Skærme
Fijala 3554
LG L1910S v L1915S
Fra : Finn

Dato : 08-11-04 19:48

Hvad er den generelle forskel på ovenstående skærme?
Jeg har set der er mange som er godt tilfredse med deres L1910S men er
L1915S ikke bedre (mindre responstid og større kontrast)?

Mvh
Finn I

Fra : JSH [9800]

Dato : 08-11-04 21:47

"Finn" <f12@minemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har set der er mange som er godt tilfredse med deres L1910S men er
> L1915S ikke bedre (mindre responstid og større kontrast)?

Prøv at se en sammenligning her:

http://dk.pricerunner.com/computing/peripherals/monitors/details?saved_products=0%2C223422%2C187849&c_223422=223422&c_187849=187849

Fra : Finn

Dato : 08-11-04 21:54

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at se en sammenligning her:

Jo men hvad er bedst? Ved 1915 står der Active Martice - betyder det noget?

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 09-11-04 09:01

On Mon, 8 Nov 2004 19:47:55 +0100, "Finn" <f12@minemail.dk> wrote:

>Hvad er den generelle forskel på ovenstående skærme?
>Jeg har set der er mange som er godt tilfredse med deres L1910S men er
>L1915S ikke bedre (mindre responstid og større kontrast)?

http://www.prad.de/guide/hersteller132.html

1915s er med TN panel

1910s er med s-ips panel

Så 1910s er klart at foretrække.

mvh

John

Fra : Dorte.Holm

Dato : 09-11-04 14:41

> http://www.prad.de/guide/hersteller132.html

> [...]

Er det så uden betydning at den har 25 ms?

Mvh Steen Jensen

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 09-11-04 15:29

On Tue, 9 Nov 2004 14:40:42 +0100, "Dorte.Holm"
<dorte.holm@kvalitetsmaleren.Nospam> wrote:

>Er det så uden betydning at den har 25 ms?

Det siges der, ja.

Jeg spiller faktisk ikke.

Responstiden er en sum af åbne-tid og lukke-tid. S-ips har en kortere
lukketid.

Læs evt. mere i denne lange artikel:
http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/lcd-guide.html

bare fra side 19 og ud.

Spørgsmålet 1910 kontra 1915 var også oppe at vende den 24/10 i tråden
LG-L1910s

Der er også en norsk LCD guide her:
http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8623

mvh

John

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 09-11-04 15:53

Man kan vel konkludere, at du må se de 2 skærme, før du vælger. Teste
dem i forretningen med et spil, hvis det er muligt.

John

Fra : Finn

Dato : 09-11-04 20:24

"JK (at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> skrev i en meddelelse