hvordan flyttes indholdet af mange frames ~
Fra : Dennis Andersen

Dato : 09-11-04 11:49

Jeg har netop siddet og lavet en lille film ved frame-by-frame
animation, men en stor del af tegningen ligger uden for stage
området (dvs i det grå felt uden om stagen).
Jeg ønsker nu at flytte alle mine frames (med animationer i hver)
ind på det hvide stage område. Men det lader til at jeg kun kan
flytte de enkelte frames med indhold hvilket betyder at mine
frames ikke længere ligger præcist oven på hinanden og giver et
flydende resultat.
Det må være muligt at markere alle frames og flytte indholdet på
samme tid, men hvordan gør jeg?? er der nogen der kan
hjælpe.....?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Gert Vous

Dato : 09-11-04 13:41

Dennis Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
> Det må være muligt at markere alle frames og flytte indholdet på
> samme tid, men hvordan gør jeg?? er der nogen der kan
Prøv at lave det hele om til et nyt mc. Dette kan du så trække over
på stage og scalere det eller hvad du nu vil.
Venlig hilsen Gert Vous

Fra : TJ Lunden

Dato : 09-11-04 14:41

Hei,

Under tidslinjen er det en knapp med to blå firkanter, når du har musa over
den står det "Edit multiple frames".

Da er det to haker som kommer opp på toppen. Som beskriver hvilke frames du
vil editere.

Så kan du velge select all. Prøv deg også fram med å låse noen lag, og
selektere noen elementer/keyframes.

mvh
TJ Lunden