Træpille/stoker forum
Fra : Flemming

Dato : 08-11-04 11:01

Pilleklubben er efterhånden ved at være useriøs, en pengemaskine og i lommen
på annoncørerne

Der er gratis medlemskab og forums på www.stokerklubben.dk
www.biobraendsel.dk og www.biopriser.dk

Problemet er hvis der er for mange steder hvor vi kan "snakke sammen" vil
vi være fordelt på disse steder

Kunne der evt. laves en nyhedsgruppe med temaet "alternativ energi"

Har nogen en mening om dette?

Fra : H.S.

Dato : 08-11-04 12:36

"Flemming" <kaeret@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Kunne der evt. laves en nyhedsgruppe med temaet "alternativ energi"
>
> Har nogen en mening om dette?

Jeg synes da ideen er god, og vil da gerne støtte forslaget.

Men giver det desværre ikke mange chancer, da de folk som 'er udpeget' til
at vurdere ny grupper, i mini øjne er en flok magtbegærlige, snævertsynede
kværulanter. Det er hårde ord, men desværre min erfaring

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-11-04 12:52

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> wrote in message
> [...]
> at vurdere ny grupper, i mini øjne er en flok magtbegærlige, snævertsynede
> kværulanter. Det er hårde ord, men desværre min erfaring

Kunne måske laves som en gruppe under dk.teknik, kunne måske hedde
"dk.teknik.varme"

Hvem laver en OTD ?

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Morten Guldager

Dato : 08-11-04 13:28

2004-11-08 Christian B. Andresen wrote

> "H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> wrote in message

> Kunne måske laves som en gruppe under dk.teknik, kunne måske hedde
> "dk.teknik.varme"

Måske dk.teknik.energiproduktion?

Så får vi vindmøllerne med, og vi har ikke afgrænset os til private
anlæg.

Oliefyrene er ligeledes velkomne i gruppen.

I OTD'en skal vi nok eksplicit skrive at gruppen ikke er til
diskution af rent politisk spørgsmål. (hvorfor er der afgift på olie)

/Morten

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-11-04 13:34

"Morten Guldager" <spamtrap@mogul.dk> wrote in message
> 2004-11-08 Christian B. Andresen wrote

> Måske dk.teknik.energiproduktion?
>
> Så får vi vindmøllerne med, og vi har ikke afgrænset os til private
> anlæg.

Det vil jeg også gerne støtte, jeg har også en lille 10 kW husmandsmølle.

> Oliefyrene er ligeledes velkomne i gruppen.
>
> I OTD'en skal vi nok eksplicit skrive at gruppen ikke er til
> diskution af rent politisk spørgsmål. (hvorfor er der afgift på olie)

Enig.

Fra : Peter Mejer

Dato : 08-11-04 18:17

> "Morten Guldager" <spamtrap@mogul.dk> wrote in message

> til
> snævertsynede

> Det vil jeg også gerne støtte, jeg har også en lille 10 kW husmandsmølle.

Mon du kan give mig et hint til links om sådanne møller, herunder også
lovgivning m.m.?.

Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-11-04 08:29

"Peter Mejer" <peter.mejer@mail.dk> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> udpeget'

> Mon du kan give mig et hint til links om sådanne møller, herunder også
> lovgivning m.m.?.

Nej, da jeg kun har været ejer af en i 1½ uge, og den virker tilmed ikke for
tiden.
Men det er da planen at den skal laves.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 09-11-04 12:46

www.calorius.dk

Mvh

Jesper.

Fra : Rasmus

Dato : 08-11-04 16:10

> [...]
>
> I OTD'en skal vi nok eksplicit skrive at gruppen ikke er til
> diskution af rent politisk spørgsmål. (hvorfor er der afgift på olie)

Lyder som en rigtig god ide, jeg er selv ny med brændeovn, og er lidt ked af
at mange spørgsmål herom hurtigt forsvinder/dør ud i mængden !!

Fra : Omnolog HMH

Dato : 08-11-04 17:37

Jordvarme?
Varmepumpe-systemer?

Jeg vil gerne høre mere og udveksle erfaringer, også m stokerfyr.

Fra : Morten Guldager

Dato : 08-11-04 20:00

2004-11-08 Morten Guldager wrote
> 2004-11-08 Christian B. Andresen wrote

> Måske dk.teknik.energiproduktion?

Her er et Forslag til en OTD (FOTD). Har jeg glemt noget?
Hvis I ikke tilføjer noget sender jeg den til
dk.admin.opslag en gang i morgen.

1. Emne:
Energiproduktion

2. Beskrivelse:
1 2 3 4 5 2 6
123456789012345678901234567890123456789012345678901234567890
Diskussion af tekniske aspekter ved energiproduktion

3. Fundats:
Denne nyhedsgruppe er til erfarings og ide udveksling
omkring tekniske aspekter ved energiproduktion.
Både privat og kommerciel energiproduktion er velkommen
i gruppen.
Eksempler på velegnede emner: oliefyr, vindmøller, atomkraft,
jordvarme, solfangere, varmepumper, kondicykler med generator,
brændeovne.
Politiske emner, som f.eks. brandbeskattes energi i danmark
henvises til dk.politik.
Al køb og salg, også af udstyr og tjenesteydelser som ellers
er omfattet af gruppen henvises til dk.marked.

