1920x1200 over DVI
Fra : Esben

Dato : 09-11-04 10:09

Jeg søger et AGP grafikkort i til 1000-2000 kr. som kan vise
1920x1200@52-60hz over DVI. Jeg ved at deciderede dual link kort kan gøre
det, men de koster. Mange kort kan, så vidt jeg kan læse på nettet, vise
opløsningen med reduced blanking over single link, men ikke nogen af dem jeg
har prøvet(fx Asus V9570). 3D-hastighed er underordnet.

--
Esben

Fra : Sune Salminen

Dato : 09-11-04 19:56

Esben wrote:
> [...]
> nettet, vise opløsningen med reduced blanking over single link, men
> ikke nogen af dem jeg har prøvet(fx Asus V9570). 3D-hastighed er

Det lyder som sådan noget et Matrox kort kan.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Esben

Dato : 09-11-04 22:49

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder som sådan noget et Matrox kort kan.

Ingen af de gængse Matrox kort ser ud til at supportere det :(

--
Esben

Fra : MAT

Dato : 10-11-04 11:46

> Ingen af de gængse Matrox kort ser ud til at supportere det :(

Det er korrekt at Matrox officielt kun understøtter DVI op til 1600x1200. Se
bl.a. Matrox Millennium P750
http://www.matrox.com/mga/products/mill_pseries/p750.cfm. Se en lignende
diskussion på
http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?mode=hybrid&t=39465. Der
findes en smutvej jf. http://hardware.mcse.ms/message97353.html , hvor man
mig bekendt også skal nedjustere farvekvaliteten til 16 bit.
Apple anvender dog DVI 1920x1200 til deres 23" skærm jf. bl.a.
http://www.apple.com/dk/displays/specs.html og måske du kan finde en løsning
den vej rundt.

Venligst

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 09-11-04 23:39

"Esben" <esben@gruf.LAND> writes:

> [...]
> opløsningen med reduced blanking over single link, men ikke nogen af dem jeg
> har prøvet(fx Asus V9570). 3D-hastighed er underordnet.

Givet at max frekvensen for DVI er 165MHz, så tror jeg at det er
svært/umuligt at opnå det du vil, og samtidig overholde DVI
standarden for en single-link DVI kanal.

Kai

Fra : Esben

Dato : 16-11-04 23:26

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> Givet at max frekvensen for DVI er 165MHz, så tror jeg at det er
> svært/umuligt at opnå det du vil, og samtidig overholde DVI
> standarden for en single-link DVI kanal.

Det blev et Radeon 9600XT med driveren sat til Reduced DVI frequency.

--
Esben