ToldSkat gebyr
Fra : Bjarne Ørvad Knudsen

Dato : 09-11-04 00:12

Er jeg den eneste der synes at et gebyr på 800 kr. for at indsende moms for
sent er højt?

Mvh.

Bjarne

Fra : BB

Dato : 09-11-04 07:41

Ja - du kan da bare betale i tide.
Vi andre lovlydige samfundsborgere kan da ikke bare vente på at du - og
sikkert andre - smøler med betalingerne.

BB

Fra : H.S.

Dato : 09-11-04 10:12

"Bjarne Ørvad Knudsen" <bjarne@36456788.dk> skrev i en meddelelse
> Er jeg den eneste der synes at et gebyr på 800 kr. for at indsende moms
for
> sent er højt?

Det er dyre lærepenge, helt sikkert.

Får du ikke en mail fra T&S med "nu er det på tide at afregne moms" ?

Fra : KHJ

Dato : 09-11-04 11:05

Bjarne Ørvad Knudsen wrote:
> Er jeg den eneste der synes at et gebyr på 800 kr. for at indsende
> moms for sent er højt?
>
> Mvh.
>
> Bjarne

Så må der da være et inkassogebyr på også. Husk på, at T/S har deres egen
foged, hvortil restancer overgives omgående til det, der juridisk kaldes
"videre foranstaltning". Jeg har nu hørt fra kompetent side, at de ikke
bider hovedet af en, hvis man ikke bare lader stå til.
KHJ

Fra : Carsten Holck

Dato : 09-11-04 12:06

KHJ wrote:

> [...]
> juridisk kaldes "videre foranstaltning". Jeg har nu hørt fra
> kompetent side, at de ikke bider hovedet af en, hvis man ikke bare
Korrekt - for en del af "dummebøderne" er der en "dog ikke hvis det er 1.
gang indenfor 2år" klausul, men man skal _altid_ reagere straks man modtager
opkrævningen.

--
/carsten

Fra : Pleth

Dato : 10-11-04 20:10

"Carsten Holck" <cholck@malling.invalid> skrev i en meddelelse

> Korrekt - for en del af "dummebøderne" er der en "dog ikke hvis det er 1.
> gang indenfor 2år" klausul, men man skal _altid_ reagere straks man
> modtager
> opkrævningen.

Netop. Så det kræver bare at alle selvstændige ikke er frække nok til at
tage sig en ferie!

Plet

Fra : Lasse Madsen

Dato : 10-11-04 17:09

Hvis T&S må tage de 800kr må man så ikke som virksomhed selv pålægge sine
kunder samme gebyr ?

m.v.h.
lasse

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-11-04 18:58

> Hvis T&S må tage de 800kr må man så ikke som virksomhed selv pålægge sine
> kunder samme gebyr ?

Nej, der er forskel på offentlige instanser og private virksomheder.
Kommuner osv. kan sagtens tage rykkergebyrer på f.eks. 250 kr., medens en
privat virksomhed kun kan kræve gebyrer på 100 kr. inkl. moms.

--
Mvh. Jesper

Fra : Petersen_Michael

Dato : 11-11-04 22:05

In news:ZKNkd.63519$Vf.3155837@news000.worldonline.dk,
Jesper Nielsen <jn@nielsenit.invalid> wrote:

> [...]
> Kommuner osv. kan sagtens tage rykkergebyrer på f.eks. 250 kr.,
> medens en privat virksomhed kun kan kræve gebyrer på 100 kr. inkl.

Der er _ikke_ moms på rykkere (Info fra min lokale told & skat mand)
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Peter

Dato : 11-11-04 22:22

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4193d405$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

[klip]

> Der er _ikke_ moms på rykkere (Info fra min lokale told & skat mand)

Enig. Der er ikke moms på rykkergebyret i henhold til Renteloven.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : KHJ

Dato : 12-11-04 00:43

Peter wrote:
> [...]
> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Enig. Der er ikke moms på rykkergebyret i henhold til Renteloven.

Der står bl.a. ellers her:

§ 9 b. stk. 2 Der kan kræves et rykkergebyr på Højst kr. 100,- inkl. moms.
KHJ