Indpresningsdybder, ET
Fra : C. Caspersen

Dato : 08-11-04 23:14

Hej Gruppe

Hvor finder jeg indpresningsdybden på en standard Almera N16 ? Og nej, ikke
www.dkfritidbil.dk

/Caspersen

Fra : Aksel

Dato : 08-11-04 23:44

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe
>
> Hvor finder jeg indpresningsdybden på en standard Almera N16 ? Og nej,
> ikke
> på www.dkfritidbil.dk
>
> /Caspersen

http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm

Hilsen Aksel

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 08-11-04 23:57

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev :

>http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm

Tjaehhh - det er vist den samme liste som ligger på
http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/faelge/Boltcirkel.htm

(eller rettere sagt, gaflet samme sted fra)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-11-04 02:21

> [...]
> Hej Gruppe
>
> Hvor finder jeg indpresningsdybden på en standard Almera N16 ? Og nej,

Jeg fandt det i Lemmerz 2001 katalog over stålfælge, der står for N16:

Dimension 6Jx15
Nav 66,0
PCD 4x114,3
Offset 45,0

Med venlig hilsen Kim

Fra : C. Caspersen

Dato : 09-11-04 20:27

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fandt det i Lemmerz 2001 katalog over stålfælge, der står for N16:
>
> Dimension 6Jx15
> Nav 66,0
> PCD 4x114,3
> Offset 45,0

Fantastisk, tak for det! Hvad betyder det så, når man sætter en fælg med
offset 40 på en bil, der som standard har offset 45 ?

/Caspersen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 10-11-04 11:20

> [...]
>
> Fantastisk, tak for det! Hvad betyder det så, når man sætter en fælg med
> offset 40 på en bil, der som standard har offset 45 ?

Det betyder at du ændre bilens sporvidde med 10 mm i alt, hvilket mig
bekendt er inden for lovens rammer. Teoretisk betyder det jo også at bilens
køreegenskaber ændres og at belastningen er hårdere på
undervognskomponenterne, hvor meget det er i praksis har jeg ikke den
fjerneste ide om. Du KAN risikere at komme i karambolage med skærmkanterne
eller undervognskomponenter, specielt hvis det drejer sig om bredere dæk.

Med venlig hilsen Kim