Benjamin... 700
Date To Week
Fra : "> Allan

Dato : 09-11-04 10:43

Hej. Jeg sidder og roder med at få lavet en dato om til en uge nummer.

Er der nogle af jer der evt. kan komme med et par fif? Jeg har prøvet
følgende...

Imports System.Globalization
Dim myCI As New CultureInfo("en-US")

Dim myCal As Calendar = myCI.Calendar

Dim myCWR As CalendarWeekRule = myCI.DateTimeFormat.CalendarWeekRule

Dim myFirstDOW As DayOfWeek = myCI.DateTimeFormat.FirstDayOfWeek

DateToWeek = myCal.GetWeekOfYear(Str2Date(dato), myCWR, myFirstDOW)

Som dog ikke virker helt efter hensigten da den returnere 53 ved 31-12-04 -
og 1 ved 1-1-05 ... Disse to dato'er skulle jo gerne ligge i samme uge...

Mvh
Allan

P.S.
Jeg skal senere have fundet datoen for den mandag - man angiver uge for.
Hummn - spændende...
eks... tastes der 53 (går ud fra at vi er i indeværende år) - skal den
svarer 27-12-2004

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-11-04 11:55

"> Allan <" wrote

> Hej. Jeg sidder og roder med at få lavet en dato om til en uge nummer.
> Er der nogle af jer der evt. kan komme med et par fif? Jeg har prøvet
> følgende...

I VB brugte man den her ting

Format(Now(), "ww", vbMonday, vbFirstFourDays)

Mht ugenummer så kan du finde ugen for 1/1 og læg antal dage (uger) til

- Peter

Fra : "> Allan

Dato : 10-11-04 13:42

> I VB brugte man den her ting
>
> Format(Now(), "ww", vbMonday, vbFirstFourDays)

Virker desværre ikke i VB.NET - øv!

> Mht ugenummer så kan du finde ugen for 1/1 og læg antal dage (uger) til

Hummn - nå?!

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 10-11-04 13:44

Allan skrev:
> Virker desværre ikke i VB.NET - øv!

Hvad med at prøve i dk.edb.programmering.dotnet?
Det er den rigtige gruppe for .NET relaterede ting.

-------
Tomas

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-11-04 14:40

"> Allan <" wrote

> Virker desværre ikke i VB.NET - øv!

Nej, men du har ikke defineret "start of week" nogensteder i din kode

> Hummn - nå?!

Ja

Skulle du ikke bruge første dag i ugen ud fra et ugenummer?

- Peter

Fra : "> Allan

Dato : 11-11-04 12:45

> Nej, men du har ikke defineret "start of week" nogensteder i din kode

> Ja
>
> Skulle du ikke bruge første dag i ugen ud fra et ugenummer?

Jo
Men Tomas skriver må jeg hellere hoppe over i .Net gruppen. Troede ellers
man kunne gå stort set direkte fra det gamle VB6.0 miljø til .Net'en... men
nu er jeg efterhånden faldet over en del der forskellige ting der skal gøres
anderledes...

og jo... Jeg står med en uge 40 - og vil gerne have returneret datoen for
den mandag der ligger i uge 40.

Mvh
Allan