Koder Citroen Xsara
Fra : Ole Kløvborg Mikkels~

Dato : 08-11-04 17:36

Hej Derude
Jeg har lige købt en Citroen Xsara 2.0 Exclusive stcar. fra 2000.Jeg har
købt den privat hvor den tidligere ejer var en ældre billist som var blevet
syg. I instuktionsbogen har jeg læst at der skulle medfølge et kodekort, men
som den tidligere ejer havde mistet. Jeg har kontaktet citroen hvor bilen
var købt og fået følgende koder : Et sikkerhedskodekortnr. nøglenr. og et
Fabriks Pr.Nr er der nogen der ved hvad disse koder dækker. Jeg kunne godt
tænke mig en ekstra fjernbetjening til lås og startspærre til konen, kan det
kun gøres gennem Citroen som sikkert er dyrt, eller kan man få lavet det
uorginalt
Ole

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 09-11-04 00:11

Ole Kløvborg Mikkelsen wrote:
> [...]
> kun gøres gennem Citroen som sikkert er dyrt, eller kan man få lavet det

Sikkerhedskode skal bruges ved kodning af nye nøgler i bilens
startspærre og ved hvisse opdateringer.
Nøglenummer er det "mønster" metalnøglen er skåret i
PR nr er bilens produktionsdato, skal hyppigt bruges ved bestilling af
reservedele.

Både startspærre og sender skal kodes ind i bilens computer af en
Citroen test computer = aut. værksted

--
Keld Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 09:30

On Mon, 8 Nov 2004 17:35:46 +0100, "Ole Kløvborg Mikkelsen"
<1HXkloevborg@mikkelsen.mail.dk1HX> wrote:

> [...]
>kun gøres gennem Citroen som sikkert er dyrt, eller kan man få lavet det

Sikkerhedskodekortet indeholder en kode, som skal læses ind i
værkstedets computer for at denne overhovedet kan komme i kontakt med
bilens startspærre. De to andre mener jeg dækker over hhv. nøgletype
og selv skæringen, men jeg har dem ikke lige ved hånden.
En ny nøgle koster knap 1000 kr hos Citroen og kan leveres på 8-14
dage, men det kræver altså, at du har de nødvendige kort. Husk at have
alle nøgler til bilen med, når den nye skal programmeres. Alle nøgler
skal omprogrammeres i den forbindelse, ellers virker de ikke - det var
den forklaring vi fik.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 09:40

> [...]
> alle nøgler til bilen med, når den nye skal programmeres. Alle nøgler
> skal omprogrammeres i den forbindelse, ellers virker de ikke - det var

Så har Ford da været lidt mere "smarte". Her kan man SELV programmere nye
nøgler, man skal bare have den røde masternøgle som man selvfølgelig passer
godt på

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 10:12

On Tue, 9 Nov 2004 09:39:30 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Så har Ford da været lidt mere "smarte". Her kan man SELV programmere nye
>nøgler, man skal bare have den røde masternøgle som man selvfølgelig passer
>godt på

Det virker mere fleksibelt, helt sikkert. Jeg tror nok, Fiat gør det
på samme måde. Men uanset hvad, skal "man" til at lære, at bilen ikke
er komplet uden masternøgle eller div. kodekort. Det ved "man" ikke i
dag.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI