ITMS i Danmark
Fra : Christian Bech

Dato : 09-11-04 10:27

Apple har åbenbart ikke opdaget, at ITMS ikke kom til Danmark. Måske
Kenneth Nielsen skal have lidt hjælp til at læse nyhedsbrevene igennem.
Jeg anbefaler en hjemme hos'er. Der plejer ellers normalt at være
grænser for dumheden hos Apple.

Fra Apple eNews:

iPod U2 Special Edition
Begrænset oplag. Kulsort. Som ingen anden. Den nye iPod U2 Special
Edition har et opsigtsvækkende rdt Apple-klikhjul, og p bagsiden er der
autografer fra alle medlemmerne i U2.

Og for at bidrage til nydelsen flger der med iPod Special Edition ogs et
gavekort til iTunes Music Store, som du kan bruge til at spare penge, nr
du kber sættet "The Complete U2", der samler hele 400 U2-sange. Der er
ogs en flot U2-plakat. Et fantastisk tilbud inspireret af et fantastisk
band.
Oplev iPod U2 Special Edition
http://www.apple.com/dk/ipod/u2/

iPod U2-video
Du kommer helt sikkert til at nyde vores nyeste reklame for iPod, der er
en version p 30 sek. og en udvidet version p 2 min. U2 opfrer deres hit
"Vertigo" i reklamen - det kan fs i iTunes Music Store!
Se den nye reklame
http://www.apple.com/dk/itunes/u2/

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-11-04 22:22

In article <christian.bech-C58AB8.10271809112004@news.net.uni-c.dk>,
Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> er en version p 30 sek. og en udvidet version p 2 min. U2 opfrer
> deres hit "Vertigo" i reklamen - det kan fs i iTunes Music Store!

Du skal lige være opmærksom på, at når du klistrer noget ind i
MT-Newswatcher, så fjerner den de fleste æøå´er. Det er lidt
irriterende. Måske skulle man gøre nogen opmærksom på det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-11-04 22:45

In article <news-BED48A.22222109112004@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Du skal lige være opmærksom på, at når du klistrer noget ind i
> MT-Newswatcher, så fjerner den de fleste æøå´er. Det er lidt
> irriterende. Måske skulle man gøre nogen opmærksom på det.

OK, man kan jo lige så godt tage sig sammen. Jeg har netop sendt en
e-mail til Simon Fraser, der passer MT-Newswatcher.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 09-11-04 23:08

> [...]

> MT-Newswatcher, så fjerner den de fleste æøå´er. Det er lidt
> irriterende. Måske skulle man gøre nogen opmærksom på det.

Det var jeg faktisk godt klar over, men da jeg jo ikke kan lave fejl, må
jeg forklare det som en prioritering. Hellere at mange læsere skal
irriteres end at jeg skal bruge to minutter på at stoppe et par ø'er ind.

Er det forøvrigt ikke kan ø og å, den har problemer med? Æ går vist fint
igennem.

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-11-04 00:08

In article <christian.bech-FC289A.23081209112004@news.net.uni-c.dk>,
Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Det var jeg faktisk godt klar over, men da jeg jo ikke kan lave fejl...

Det er en god egenskab at have. Bare det var mig

> Er det forøvrigt ikke kan ø og å, den har problemer med? Æ går vist fint
> igennem.

Jeg kan da lige prøve:

> Er det forvrigt ikke kan og , den har problemer med? gr vist fint
> igennem.

Æ gik ikke igennem her. Jeg har selv haft lignende mistanker, men hver
gang jeg tror, der er et system, så sker der noget andet. Jeg er ikke
sikker på, den gør det ens hver gang. Jeg kan da lige prøve en lille
test: æøåÆØÅ bliver til æøØÅ. Her er det kun å og Æ, der ikke går
igennem. Men i eksemplet, hvor jeg citerede fra dig, gik ø og å ikke
igennem. Er det ikke mærkeligt?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 10-11-04 22:44

In article <news-E0F87F.00082210112004@news.tele.dk>,

> Det er en god egenskab at have. Bare det var mig

Det kommer vel når du bliver overlæge.

