.

Janus

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 09-11-04 17:04

Janus Sandsgaard <spamthis@janus.dk> wrote:

> [...]
> Man kan derfor forestille sig at webudviklere (som ikke laver
> standard-HTML) vil bruger FireFox som reference; som den der er

Jeg har Safari, Firefox + IE: Årsgaen er, at hvad den ene ikke kan, kan
den anden (måske, hvis kvajpanderne ikke har "programmeret til Windows")

Hverken Safari eller Firefox kan klare f.eks. "tips.dk" - når man vil
spille f.eks. Lotto, og klikker tilføj række, åbnes et nyt vindue, som
ikke fungerer. Til daglig er jeg gladest for Safari (som jeg bl.a.
netbanker med)

så desværre tror jeg vi som macbrugere er nødt til at være ret "alsidige
i vort browservalg"

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 10-11-04 21:41

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> så desværre tror jeg vi som macbrugere er nødt til at være ret "alsidige
> i vort browservalg"

Et træls punkt ved Firefox er at den må nøjes med en gl. java version -
er det ikke 1.3.1, mens Safari kan bruge nyeste version. Jeg kan ikke
huske hvorfor, men mener at fejlen/lukketheden skyldes Apple!?

--
Mvh Martin

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 10-11-04 22:31

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Et træls punkt ved Firefox er at den må nøjes med en gl. java version -
> er det ikke 1.3.1, mens Safari kan bruge nyeste version. Jeg kan ikke
> huske hvorfor, men mener at fejlen/lukketheden skyldes Apple!?

Løsning her:
<http://javaplugin.sourceforge.net/Readme.html>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jesper

Dato : 09-11-04 16:10

J.K. Nyeboe <jk@nyeboe.dk> wrote:

> d'Herre og Damer
>
> Så er Firefox kommet i version 1.0

Det er da længe siden, den udkom på DVD d. 1. oktober 2002

http://laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=102814323167526758
--
There is no place like 127.0.0.1