Link til allle urter osv
Fra : Tonny Eskesen

Dato : 16-05-01 20:30

Hæi folkens
Hvor mon der er en dansk (helst) side med beskrivelse og anvendelse af alle
urter lige fra Asparges og blåbær over mælkebøtter og nælder til ø og å ??

Eller er det bare mig der ikke har set ordentlig efter ??

hamselv herfra

Fra : /arcana

Dato : 16-05-01 08:49

"Tonny Eskesen" <hamselv@privat.dk> wrote in message

> Hvor mon der er en dansk (helst) side med beskrivelse og anvendelse af
alle
> urter lige fra Asparges og blåbær over mælkebøtter og nælder til ø og å
??

Nix - du må selv på biblioteket.

/arcana
http://www.phyton.dk/urter

Fra : Erik Gotfredsen

Dato : 18-06-01 08:29

prøv www.odont.au.dk/libkerb2/index.htm
der er da noget af det du søger
mvh
Erik Gotfredsen

Fra : Rado

Dato : 18-06-01 17:05

On Mon, 18 Jun 2001 09:28:57 +0200, "Erik Gotfredsen"
<egotfred@odont.au.dk> wrote:

>prøv www.odont.au.dk/libkerb2/index.htm
>der er da noget af det du søger

Eller var - jeg får en HTTP 404 - File not found...

--
Rado

"Panta rei"

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 18-06-01 23:44

I indlægget <mj9sitspclv7dn80lphhfht7o8o5r1furv@4ax.com>
dateret 18 Jun, forfattede Rado:

>Eller var - jeg får en HTTP 404 - File not found...

Nej, der er en lille dastefejl:

http://www.odont.au.dk/libherb2/index.htm

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed

Fra : Ulriis

Dato : 21-06-01 00:19

Spændende side, men hvor troværdig er den?

Et eksempel:

Hasselurt optræder både som kræftfremkaldende og kræftforebyggende middel.
Så kan man jo selv vælge

Fra : /arcana

Dato : 21-06-01 20:00

"Ulriis" <ulriis1@hotmail.com> wrote in message

> Spændende side, men hvor troværdig er den?
> Et eksempel:
> Hasselurt optræder både som kræftfremkaldende og kræftforebyggende middel.
> Så kan man jo selv vælge

Visse sorter hasselurt indeholder det carcinogene stof cis-iso-asaron. Dette
gælder ikke den sort (var. mandschuria), som bruges i trad. kinesisk
medicin.

Den kræftforebyggende virkning som hævdes, er efter hvad jeg ved fri
fantasi.

/arcana

Fra : jensop

Dato : 27-06-01 11:18

Det ser ud som om, at udsagn om både som kræftfremkaldende og
kræftforebyggende stammer fra samme bog.
Der er refereret til kilden:

Erik Bruun og Budde Christensen:
Klassiske Lægeplanter;
Gads Forlag, København 1999
ISBN 87-12-03076-7
Side 54

LiberHerbarumII er blot en samling af udsagn fra div. anerkendte
publikationer, der er ikke taget stilling til om udsagnene er sande eller
falske. Du kan ud for 'sygdommen' se hvilke kilder det er angivet i, samt
hvor enige disse kilder er.
Da det pågældende udsagn endnu er under indtastning, er det ikke medregnet i
enighedsprcenten

--
/Jens Ole Pedersen
__________________________

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 21-06-01 12:23

I indlægget <s8aY6.540$MT.50348@news000.worldonline.dk>
dateret 21 Jun, forfattede Ulriis:

>Spændende side, men hvor troværdig er den?
>
>Et eksempel:
>
>Hasselurt optræder både som kræftfremkaldende og kræftforebyggende middel.
>Så kan man jo selv vælge

Well, nogen sværger jo til: Similia similibus currentur.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed
Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
..... A friend: someone who likes you even after they know you.