> [...]
> test: æøåÆØÅ bliver til æøØÅ. Her er det kun å og Æ, der ikke går
> igennem. Men i eksemplet, hvor jeg citerede fra dig, gik ø og å ikke

Bestemt. Men det får mig ikke til at droppe MT-Newswatcher. Håber bare
det bliver rettet.

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-11-04 23:13

In article <christian.bech-80D57E.22435710112004@news.net.uni-c.dk>,
Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Bestemt. Men det får mig ikke til at droppe MT-Newswatcher. Håber bare
> det bliver rettet.

Næh. Jeg bruger den jo også, så det er et problem, der er til at overse.
Som jeg skrev i et andet indlæg, så har jeg sendt en e-mail om det til
Simon Fraser. Han har dog ikke svaret endnu.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 10-11-04 00:31

> Du skal lige være opmærksom på, at når du klistrer noget ind i
> MT-Newswatcher, så fjerner den de fleste æøå´er. Det er lidt
> irriterende. Måske skulle man gøre nogen opmærksom på det.

Tja, de går fint igennem her til macSOUP , så det er ikke klippe/klistre
den er gal med, men NW's fortolkning af citater, når de skal læses igen.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-11-04 00:39

In article <1gn0emp.1atib4z1utrt6eN%kajc@ofir.dk>,
kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen) wrote:

> Tja, de går fint igennem her til macSOUP , så det er ikke
> klippe/klistre den er gal med, men NW's fortolkning af citater, når
> de skal læses igen.

Er det rigtig?(!) Hvis jeg nu kopierer det, du citerer fra mig ud og
klistrer det ind nedenfor, er alle æ, ø og å så til stede? Se her:

--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 10-11-04 00:53

> Er det rigtig?(!) Hvis jeg nu kopierer det, du citerer fra mig ud og
> klistrer det ind nedenfor, er alle æ, ø og å så til stede? Se her:

Den kunne åbenbart ikke tåle endnu en gang gennem NW. Første og andet
citatlag kører fint igennem, men i et citat af et citat af et citat, så
forsvinder å'erne og de fleste ø'er. æ kommer fint med.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-11-04 01:48

In article <1gn0fh2.a23lgz1enb9vkN%kajc@ofir.dk>,
> [...]

> citatlag kører fint igennem, men i et citat af et citat af et citat, så
> forsvinder å'erne og de fleste ø'er. æ kommer fint med.

Undskyld, men jeg tror altså ikke rigtig på den med citaterne. Der er jo
ikke tale om, at nogle citatlag kører igennem. Alle citatlag kører
igennem. Det er ikke noget problem at lade MT-Newswatcher citere.
Problemet opstår, når man klippe/klistrer eller copy/paste, som det
hedder på engelsk.
Problemet opstår også, hvis jeg f.eks. kopierer noget tekst ud
fra en hjemmeside og klistrer det ind i et indlæg i MT-Newswatcher. Nu
er jeg en perfektionist på det punkt, så jeg sidder troligt og retter
det i hånden. Derfor plejer der ikke at være noget galt med mine indlæg.
I hvert fald ikke, hvad æøå angår. Du kan se, at citatet fra dit indlæg,
som er gengivet ovenfor, er gået fint igennem, uden jeg har ændret
noget. Nedenfor prøver jeg at kopiere den samme tekst direkte fra dit
indlæg. Prøv at se forskellen:

"Den kunne benbart ikke tle endnu en gang gennem NW. Frste og andet
citatlag krer fint igennem, men i et citat af et citat af et citat, s
forsvinder 'erne og de fleste 'er. æ kommer fint med."
--
Venlig hilsen
Henrik Münster