Hi-lux
Fra : Aragorn25

Dato : 08-11-04 23:38

Skal kigge på en hilux fra 97 imorgen.

Fik af vide at diesel pumpen var skruet ned før syn, for at den skulle have
lavere co2 tal.
Og efter nedskrugningen skulle den køre 14km pr. ltr, kan det passe?
Og dog skulle den selvfølgelig køre langsommere.
Hvordan stiller jeg den på plads igen, så pumpen står efter
fabriksindstillingerne, er det noget man selv kan gøre? eller, skal der er
mekkaniker til=?

Der er ikke andet at kigge på end rust på de toy taer vel? jeg mener sådan
een 2.4D der har 230.000 på klokken, skulle stadig have nogle km ikke?
Den skulle ikke spilde/bruge olie
Nogle råd til hvad jeg skal passe på?

Nogen der kender til fabriks-dataerne på den? antal HK? liter antal i tank?
km pr liter?

Hvornår skal jeg bruge 4hjulstrækket?
Er det en god ide at bruge 4hjulstræk, når man sætter en trailer på med en
totaltvægt på 500kg? Bruger den MEGET mer benzin på 4WD?

Hvordan tjecker jeg om bagakslen er i orden? hvordan tjevker jeg
4hjulstrækket, og alt er ok?

Jeg elsker den bil, har snakket om den længe, nu så jeg lige topgear med
kæresten, der havde de gang i at smadre en rød hilux, og den holdte til
VIRKLIG meget, efter udsendelsen var vi begge enige om, NU skulle det fanme
være

Kommer fra en fiat punto, så jeg glæder mig til at sætte mig i den grandebil

Mvh

Dennis

Fra : LD

Dato : 09-11-04 00:43

> [...]
> kæresten, der havde de gang i at smadre en rød hilux, og den holdte til
> VIRKLIG meget, efter udsendelsen var vi begge enige om, NU skulle det

Du skal lige være opmærksom på at de har ødelagt den over to afsnit,
så vidt jeg husker. Ét hvor de ødelægger den, et andet hvor de sætter
den op på et højhus som de efterfølgende sprænger i luften.
Klippet og et par andre kan downloades fra deres hjemmeside:
http://www.bbc.co.uk/topgear/downloads/

Og så blev det første af de nye afsnit sendt på BBC Prime idag.
Det bliver genudsendt søndag aften :)

Fra : Paw Jensen

Dato : 09-11-04 06:50

> Hvornår skal jeg bruge 4hjulstrækket?
> Er det en god ide at bruge 4hjulstræk, når man sætter en trailer på med en
> totaltvægt på 500kg? Bruger den MEGET mer benzin på 4WD?

4 WD er KUN til sne, sjap og mudder.
Det må ALDRIG bruges på tør vej, uanset hvad.

Hvis du kører med friløbsnavene til, bruger den lidt (ca. 25%) mere
brændstof, ifølge mine erfaringer med en 1997 model.

Fra : TG4600

Dato : 09-11-04 07:23

"Paw Jensen" <Nospam@nomail.dk> wrote in message

> 4 WD er KUN til sne, sjap og mudder.
> Det må ALDRIG bruges på tør vej, uanset hvad.

+ grus, i det hele taget "løst" underlag

> Hvis du kører med friløbsnavene til, bruger den lidt (ca. 25%) mere
> brændstof, ifølge mine erfaringer med en 1997 model.

25% det lyder godt nok af meget, mine erfaringer er at friløbsnavene stort
set ikke øger/mindsker forbruget, dvs. maks. 5-10%. Men det er MEGET
vigtigt, hvis der er friløbsnav, at motionere dem jævnligt. Det er set alt
for tit at folk er så glade for deres friløb, at det hele ruster sammen, og
derfor bliver ødelagt når det endelig skal bruges. Mit råd i den forbindelse
vil være at koble friløbet fra mindst en gang pr. uge, og køre en ikke alt
for kort tur. Da jeg kørte 4wd'er havde jeg vænnet mig til at motionere
mekanikken hver mandag til og fra arbejde (140 km), og jeg havde ikke
problemer med det.

Ellers god fornøjelse, og husk når du skal ud at køre glatførekørsel at,
selvom 4WD giver dig en fornemmelse af at bilen står godt på vejen, så kan
du ikke bilen ikke overføre ret meget mere bremsekraft til en glat vej end
en almindelig 2WD'er. og på en 97'er er der vel heller ikke ABS?

Fra : Aragorn25

Dato : 09-11-04 10:48

Nej 97 modellen har ikke ABS, det er basalt samme model som 88modellen. det
var først i 98 den nye kom, og dermed også straffeafgiften som stinker!

Hvad er friløbsnavene nu fornoget? jeg trode bare jeg skulle kigge på 4WD
mekanikken, men nu kommer i med flere tilng

Hvor downloader i det kli´P? eller kan man kun se det i realplayer?

mvh
Dennis