Ram til iBook G3
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-11-04 21:11

Hvilken type ram skal jeg putte i min kærestes iBook - og hvad skal jeg
betale for det?

iMac G3
Hvid
en af de første generationre, ca 400 Mhz.

Janus

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-11-04 21:28

Janus Sandsgaard wrote:

> iMac G3
> Hvid
> en af de første generationre, ca 400 Mhz.

Arg. Jeg mener selvfølgelig

i*Book* G3
Hvid
en af de første generationer, ca. 400 Mhz.

Janus

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-11-04 22:22

In article <418fd690$0$33744$14726298@news.sunsite.dk>,
Janus Sandsgaard <spamthis@janus.dk> wrote:

> Arg. Jeg mener selvfølgelig
>
> i*Book* G3
> Hvid
> en af de første generationer, ca. 400 Mhz.

Jeg plejer bare at søge hos Crucial, hvis jeg er i tvivl:

<http://www.crucial.com/eu/index.asp>

De hvide iBook startede da vist ved 500 MHz. Så vidt jeg kan se, er det
almindelig 144 pin SODIMM SDRAM på 100 MHz, og 133 MHz passer
selvfølgelig også. Sjovt nok tager Crucial lidt over ¤100 for både et
256 og et 512 MB modul. Og 512 MB modulet er et par ¤ billigere.
Alligevel angives 256 MB modulet som det mest populære. Det er godt nok
CL=3, hvor det andet er CL=2, hvad det så betyder. Men de skulle begge
passe.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 09-11-04 15:33

Henrik Münster wrote:

> Jeg plejer bare at søge hos Crucial, hvis jeg er i tvivl:

Tak for tippet. Køber du også derfra, eller kan du aller andre anbefale
en dansk forhandler? Vil måske foretrække at købe på dansk postordre
ellre andt, hvor jeg ikke er i tvivl om den endelige pris med told og
sager - eller er jeg bare lidt for morfar-agtig på dét punkt?

Janus

Fra : Walther

Dato : 09-11-04 17:37

In article <4190d4ec$0$33745$14726298@news.sunsite.dk>, Janus
> [...]

> ellre andt, hvor jeg ikke er i tvivl om den endelige pris med told og
> sager - eller er jeg bare lidt for morfar-agtig på dét punkt?

For et års tid siden købte jeg ved shg.dk.

(Hvis du har råd så køb 512, jeg sidder og ærger mig over at jeg kun
købte 256)

mvh,
walther

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 09-11-04 20:08

> [...]

> ellre andt, hvor jeg ikke er i tvivl om den endelige pris med told og
> sager - eller er jeg bare lidt for morfar-agtig på dét punkt?

Priserne i Crucials europæiske web-store gælder indenfor EU, så der er
ingen ekstra told. Og kursen på Euro/Krone er jo ret stabil...
Og så er de normalt hurtigere end selv danske postordrefirmaer: Sidst
havde jeg ram'en to dage efter, og forrige gang var det dagen efter jeg
havde bestilt.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-11-04 21:30

> [...]

> postordre ellre andt, hvor jeg ikke er i tvivl om den endelige pris
> med told og sager - eller er jeg bare lidt for morfar-agtig på dét

Jeg har godt nok aldrig købt hos Crucial, men jeg ville ikke betænke mig
på det. Jeg har for nylig købt RAM helt over i USA hos Other World
Computing, men det var mere fordi, jeg skulle have noget andet samtidig.
Det bliver for dyrt i fragt at købe i USA, hvis man bare køber et enkelt
RAM-modul. Priserne er ellers lave i USA pga. den lave dollar-kurs.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster