Billige dæk
Fra : Michael K.S.

Dato : 16-05-01 20:37

Der er jo efterhånden en del steder at købe (billigere) dæk,denne har
tidligere været nævnt,men med lidt usikkerhed omkring forsendelse.

Tjek flg.

http://www.motorradtechnik.de

Deres priser er pænt billige må man sige,jeg har idag købt et sæt BT45
til en TZR til 1320,- og et sæt D207GP til Prilleren koster ca.
1900,-

Aha - siger den opmærksomme læser,men det er jo i Tyskland og koster
vel en formue at sende ?? Næh,det gør det sådan set ikke,for de tager
100,- for at sende et sæt til lillebror fra nord....

-M

Fra : Morten Dahl

Dato : 18-05-01 07:39

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vel en formue at sende ?? Næh,det gør det sådan set ikke,for de tager
> 100,- for at sende et sæt til lillebror fra nord....

Og hvis man er til små hyggeture lidt syd for grænsen kan det varmt
anbefales at køre derned og få skiftet dækkene. Servicen i butikken er
kanon, og værkstedet kan deres kram, det koster ved køb af dæk 20DM at få
monteret og afbalanceret begge hjul.

Turen kan så kombineres med et smut af de små veje ud forbi HeinGericke i
Handewitt. Bagefter kan Grillen ved Pøtszh ligge lokaler til indtagelse af
en "selvdød kentuckymåge med det hele" og vupti blev den Lørdag brugt i
hyggeligt selskab..

-
Hilsen
Morten Dahl
- der ofte tager denne tur alene for hyggen´s skyld..

Fra : Sonny Toft

Dato : 22-05-01 10:41

Hvordan gik det med dine dæk... Fik du dem bestilt / leveret ???

Fra : Michael K.S.

Dato : 22-05-01 13:02

On Tue, 22 May 2001 11:40:41 +0200, "Sonny Toft" <sot@eci.dk> wrote:

>Hvordan gik det med dine dæk... Fik du dem bestilt / leveret ???

Jeg bestilte faktisk ikke nogle,var selv dernede for at hente et sæt
BT45 til en kammerats TZR,Prilleren skulle gerne kunne køre en
løbsweekend eller 2 endnu på de dæk der sidder på ,så det må vente
lidt.

Men jeg snakkede lidt med dem,dels om hvad det kostede og dels hvor
lang tid det ville tage.Iøvrigt har de faktisk så mange danske kunder
at de har en Dankort-terminal,betalingen kan således næppe være
nemmere.Jeg forestiller mig at mange sønderjyder futter ned på cykel
og lader dem skifte dem også.Ligger jo kun 20-25 km fra grænsen

Det eneste man således kan bekymre sig om,er vel hvordan man får
monteret dem,Bruun-Larsen her i Odense tager f.eks et kvarter pr. hjul
når man kommer med et løst (ca. 75 kr)

Jeg tror roligt man kan sige at avancen på dæk her i DK må være
tårnhøj,når forskellen er så stor,det er vel antaglig også derfor at
mange forhandlere nægter at montere dæk der ikke er købt hos dem.Det
er en forretning som de meget nødigt vil miste.Jeg har også oplevet at
flere forhandlere rask væk kan give rabatter på 20-30 % på dæk,det
undrede mig tidligere - men ikke mere .Om man vil støtte den lokale
forhandler med et dækkøb eller ej må være op til den enkelte,jeg synes
nok forskellen er lidt for stor.

-M