Harddisk til iMac?
Fra : mbi

Dato : 08-11-04 10:36

Hej NG.
Jeg prøvede at installere OSX på min vens iMac i går, men installationen gik
hele tiden i stå forskellige steder. Til sidst prøvede jeg at omformatere
samt tjekke disken og så kun man høre de berømte "gryntelyde" og så gik også
disk tool ned... Så harddisken er nok gået... Mit spørgsmål er: Kan man købe
hvilken som helst ny harddisk, eller skal man være opmærksom på noget når
det nu er en iMac? På forhånd tak...

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 08-11-04 12:32

mbi <mbi@mbi.dk> wrote:

> [...]
> hvilken som helst ny harddisk, eller skal man være opmærksom på noget når

har du husket at opdatere firmware inden du installerede OS X?
--
Husk at fjerne/fjern i mailadresse.
mvh Erik Skovgaard KBH 2400 NV

Fra : mbi

Dato : 08-11-04 15:05

> har du husket at opdatere firmware inden du installerede OS X?

Jep - den har faktisk selv bedt om det, så det gjorde vi fra det gamle
system 9...

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 08-11-04 16:43

mbi <mbi@mbi.dk> wrote:

> Jep - den har faktisk selv bedt om det, så det gjorde vi fra det gamle
> system 9...
fint, så når du booter op fra os x cd'en kan du gå i menuen og finde
diskværktøj og derfra formatere disken, læg den (formater) om til
Journaled, og start så installationen når det er gjort. Det skulle ikke
give problemer.

Fra : mbi

Dato : 09-11-04 10:32

Erik Skovgaard <mac10fjern@os.dk> wrote:
> [...]
> diskværktøj og derfra formatere disken, læg den (formater) om til
> Journaled, og start så installationen når det er gjort. Det skulle ikke
Ja men det er jo nettop det den ikke vil - men, nu har vennen selv
investeret i en harddisk, så må vi se hvordan det går herfra. Tak for
svarene...

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 08-11-04 12:42

mbi <mbi@mbi.dk> wrote:

> [...]
> hvilken som helst ny harddisk, eller skal man være opmærksom på noget når

En 3,5 tommers som f.eks
<http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=110326>
Jeg har selv gode erfaringer med at putte en Seagate i en ældre iMac (DV
SE). Den blev næsten lydløs. Husk at sætte jumperne rigtigt (master)
inden du sætter den i.
Når du alligevel skal skifte, kan du ligeså godt give den en disk med
ordentlig plads på. Husk at det højeste du kan være sikker på, at mac'en
kan se er 128 GB, så 120 GB modellen er det bedste valg.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : mbi

Dato : 08-11-04 15:07

> [...]
> ordentlig plads på. Husk at det højeste du kan være sikker på, at mac'en
> kan se er 128 GB, så 120 GB modellen er det bedste valg.

Takker.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-11-04 19:13

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Husk at det højeste du kan være sikker på, at mac'en
> kan se er 128 GB, så 120 GB modellen er det bedste valg.

Hvor ny skal en Mac være før den kan se mere end de 128 GB?

--
Mvh Martin

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 08-11-04 19:32

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Hvor ny skal en Mac være før den kan se mere end de 128 GB?

Det skal mindst være en PowerMac G4 MDD, altså dem med "spejlet" foran.

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-11-04 00:06

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Det skal mindst være en PowerMac G4 MDD, altså dem med "spejlet" foran.

Jamen så var det jo godt jeg ikke lige fik købt den billige 200gb
seagate disk jeg havde fundet. Tja alderen begynder at tynge på husets
400MHz sawtooth, men jeg kan se at de kan fyres af for kr. 3500,-

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-11-04 23:40

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Hvor ny skal en Mac være før den kan se mere end de 128 GB?

Den skal bruge DDR ram, ikke SDRAM.