4. Begrundelse:
Der er masser af relevant trafik i de øvrige grupper, og det
kan være svært at undgå dobbelt/parallel diskutioner.
Med en samlet gruppe vil det være lettere at holde fast i
sagens kerne, nemlig energiproduktionen.

5. Eksisterende trafik:
I vinterhalvåret er der en livlig debat om boligopvarmning i
dk.fritid.hus-og-have
I dk.teknik.el diskuteres af og til generatorer og motorene
der driver disse.
I dk.fritid.sejlads kommer emnet også op og vende.
I dk.videnskab har vi netop bokset os igennem jordvarmeanlæg.

6. Forslag til navn(e):
dk.teknik.energiproduktion

7. Moderering:
Nix!

8. Forslagsstiller:
Morten Guldager, spamtrap@mogul.dk

9. Debatperiode:
Modereringsdato + 21 dage

/Morten

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-11-04 08:31

> 2004-11-08 Morten Guldager wrote

> Her er et Forslag til en OTD (FOTD). Har jeg glemt noget?
> Hvis I ikke tilføjer noget sender jeg den til
> dk.admin.opslag en gang i morgen.

Hvordan støtter man det så ?

Fra : Morten Guldager

Dato : 10-11-04 21:13

2004-11-09 Christian B. Andresen wrote

> "Morten Guldager" <spamtrap@mogul.dk> wrote in message

> Hvordan støtter man det så ?

Man deltager kontruktivt i debatten i dk.admin.

Jeg vil også opfordre modstandere af mit forslag til at blande
sig. Jeg er absolut lydhør for gode argumenter, også selv om
de betyder at mit forslag falder.

Hellere gode brugbare grupper end et ego-trip.

/Morten

Fra : Rasmus

Dato : 09-11-04 10:46

"Morten Guldager" <spamtrap@mogul.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I dk.fritid.sejlads kommer emnet også op og vende.
> I dk.videnskab har vi netop bokset os igennem jordvarmeanlæg.

Lyder fornuftigt nok, lad det komme afsted !!

Fra : anders majland

Dato : 08-11-04 12:30

> Pilleklubben er efterhånden ved at være useriøs, en pengemaskine og i
> lommen på annoncørerne

Enig - jeg prøvede at betale et års medlemskab, men fandt ikke at jeg
fik noget som helst for pengene.

> Kunne der evt. laves en nyhedsgruppe med temaet "alternativ energi"
> Har nogen en mening om dette?

Det kan der måske godt . Se http://usenet.dk/otd/ Vigtigste krav til en
seperat gruppe er at man skal kunne henvise til eksisterende trafik der
vil kunne retfærdiggøre en egen gruppe.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Peter Mejer

Dato : 08-11-04 18:16

> [...]
> vi være fordelt på disse steder
>
> Kunne der evt. laves en nyhedsgruppe med temaet "alternativ energi"

Ja, jeg kan kun tilslutte mig forslaget (Glad jordvarmeejer).

Fra : Anette

Dato : 09-11-04 00:45

Flemming <kaeret@mailme.dk> wrote:

> Har nogen en mening om dette?

Jaaaaa! det ville være så rart med sådan en gruppe

/ Anette
pillefyr-ejer på 3.dag

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-11-04 08:31

"Anette" <anette@readonlymail.com> wrote in message

> Jaaaaa! det ville være så rart med sådan en gruppe
>
> / Anette
> pillefyr-ejer på 3.dag

Nyere end mig, jeg er ejer på 10. dag

Fra : Mark

Dato : 17-11-04 14:37

Flemming wrote:
> [...]
> vi være fordelt på disse steder
>
> Kunne der evt. laves en nyhedsgruppe med temaet "alternativ energi"

Er der blevet oprettet sådan en gruppe ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-11-04 14:48

"Mark" <mark@here.dk> wrote in message

> Er der blevet oprettet sådan en gruppe ?

Nej ikke endnu, det er meget omstændigt og det bestemmes af nogle få i
toppen.
Men når der kan laves en dk.edb.andre-emner så burde der kunne oprettes en
dk.teknik.energi

Ellers må man få oprettet en dk.teknik.andre-emner ))

Fra : Morten Guldager

Dato : 17-11-04 14:54

2004-11-17 Mark wrote

> Er der blevet oprettet sådan en gruppe ?

Ikke endnu. Jeg forsøger at overbevise folkene i dk.admin om at vi
skal have en dk.teknik.energi

Du skal være velkommen til at blande dig i debatten.

Tråden hedder vist nok: OTD Energiproduktion.

/Morten