Mest til video, lidt til spil?
Fra : T

Dato : 08-11-04 17:55

Hej gruppe!

Jeg ved, der er mange der søger anbefalinger her, når de skal købe nyt
skærmkort. Jeg har også læst mange indlæg i gruppen, men håber
alligevel, nogen har lyst til at vejlede mig lidt. Helst med lidt egne
erfaringer og ikke kun opremsning af internetgenveje

Jeg har lige bygget en ny pc, P4 2,8 GHz, 1 Gb ram, 8x AGP og satte
det gamle skærmkort i til en begyndelse. Det er et 4 Mb Diamond Viper
330 PCI, så der er et stort potentiale for forbedringer!

Muligvis er den optimale løsning 2 kort, det ene specielt til video og
det andet til Windows og spil. Jeg spiller kun meget lidt, det skal
dog kunne magte Prince Of Persia Sands Of Time og de nyeste store
eventyrspil. Billedkvaliteten i Windows skal være knivskarp og perfekt
til billedbehandling.

Pc'en skal kunne fungere som videomaskine med Timeshift og
Picture-In-Picture. Optagelse fra linjeindgang (VCR) og fællesantenne
(tuner med tekst-tv nødvendig) i dvd-kvalitet. Redigering og
afspilning af mpeg-2, evt. også mpeg-4.

For at forenkle det lidt, har jeg valgt at holde mig til kort baseret
på ATI-processorer. Prince SOT kræver minimum Radeon 8500, jeg aner
ikke om det i virkeligheden er nok.

HighTech (HIS) har et All-In-Wonder med 128 Mb ram, Radeon 9600 Pro og
tv-tuner. Er sådan noget værd at satse på?

Eller bør jeg kombinere f.eks. et Hauppauge tv-kort og et billigt
spilkort, Radeon 9250 eller 9550?

Endelig må det være støjsvagt, helst helt uden blæsere.

Prisniveau 1.000 - 1.500 kr. i alt, hvis det er realistisk. Pengene
skal ikke bruges i framerate-kapløbet, så hellere en lækker tv-del,
men de nævnte spil skal selvfølgelig kunne afvikles, så må prisrammen
om nødvendigt udvides.

På forhånd tak for alle bidrag!

Husk at rette e-mailadresse!
--